Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-03, 17:47   #1486
UP6936
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas Visa inlägg
Kan du inte göra så det blir lättare att komma åt nyckeln?
Om du lär dig hur man styr kamerorna i TRS är detta inget problem. Om du vill veta hur man gör det, RTFM (= Read The Fucking Manual)!

//Lars S
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-03, 20:15   #1487
Andreas
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sweden
Inlägg: 907
Skicka ett meddelande via MSN till Andreas Skicka ett meddelande via Skype™ till Andreas
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av UP6936 Visa inlägg
Om du lär dig hur man styr kamerorna i TRS är detta inget problem. Om du vill veta hur man gör det, RTFM (= Read The Fucking Manual)!

//Lars S
Jaja, jag vet hur man kör tåget och så.
Men jag tycker det är jobbigt att man ska behöva byta kamera för att starta tåget.
Det var därför jag frågade om man kunde göra så att man kunde göra så att man kunde se nyckeln i kamera ett.
__________________
MVH Andreas

Blogg : http://oxiepagen.wordpress.com
Andreas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-03, 22:16   #1488
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av UP6936 Visa inlägg
Om du lär dig hur man styr kamerorna i TRS är detta inget problem. Om du vill veta hur man gör det, RTFM (= Read The Fucking Manual)!

//Lars S
Är du alltid lika trevlig mot de som bara ställer en enkel liten fråga?
Tagga ner istället annars kanske du kommer betraktas som en sur gubbe...
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-04, 13:42   #1489
UP6936
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot Visa inlägg
Är du alltid lika trevlig mot de som bara ställer en enkel liten fråga?
Tagga ner istället annars kanske du kommer betraktas som en sur gubbe...
Men jag är ju en sur gammal gubbe.....

Och jag tycker att det är mycket pillrande innan man får kamerorna att peka dit man vill, det är ett större problem än att hoppa mellan kamerorna när dom väl är inställda så som man vill ha dom.

Och jag tycker fortfarande att handhavandefrågor kring TRS inte hör hemma i den här tråden.

//Lars S

Senast redigerad av UP6936 den 2009-04-04 klockan 13:47.
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-04, 22:17   #1490
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av UP6936 Visa inlägg
Men jag är ju en sur gammal gubbe.....

Och jag tycker att det är mycket pillrande innan man får kamerorna att peka dit man vill, det är ett större problem än att hoppa mellan kamerorna när dom väl är inställda så som man vill ha dom.

Och jag tycker fortfarande att handhavandefrågor kring TRS inte hör hemma i den här tråden.

//Lars S
Ja men du är en trevlig gammal gubbe ibland också bara du själv vill..
Det går att förmedla saker å ting på ett lugnt å metodiskt sätt..
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-11, 00:28   #1491
UP6936
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot Visa inlägg
Ja men du är en trevlig gammal gubbe ibland också bara du själv vill..
Det går att förmedla saker å ting på ett lugnt å metodiskt sätt..
Trevlig gammal gubbe?? Du smickrar mig så jag rodnar... ;-)

//Lars S
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-11, 19:27   #1492
RoniisH
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 6
Standard

Nu har jag sökt igenom denna tråd samt Svoyager hemsida flera gånger utan att hitta någonting.

Hur får man utropen att fungera? Dvs t.ex. "Nästa, Hornstull".
RoniisH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-11, 22:41   #1493
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av UP6936 Visa inlägg
Trevlig gammal gubbe?? Du smickrar mig så jag rodnar... ;-)

//Lars S
Haha, nej men allvarligt talat, tagga ner och inse att alla är nya någongång och saker å ting, frågor m.m inte alltid hamnar på rätt plats.
Därför finner man inget annat val än att ställa en fråga som dock kan ha ställts tidigare.
Personen ifråga kan ha missat detta så behöver man inte dela ut en käftsmäll utan kan vara respektfull mot de nya istället och upplysa dem var de hittar svaret.
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-13, 00:18   #1494
UP6936
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sparkfot Visa inlägg
Haha, nej men allvarligt talat, tagga ner och inse att alla är nya någongång och saker å ting, frågor m.m inte alltid hamnar på rätt plats.
Därför finner man inget annat val än att ställa en fråga som dock kan ha ställts tidigare.
Personen ifråga kan ha missat detta så behöver man inte dela ut en käftsmäll utan kan vara respektfull mot de nya istället och upplysa dem var de hittar svaret.

