Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-10-08, 15:32   #1
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard Problem med Norton Antivirus 2004

Hej!

Jag skulle vilja höra om någon har problem med Norton Antivirus 2004:

För ca två veckor sedan avinstallerade jag Norton Antivirus 2002 och installerade Norton Antivirus 2004, NAV 2004.

Sedan den dagen har datorn strulat konstant och kraschat flera gånger. Nu idag startade datorn mycket segt och brandvägg, mm startade först efter någon minut. Jag kunde inte heller komma åt internet.

Nu när jag avinstallerat NAV 2004 och rensat registret från alla hänvisningar till NAV 2004 startar datorn lika snabbt som den gjorde förut. Brandvägg, mm startar också det lika fort. Jag kommer, som ni ser, även ut på internet.

Fråga:
Är det någon annan forummedlem som har NAV 2004 och upplever samma problem?


Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-08, 16:15   #2
Kalle Lj
Senior Member
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 123
Standard

Jag har NAV 2004 man har inte märkt något som inte e som det ska, tyvärr vat jag inte vad som e fel för dig =(.



KAlle


Kalle Lj besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-08, 16:34   #3
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Kalle Lj

Jag har NAV 2004 man har inte märkt något som inte e som det ska, tyvärr vat jag inte vad som e fel för dig =(.

KAlle

Hade du något annat virusprogram innan du installerade NAV 2004?

När jag avinstallerade NAV 2002 så märkte jag att avinstallationsprogrammet "glömde" att ta bort saker både i mappar och registret. Det är kanske det som ställer till det för mig, att det ligger gamla grejor kvar? Jag rensade dock bort allt jag hittade men kanske missade något.


Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-08, 20:59   #4
ErikFalken
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Karlstad, , Sweden.
Inlägg: 241
Skicka ett meddelande via ICQ till ErikFalken
Standard

Tjenare, installerade Norton 2004 på jobbet, och det funkade till en början, men när det började strula avinstallerade jag det, och jag har nu ideligen samma problem som dig. Även en kompis installerade det på sin alldeles nya maskin från HP, det slutade med att vi fick installera om den helt...

/Erik
ErikFalken besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-08, 21:00   #5
Kalle Lj
Senior Member
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 123
Standard

Citat:
quote:
Hade du något annat virusprogram innan du installerade NAV 2004?

När jag avinstallerade NAV 2002 så märkte jag att avinstallationsprogrammet "glömde" att ta bort saker både i mappar och registret. Det är kanske det som ställer till det för mig, att det ligger gamla grejor kvar? Jag rensade dock bort allt jag hittade men kanske missade något.


Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Nej det hadde jag inte, det var en ny dator. Det kan ju vara så att filer har samma namn och att den blandar ihop det men NAV 2002. [8].Finns det ingen support man kan riga eller så om det programmet, men man brukar ju få sitta i kö i 100 år innan man kommer fram. Men Nej, jag hade inget antivirus innan.
Kalle
Kalle Lj besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-09, 11:45   #6
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev ErikFalken

Tjenare, installerade Norton 2004 på jobbet, och det funkade till en början, men när det började strula avinstallerade jag det, och jag har nu ideligen samma problem som dig. Även en kompis installerade det på sin alldeles nya maskin från HP, det slutade med att vi fick installera om den helt...

/Erik
Då är det inte bara här NAV 2004 ställer till det märker jag. Nu är NAV 2002 installerat igen. Det får ligga där tills Symantec släppt uppdateringar på 2004:an så att den funkar igen. (Man kan ju hoppas...)

Hmm, återigen märker jag att det nyaste inte är bäst.


Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Problem med update TRS 2004 LokKalle Trainz - Allmänt om Trainz 3 2005-01-08 23:39
Problem med Trainz 2004 PCC Trainz - Allmänt om Trainz 15 2003-12-30 20:27
Problem med Y2:an. Bengan Trainz - Allmänt om Trainz 6 2003-11-25 15:51
Press release - Trainz Railroad Simulator 2004 Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 31 2003-05-23 10:51
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen agdor Trainz - Allmänt om Trainz 1 2002-07-16 22:20



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:56.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009