Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-11-23, 21:54   #61
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Smile Så var det ju det här med punkträlsen...

och... den finns kvar i lådor i garderoben... säger banans ägare... men det är ju så mycket mer arbetssamt... att städa efter ett bygge!... just nu är banans ägare... lite ambivalent.. ska det bli skala "N" eller rentutav... en Märklinbana... i Stinas`s pojkrum... Stina och hans hustru har ju inga hemmaboende barn numera... utan har gott om plats...
Moster Hulda... som är konservativ vad det gäller det här med modelltåg... förordar en mix mellan att fortsätta att bygga här i Trainz... och börja lite smått med det här med Märklin....
Men.. säger jag... man får plats med mer i skala "N"..
"Du som ser så dåligt".... kontrar moster med... som måste ta av dig glasögonen.. för att hitta rader-gummit du förlagt... "Då ser du ju suddit"... hon har sina poänger.....

Hur som helst har denna bana... blivit med "Mariefreds" station... som för övrigt... banans ägare äger som byggsats... i skala 1:87... denna har blivit så smått detaljerad... och försedd med diverse rullande... man blandar hur som helst på denna bana!.. Sk-ter i epoktänkandet...

Moster Hulda.. som så här på fredagskvällen är lite ekivok, skickar med denna vits:

För några årtionden sedan var inte begreppet semester lika välkänt som nu. Baronessan ser att pigan fått en förlovningsring.
- Jag gratulerar sa hon. Vem är den lycklige?
- Han heter Göran och jobbar på fabriken.

- Ojdå. En fabriksarbetare. Då åtnjuter han väl en fin semester?
- Oh, ja, sa pigan och rodnade djupt.
- Hur lång är den?
- Femton centimeter kanske.
Nästa dag berättar baronessan för några väninnor. Alla skrattar hjärtligt när baronen kommer.
- Hemskt vad Ni har roligt, säger han.
- Ja vi pratar om semester.
- Ja det skall jag säga, att min är så kort, så det är knappt det lönar sig att ta ut den!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 22nov_2.jpg (235.9 KB, 226 visningar)
Filtyp: jpg 22nov_7.jpg (230.8 KB, 224 visningar)
Filtyp: jpg 22nov_5.jpg (160.8 KB, 224 visningar)
Filtyp: jpg 22okt_3.jpg (182.3 KB, 224 visningar)
Filtyp: jpg nov22_1.jpg (221.9 KB, 224 visningar)
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-11-24, 16:30   #62
baloo406
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
Standard

Tjusigt bygge som vanligt stina.

Historien var inte dum den heller
__________________
Bygger numera i Tane /Björn
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 20:11   #63
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Smile Vi har köpt oss en ny kamera....

en digital sådan... en Canon.. med blå färg... Hur kunde du?... hur kunde du köpa en blå kamera.. får jag höra av Moster... det skulle ju vara en röd sådan... för.. i en sådan ser man ju mycket mer objektivt på fotograferingen... Du ska alltid se så politiskt på tillvaron.. säger jag.. då snörper hon på munnen... och dricker ur sista slurken i kaffekoppen.
Vi har i alla fall varit ute och prövat denna nya kamera... i både möjliga och omöljiga vinklar.. resultatet av detta ser ni nedan...
Dessutom ville moster att jag skulle publicera detta... lite ekivoka..inlägg... så kan det vara...i livet...

Astrid såg lite förlägen ut när hon bad att få köpa ett paket kondomer.
- Min man brukar ordna det här, sa hon rodnande. Men nu är han bortrest så då måste jag göra det själv...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 8dec1ny.jpg (201.3 KB, 169 visningar)
Filtyp: jpg 8december2.jpg (185.9 KB, 169 visningar)
Filtyp: jpg 8december3.jpg (187.0 KB, 169 visningar)
Filtyp: jpg 8dec4ny.jpg (246.0 KB, 169 visningar)
Filtyp: jpg 8december5.jpg (251.2 KB, 169 visningar)
Filtyp: jpg 8december6.jpg (232.2 KB, 169 visningar)
Filtyp: jpg 8december7.jpg (221.4 KB, 169 visningar)
Filtyp: jpg 8december9.jpg (188.3 KB, 168 visningar)
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 20:41   #64
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Du förgyller tillvaron...

