Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-08-24, 23:58   #1
Lasse Eldare
Senior Member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Åtvid, , Sweden.
Inlägg: 110
Standard Kan man ändra antalet av och påstigande pass?

Undertecknad kämpade som vanligt en kväll med aktiviteter till de SVENSKA banor som byggts till denna sim.Jag tryckte på en tangent,och fick en fråga ,hur många pass ska gå på och av vid stationen i fråga?Nu undrar jag ,är det någon mer som sett det här?Alltid närvarande, er. LASSE ELDARE.

Lasse Eldare besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-08-25, 01:25   #2
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Hej!

I vilket sammanhang får du den frågan? Ingenting jag vart med om i alla fall.

Vet att man kan ändra i Route Editor vid perrongens egenskaper antalet påstiganden.



Med vänlig hälsning:
Pson

Pson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-08-25, 12:17   #3
Trigger
Senior Member
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Helsingborg, , Sweden.
Inlägg: 1 513
Skicka ett meddelande via ICQ till Trigger
Standard

Jag har sett det många gånger. Det är när jag bygger på en rutt och ni vet den gröna kuben som indikerar att en station börjaroch slutar här, markera den och högerklicka sen så ska där finnas två rutor där som står hur många som ska gå på och av om jag inte har fel.



Mvh:Trigger högsta hönset i VTKAB

Trigger besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-08-25, 16:06   #4
Lasse Eldare
Senior Member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Åtvid, , Sweden.
Inlägg: 110
Standard

Det konstiga var ju att detta dök upp när jag skulle konstruera en aktivitet.MVH.LASSE ELDARE.

Lasse Eldare besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-08-25, 16:32   #5
Trigger
Senior Member
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Helsingborg, , Sweden.
Inlägg: 1 513
Skicka ett meddelande via ICQ till Trigger
Standard

Ja det kommer upp där också på stationerna )



Mvh:Trigger högsta hönset i VTKAB

Trigger besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-08-25, 21:37   #6
Zäta
Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 55
Standard

Hmm.... kan du möjligen ha kryssat i "Disable this platform by default" i egenskaper för platformsmarkeringen (där du anger antalet passagerare) och att detta möjligen gör att den dyker upp i bilden? Har själv ej provat detta (ännu).

Mvh Zäta

Zäta besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-08-26, 15:51   #7
Jolin
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Linköping, , .
Inlägg: 141
Standard

Det finns ett (i rutten) förutbestämt antal passagerare, men i aktivitetseditorn kan man byta ut detta antal. Sitter inte vid dator med MSTS, men jag har för mig att man högerklickar på plattformen i Activity Editor och väljer "Properties".
Jag har använt detta för att skapa realistiska aktiviteter för Hisatsu Line, där man har kort tidtabellstid vid en hållplats, men plötsligt blir man stående två minuter (m a o mkt folk) och blir försenad, och måste köra in tid. I verkligheten inträffar detta p g a enkelbemanning, besvärliga försäljningsärenden...
Hoppas kunna släppa ett litet aktivitetspaket mot slutet av september..


Jolin
Jolin besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-08-26, 16:02   #8
Lasse Eldare
Senior Member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Åtvid, , Sweden.
Inlägg: 110
Standard

Tack Jolin,nu klarnade det en del.MVH LASSE ELDARE.

Lasse Eldare besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-08-28, 14:39   #9
Eg Egemarke
Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: MALMØ, , Denmark.
Inlägg: 36
Skicka ett meddelande via ICQ till Eg Egemarke
Standard

Du kan med denne funktion ændre i den tid som toget holder og venter på den givne station default er 20 Pass per station hvilket igen giver Ca 20 sec læg så fx 500 Pass til og toget holder lidt længere, Pas dog på for det er IKKE hele stationen du ændre på men KUN den peron Du ændre ved og du kan endda ændre det i en sådan grad at der kan være forskellige Passager tal efter hvilken retning toget kører ?? Pil lidt med det så skal du se at du kan få toget til at holde Ca 5 min istedet for 20 sec hvilket ville være mere realistisk for en STOR station

Visit The Danish Trainsim communities at:
http://www.train-sim.dk
Eg Egemarke besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Historisk händelse på Marias Pass! Jonatan MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2 2004-07-11 02:05
Hur ändra texten i monitorn i MSTS ? Rogge 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 19 2002-11-05 19:06
Antalet post - sedan hackningen? bobjörk Off-topic 3 2002-06-29 10:54
Swedish Marias Pass smajlet MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2002-05-31 18:02



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:48.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009