Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-09, 10:47   #1
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard Hjälp! KRS går att installera, men inte spela

Fick mitt spel idag och såg fram emot att få testa det. Installationen gick bra, men när jag ska starta det, så står det: Var vänlig använd en orginalskiva istället för en back-up kopia (1000)

Vad är det som händer? Jag har ju orginalskivan! Jag har provat att starta både från ikonen på skrivbordet och skivan, men det står samma sak. Provat att starta om daton, men samma sak. Prova utan skiva, men då står det att jag ska sätta i skivan.

Jag har XP och datorn ska lugnt klara systemkraven...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 10:50   #2
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Har du typ deamon tools eller något annat liknande program? Stäng av det i så fall eller avinstallera det.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 10:50   #3
Bengt74
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Södertälje
Inlägg: 471
Skicka ett meddelande via MSN till Bengt74
Standard

Har bara fått det meddelande en gång och då avslutade jag spelet och tryckte igång det en gång till och då funkade.

Hälsar
Bengt
__________________
Min hemsida: Räddningssidan www.raddningssidan.se
Bengt74 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 11:53   #4
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Hade Deamon tools, men avinstallera det och det blir samma sak. Installera om KRS och ändra inte installationsvägen denna gång. Samma sak. Prova att disable anti-virus, men fortfarande samma sak. Den säger att jag inte har orginalskivan i!?????

Har ni nått mer tips, innan jag blir knäpp (menar förståss knäppare!)?
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 12:47   #5
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Har nu installerat senaste drivarna till både grafik och ljud. Installera även direktX från KRS-skivan, men det funkar fortfarande inte!??????

Startar jag med skivan får jag upp bild 1 först och trycker jag på Play, så får jag upp bild 2. Startar jag från ikonen på skrivbordet, får jag upp bild 2 direkt...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 1.jpg (98.5 KB, 320 visningar)
Filtyp: jpg 2.jpg (38.4 KB, 799 visningar)
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 12:58   #6
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Hade Deamon tools, men avinstallera det och det blir samma sak. Installera om KRS och ändra inte installationsvägen denna gång. Samma sak. Prova att disable anti-virus, men fortfarande samma sak. Den säger att jag inte har orginalskivan i!?????

Har ni nått mer tips, innan jag blir knäpp (menar förståss knäppare!)?
Det är förmodligen något i din burk som gör att burken inte läser av att det är en cd.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 13:06   #7
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Pierre

Du har inget program installerat som försöker lura en del CD/DVD-kopieringsskydd?
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 13:18   #8
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Pierre

Du har inget program installerat som försöker lura en del CD/DVD-kopieringsskydd?
Inte vad jag vet?

Börjar dock tro att dvd-brännaren är problemet. Provade precis att installera Sim City 4 och det gick inte. Hittar ingenting på disc 1, men hittar det som finns på disc 2...

Har visseligen haft brännaren ett tag, men den har fungerat utan problem!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 14:25   #9
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Avslutade du bara Daemon tools? För om du går till aktivitetshanteraren hittar du ändå daemon där. Om inte daemon.exe så finns det enl som heter csrss.exe, avsluta den processen och se om det fungerar nu!
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 23:26   #10
Håmacon
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Tösse, , Sweden.
Inlägg: 453
Question

Jag har exakt samma problem som övriga i denna tråd som jag läst noggrant i sin helhet och jag har inte någonsin installerat de program som nämns i tråden och jag har det senaste och värsta i allt man kan ha vad gäller prestanda och drivrutiner och noll errors eller buggar någonstans.

CD-spelaren måste väl dessutom kunna läsa av skivan eftersom den ju faktiskt lyckats installera spektaklet?

Låter också lite oroande med det dåliga ljudet under fart där man ju ligger mestadels. Eftersom jag tycker att ljudet är lika viktigt som bilden och därför kör på Audigy 7.2****** nånting så hoppas man ju verkligen på ändring senare. Strålkastarfenomenet låter ju också minst sagt skrattretande.

Ni som kommit igång och som inte tycks ha "kopiaskivan", finns det någon minimap som i Trainz där man kan överblicka hela rutten man bygger i Surveyour-motsvarigheten?