... för en rätt besviken TrainzDinosaruie. Du muntrar i allafall upp mig mitt i bedrövligheten
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-12-08, 21:01   #65
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Som vanligt lika trevliga bilder och berättelser! Men vad ska Astrid med sånt till, om mannen är bortrest..?!
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-12-26, 19:41   #66
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Smile Ja jag får väl säga...

"hej Schweiz".. till er tjejer, säger Moster Hulda.... "bärplockartjejerna"... har tagit sig från en annan av Stinas banor... hit för att se en Schweizare... tycker att loket liksom "reser"... sig inför dessa amazoner... himla tur att vi inte ska in i några björnbärs- eller havtornssnår idag... har inte med mig någon förbandsväska...tänker moster
Hursomhelst... är ju tjejerna intresserade av lok... och tog kontakt med moster via mailadressen: aunthulda.trainzspotting@stina.nu.... hon har blivit lite mer internationell.. som ni kan se... dessutom hade vi möjlighet att bevista... loppmarknaden... välbevakad av polis...man är rädd om ryktet och vill inte ha någon försäljning av "fulöl".. och billiga whiskey-flaskor från norra Tyskland... "man har väl varit med förr".. säger loppmarknadsföreståndare Bengt Hansson... en luttrad man... som man inte lurar så lätt....

Får jag skicka med en historia?.. frågar moster... ja... här kommer den:

Jag gick till affären här om dagen, och jag var där inne i bara 5 minuter ungefär.
När jag kommer ut igen, ser jag en motorcykelpolis som skriver en parkeringsbot.
Så jag går fram till honom och säger:
- "Kom igen nu, var lite schysst och riv den lappen då?"
Han sket i mig fullständigt och fortsatte skriva.
Så jag kallade honom för skrivbordsryttare och sa att han säkert var nazist också.
Han gav mig en blick och skrev ut en ny bot för att jag hade slitna däck!?
Då kallade jag honom för: - "din lilla dj**la hästskit!"
Han skrev klart den andra boten och satte den tillsammans med den första på vindrutan, och började på en tredje???
Det här höll på i ungefär 20 minuter...Ju mer jag skrek åt honom, desto fler böter skrev han utan att säga ett ord.
Till slut gick jag därifrån, jag brydde mig inte ett dugg.
Min bil stod ju runt hörnet, tycker bara att det är viktigt att ha lite kul varje dag...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 26dec2.jpg (193.8 KB, 131 visningar)
Filtyp: jpg 26dec6.jpg (191.3 KB, 130 visningar)
Filtyp: jpg 26dec3.jpg (123.3 KB, 130 visningar)
Filtyp: jpg 26dec4.jpg (192.9 KB, 130 visningar)
Filtyp: jpg 26dec5.jpg (211.6 KB, 130 visningar)
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-12-26, 23:37   #67
baloo406
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
Standard

Tjusiga bilder "stina" Trevlig historia om din märklinbana.

Historien du drog till med på slutet var riktigt bra
__________________
Bygger numera i Tane /Björn
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-02-12, 22:13   #68
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Smile Banan fortsätter att expandera..

En fredagskväll när vi satt o hade det mysigt... från Heligenhafen.. hade vi fått med en flaska "Gammeldansk".. "gud va gott".. säger moster... jag gillar detta bättre än "gammeldans"!.. Stina fick en idé... när han var ung i ca 15-16 årsåldern... gick han på "Gerds dansskola" i Jönköping... varför inte uppföra en dansbana... i anslutning till skolan.. som snabbuppförts... en kommunal skola... (Moster gillar inte friskolor...) och låta skolan.. ha inriktning dans.. så detta är nu i initial läget.. kommer att detaljeras framåt.. en "Schweizare".. kryper förbi... "Detta stod inte här i morse"!... myntar lokförare Wolfgang Fellini (som ni vet har Schweiz, fyra språk)... och hans föräldrar härstammar från den tyska o italienska delen... som sagt var det går snabbt att bygga i Trainz....
Får jag skicka med en liten ordvits.. frågar moster... okay, här kommer den:

"Åker ni skridskor med en grupp barn... se till att ni inte har med någon.. som är i sista skedet av sin graviditet... det är risk för att det blir förlöst... knutet....".. ... moster ler förnöjt...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 12feb1.jpg (207.6 KB, 72 visningar)
Filtyp: jpg 12feb2.jpg (218.4 KB, 72 visningar)
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!

Senast redigerad av stina den 2013-02-12 klockan 22:26.
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:48.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009