Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-09, 19:33   #1
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard Ta bort panelen i förarhytten?

Om man är i förarhytten, är det någon som vet hur man tar bort panelen med alla instrument på? (Om jag minns rätt var det Shift+1 i MSTS men det fungerar inte i KRS.)

Jag skulle vilja sitta i hytten och bara se spåren, mm som jag har framför mig och inte se hastighetsmätaren, mm som finns i hytten.
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 19:36   #2
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Ja, just den funktionen eftersöker jag med. Har försökt med både Ctrl+1 och Shift+1 men utan resultat...
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 20:03   #3
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Med piltangenterna gick det att zooma in och ut, samt vrida sig åt höger och vänster. Vid inzoomning, så sitter du vid rutan och kikar ut och ser inget av panelen.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 22:24   #4
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan
Med piltangenterna gick det att zooma in och ut, samt vrida sig åt höger och vänster. Vid inzoomning, så sitter du vid rutan och kikar ut och ser inget av panelen.
Jag provade det men det är inget bra alls. Testa att köra ett tåg framåt och jämför hur fort tåget verkar gå om du zoomar in i hytten, har helt utzoomat eller trycker Shift+2 för att hänga ut huvudet genom hytten. När man är i hytten och zoomar ser det ju ut som att 100 Km/h är ca 30 Km/h och utzoomat i hytten ser ut som 40 Km/h. Tack för tipset iaf Bengan!

OT, men ändå inte:
Jag får intrycket av att KRS har betatestats av bara ett fåtal personer som dessutom inte verkar ha testat saker så utförligt och att KRS därför helt enkelt inte är klar för släpp än. Det finns flera saker som man undrar hur dom kunde missa, tex att vissa vyer inte fungerar som dom skall om man kommer från en annan vy eller att ljuset från lokets strålkastare inte syns framåt eller att när man klicka på ett lok för att köra det hamnar antingen mitt i en passagerarvagn eller mitt i en godsvagn hur man än bär sig åt samt ovan nämnda miss med att det ser ut att gå mycket saktare innefrån hytten...

Jag skall ge det flera chanser, men mitt förstaintryck är att KRS inte borde släppts än på ett tag.
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-21, 10:38   #5
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Det finns nu en uppdaterad fil på ett av de engelska loken som gör att man ser mer av hytten (detta efterfrågades väl av någon här?) men eftersom man kan flytta bak punkten från där man ser borde det gå att flytta den fram också så man hamnar framför frontrutan, dva utanför hytten.

Dock verkar det som detta är något som måste göras för varje lok och nackdelen är att man tappar hytten helt och hållet då. Ska undersöka och se om det går att göra på något annat sätt. Man kanske skulle kunna ta en av sidovyerna och sätta till utanför framför hytten.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-21, 11:00   #6
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Fredrik, vet du hur hastigheten från den vyn upplevs med den uppdateringen? Som det är nu ser det ju ut som om man åker väldigt långsamt när man är i hytten jämfört med övriga vyer.
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-21, 12:03   #7
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

När jag kör med mitt gamla Rapidlok i 150 km/tim så känns det som kanske 90 i en bil. Man blir lite fartblind. Det som gör att det känns fort är skakningar och ljud. Något som en simulator ännu inte lyckas återge på ett bra sätt.
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:21.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009