Tur är väl det att de tidigare närvarande gnällspikarna dessbättre numera tycks ha dragit vidare eller avsommnat. Kanske har de numera en bättre karriär som själutnämnda hedersmedlemmar i Svenska Apatikerförbundet och/eller Kungliga Kverulantklubben. Forumet är ju numera åter en mycket trevlig plats att vistas på.

Nu låter det väl som om jag också börjar dra lite åt gnällspikshållethållet men så är det inte alls. Jag är mycket nöjd med den snabba leveransen och tror även i övrigt att det är/blir en bra simulator lite/mycket längre fram (tills motsatsen bevisats i alla fall).

Tack Fredrik och alla som ordnat detta så bra!

PS!
Ganska angeläget känns det dock att åtminstone kunna få igång rasselverket och komma lite längre än till att man satt in fel skiva. Jag trodde inte ens att det fanns några kvalitetsspel idag som krävde isatt skiva! Dessa engelsmän! Det skall bli kul på riktigt om någon här kan fixa startbuggen och nog vore det en fjäder i hatten om vi här uppe i avkrokarna kunde greja vad EA inte kunnat under dessa eoner av tid de haft på sig fram till releasen. Själv kan jag nog tyvärr inte bidraga med så mycket konstruktivt nu efter som all tid och kraft numera går åt till helt andra och betydlgt allvarligare saker än buggfixning.
Sittningarna vid burken får bli av det enklare slaget eftersom den tunga medicineringen dessutom gör det svårt att lösa nya problem och att ens ta till sig invecklade anvisningar p.g.a. detta och den två månader långa, permanenta febern på 39+ dygnet runt.

Jag är nog mer glad än någonsin över mitt kära gamla TRS 2006, åtminsone för närvarande. Undrar lite över de kommande reaktionerna på Aurans hemsida där även denna tågstimulator diskuteras flitigt. Forumet kommer väl
att koka och de tidigare skeptiska Kujuinläggarna att jubla...

DS.
__________________
Lev idag! I morgon kan det vara för sent!

Senast redigerad av Håmacon den 2007-10-10 klockan 00:38.
Håmacon besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-09, 23:50   #11
Håmacon
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Tösse, , Sweden.
Inlägg: 453
Thumbs up Hyfsat Viktigt!

YES, YES YES!

Trots det halvsmälta hjärnkontoret har jag nog löst startproblemet.

Jag startade om datorn och se på fan! Nu rasslade det till burken!!!

En anna skojig, typiskt engelsk detalj, är att när man försöker registera spelet på www.gamereg.ea.com så finns simulatorn inte ens med. De har väl inte hunnit med pga den korta tiden de haft på sig. Mad dogs and englishmen...

Nu måste jag tyvärr genast återgå till horisontalläget och medikamenterna men återkommer så snart det går imorgon.

Ha det bra alla och lycka till!

Hälsningar Håkan.
__________________
Lev idag! I morgon kan det vara för sent!
Håmacon besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 08:47   #12
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Fint att du fick igång det Håkan!
Dessvärre vill det inte för mig ändå. Ska prova att installera om windows nu och bara lägga in drivare och KRS...

Daemon avinstallera jag, men det kan ju ligga nått kvar och skräpa!? Kan ju också vara nått annat program som inte lirar ihop med KRS???? Att avsluta csrss.exe gå ju inte. Och (om jag läst rätt?) så behövs csrss.exe för att windows ska fungera...

Ingen annan som fått detta start-problem?

Gillar inte att man måste ha skivan i för att spela, det borde inte behövas, när man gör en full installation av ett spel!
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2007-10-10 klockan 08:51.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 11:18   #13
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Lägg ett mail support@railsimulator.com och se om de svarar.
Har även postat om detta problem på uktrainsim.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 11:27   #14
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Question

Hej

Låter inget kul.....
Verkar inte som nån har fått en sån där "WOOW"känsla för spelet.....
Mest trista problem mm.
Installera om Windows.......... fysjutton..
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-10, 11:37   #15
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Har du antivirus på datorn Pierre?

Verkar som om det skulle kunna ha något med SecureROM kanske
http://en.wikipedia.org/wiki/Securom

Inte direkt spelet i sig utan kopieringsskyddet.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:28.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009