Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-23, 09:18   #16
Daniel
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 728
Standard

Jag fick igång spelet tillslut, och måste säga: Detta var det sämsta spel jag har kört på länge.
__________________
/Daniel
Daniel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-03-23, 11:27   #17
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Krille400
Min misstanke är att förarplatsvyn (landsvägsbussar har ingen hytt) m.fl. vyer kommer att finnas i fullversionsspelet.
Spelet är ju inte dyrt, så jag kommer att köpa det då jag finner det i butik. Jag bedömmer aldrig ett spel förrän jag har provspelat det fullt ut, d.v.s. en fullversion och ingen demo...

Undrar om vissa har för vana att bedömma en bok efter första kapitlet?
SCS har alltid när de gjort spel använt sig av fullversioner till demon, den enda skillnaden är som nämndes innan att spelet kan köras i max 1 timme innan det tar slut...

Jag körde det och gillar konceptet men saknar hyttvyn, man ser inte hur man kör knappt. Sen så känns det väldigt "usa" och tråkiga miljöer. Jag är inte förvånad eftersom SCS bara kommer ut med ganska dåligt genomförda spel vare sig man kör lastbil eller buss...
__________________
Mvh: Olaf Lindström, Moderator Svenska 3d-tåg,forumets regler
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-03-25, 07:38   #18
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

"SCS har alltid när de gjort spel använt sig av fullversioner till demon, den enda skillnaden är som nämndes innan att spelet kan köras i max 1 timme innan det tar slut..."

Verkar skumt att det skulle vara hela spelet!? 61 MB!!!!!! Lite lite tycker jag!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-03-25, 19:34   #19
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
"SCS har alltid när de gjort spel använt sig av fullversioner till demon, den enda skillnaden är som nämndes innan att spelet kan köras i max 1 timme innan det tar slut..."

Verkar skumt att det skulle vara hela spelet!? 61 MB!!!!!! Lite lite tycker jag!
Installationen packar upp det till ca 238 MB
Så Olaf har rätt...

Spelet i sig är som tidigare sagts en besvikelse för mig och några till, en del tycker det är bra.

Senast redigerad av Byggare Bob den 2007-03-25 klockan 19:35.
  Svara med citat
Gammal 2007-03-25, 20:07   #20
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Sorry...hjärnsläpp. Kollade inte hur stort det var (installerat), innan jag lät käften glappa!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-03-26, 10:23   #21
Bengt74
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Södertälje
Inlägg: 471
Skicka ett meddelande via MSN till Bengt74
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Bob
Installationen packar upp det till ca 238 MB
Är det fullversionen (den köpta)??? för min Busdrivermapp (demot, ej köpt) är bara på 182 Mb.

Undrar
Bengt
__________________
Min hemsida: Räddningssidan www.raddningssidan.se
Bengt74 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-03-26, 14:26   #22
avslutat_konto
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Björklinge, , Sweden.
Inlägg: 358
Standard

Tyvärr så vart ju Busdriver en besvikelse för dom buss fans som finns runtom i världen eftersom spel upplägget är mer av arkade typ.

Men ett litet ljus i mörkret är att en av våra medlemmar håller på att jobba med ett mod till detta spel.
En svensk kille som kallar sig för Soilder håller på med ett projekt till Busdriver men än så länge är det oklart när denna mod blir klar.

Detta är den sista informationen som han postade på TruckPol idag.

Screens of the mod will be released soon, but it's still some problems i have to fix, so i cant give u any specific date about the screens. The mod will include:

* Mouse Support.

* New Asphalt Textures.

*Longer, And More Realistic Routes.

* Dash View.

* Smoother Brake Time.

* New Sounds.

* Maybe New Buses.

* A New Big Map.

* More Traffic.

It may be that i have forgot something in the list, then i will update it This mod will take time to do, but i will do my best for a quick release. I have my job on the day to, so i have to stay up half of the nights, just to have it done in time Thanks for all you're positive responses, i really appreciate it.
avslutat_konto besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-03-26, 14:43   #23
Bengt74
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Södertälje
Inlägg: 471
Skicka ett meddelande via MSN till Bengt74
Standard

Trevligt att höra.

Jag tycker bara det är otroligt tråkigt att inte SCS kunde ha lagt in dessa funktioner från början utan att det måste till utomstående för att få till ett riktigt bra spel.

Hälsar
Bengt
__________________
Min hemsida: Räddningssidan www.raddningssidan.se
Bengt74 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-04-02, 16:15   #24
marjon
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Sandviken,Gästrikland, Sweden.
Inlägg: 47
Skicka ett meddelande via MSN till marjon
Standard

Hej. Har samma problem med att det hänger sig när jag ska starta. Klickar på ikonen men sen stannar allt upp kan inte klicka på nåt. Har uppdaterat både DX och uppdaterat display driv rutinerna. för dom vanlig drivrutinerna finns inte än vad jag hittat till ati radeon x1800. skulle gärna vilja prova det innan jag säger mitt. tack på förhand
__________________
MVH Martin
marjon besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:08.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009