Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-12-10, 18:53   #1
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Jag börjar bli rätt trött på detta forum!

Jag försöker bidra med nya idéer och experiment till Trainz, men inresset verkar minst sagt lågt. Skall jag kanske ägna mig åt annat framöver och låta detta forum insomna i en Törnrosasömn?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg törnrosa.jpg (65.8 KB, 311 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 19:07   #2
bjornl
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
Standard

Hej

Neeej LAn. