Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-12-10, 17:29   #1
marmar
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
Standard Använda kartan i Route builder?

Hej!
Håller på med en scenario och har alltid varit tvungen att "åka runt" med kameran till de olika stationerna m.m. Finns det möjlighet att ta sig runt med hjälp av kartan? Hade underlättat en hel del..
marmar besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-12-10, 19:47   #3
marmar
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
Standard

Hej Totte!
Jag menade inte Google Maps, utan jag tänkte på kartan som finns inne i Route buildern. Tex om jag vill skapa ett scenario i Trollhättanrutten, och jag lägger ut ett tåg i Thn, så måste jag sen "åka" med kameran till en annan station och lägga ut ett tåg där. Det jag undrade var om det på något sätt går att förflytta sig i banan med hjälp av kartan istället.
marmar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-10, 20:26   #4
mibl
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Jönköping
Inlägg: 260
Standard

Om du är i kartan, klicka dit du vill komma i kartan samtidigt som du håller ner Ctrl+shift. Klicka sedan på den lilla trekanten nere till höger och återgå sedan genom att klicka på pilen under kompassrosen till vänster.
Hoppas det blev begripligt utan illustrerande bild.
mibl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-10, 20:53   #5
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mibl Visa inlägg
Om du är i kartan, klicka dit du vill komma i kartan samtidigt som du håller ner Ctrl+shift. Klicka sedan på den lilla trekanten nere till höger och återgå sedan genom att klicka på pilen under kompassrosen till vänster.
Hoppas det blev begripligt utan illustrerande bild.
Det kände jag inte till! Menar du att man kopierar koordinaterna för platsen som man vill till och då hamnar dom i koordinatfönstret under kompassrosen?
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-11, 01:29   #6
mibl
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Jönköping
Inlägg: 260
Standard

Jag får försöka förklara med en liten bild.

Öppna kartan.

1. Flytta dig i kartan till den plats du vill till. Vänsterklicka på den punkten i kartan samtidigt som du håller ned Ctrl och shift. Alternativt kan du skriva in koordinaterna i Lat/Long-fälten.
2. Klicka på den lilla triangeln nere till höger.
3. Klicka på pilen under kompassrosen till vänster för att komma tillbaka till Route editor.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 20161211003634_1.jpg (127.7 KB, 37 visningar)
mibl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-11, 11:23   #7
marmar
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 792
Standard !

Citat:
Ursprungligen postat av mibl Visa inlägg
Jag får försöka förklara med en liten bild.

Öppna kartan.

1. Flytta dig i kartan till den plats du vill till. Vänsterklicka på den punkten i kartan samtidigt som du håller ned Ctrl och shift. Alternativt kan du skriva in koordinaterna i Lat/Long-fälten.
2. Klicka på den lilla triangeln nere till höger.
3. Klicka på pilen under kompassrosen till vänster för att komma tillbaka till Route editor.
Tack så mycket, nu blev allt mycket lättare!

Senast redigerad av marmar den 2016-12-11 klockan 11:31.
marmar besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:57.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009