Du har helt rätt i det du säger och jag är nu helt nertaggad.

//Lars S
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-17, 17:54   #1495
UP6936
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RoniisH Visa inlägg
Nu har jag sökt igenom denna tråd samt Svoyager hemsida flera gånger utan att hitta någonting.

Hur får man utropen att fungera? Dvs t.ex. "Nästa, Hornstull".
Stationen måste vara "passenger enabled" (funktionen kom i TRS2004 SP2) och given namnet Hornstull.

//Lars S
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-22, 17:55   #1496
Romet12
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
Standard

Hur går det med arbetet (Tåget)? Har du kommit långt eller har du mycket att göra (i det riktiga världen)?
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-25, 21:12   #1497
SVoyager
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
Standard

båda. Hytten är gjort, har bara att fixa några saker på ab och m delar men nästan allt är gjort.

Det också finns mycket att göra på jobbet på dem senaste veckor och det är "exhausting" så när jag kommer hem är jag tråkigt och arbetet på c20 blir inte ett prioritet.

I alla fall, TS2009 har fortfarande mycket buggar (en av dem gör att tåget ser helt inte bra i hytten), så när det ska vara ut från beta ska jag vara klart med C20.

Jag också ska vara på semester om 2 veckor då ska jag ha mycket tid för att "finish" arbetet.
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-16, 11:02   #1498
Romet12
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager Visa inlägg
båda. Hytten är gjort, har bara att fixa några saker på ab och m delar men nästan allt är gjort.

Det också finns mycket att göra på jobbet på dem senaste veckor och det är "exhausting" så när jag kommer hem är jag tråkigt och arbetet på c20 blir inte ett prioritet.

I alla fall, TS2009 har fortfarande mycket buggar (en av dem gör att tåget ser helt inte bra i hytten), så när det ska vara ut från beta ska jag vara klart med C20.

Jag också ska vara på semester om 2 veckor då ska jag ha mycket tid för att "finish" arbetet.
Skulle man kunna se några nya bilder av tåget?
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-23, 20:05   #1499
SVoyager
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
Standard

lite bättre än några bilder. Vad om en test version idag/imorgon? ;-). Jag är på min semester för 2 1/2 veckor nu (har 1 1/2 kvar) så jag slutar v1.5.

Jag hade hoppat att auran skulla ha fixat ts2009 men det tar för mycket tid. Buggen jag talade om några månader senare fortfarande finns.... Spelar ignen roll, jag ska släppa det senaste versionen ialla fall och kanske ska allt vara fixat med sp2 utan att jag behöver att släppa en ny version.

Note that I havnt tested this on earlyer version of TRS, I only tested in TS2009 and i may fear that it will be only compatible with TS2009. I'll start with making it working good in 2009 and then maybe see what i can do with earlyer version.

Beta test version coming tnight or tmorrow, feedback would be appreciated!

mvh
SV

Senast redigerad av SVoyager den 2009-05-23 klockan 20:07.
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-05-23, 22:34   #1500
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager Visa inlägg
lite bättre än några bilder. Vad om en test version idag/imorgon? ;-). Jag är på min semester för 2 1/2 veckor nu (har 1 1/2 kvar) så jag slutar v1.5.

Jag hade hoppat att auran skulla ha fixat ts2009 men det tar för mycket tid. Buggen jag talade om några månader senare fortfarande finns.... Spelar ignen roll, jag ska släppa det senaste versionen ialla fall och kanske ska allt vara fixat med sp2 utan att jag behöver att släppa en ny version.

Note that I havnt tested this on earlyer version of TRS, I only tested in TS2009 and i may fear that it will be only compatible with TS2009. I'll start with making it working good in 2009 and then maybe see what i can do with earlyer version.

Beta test version coming tnight or tmorrow, feedback would be appreciated!

mvh
SV
This might be an stupid question but is the beta version still going to work on Trs 2004?
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:40.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009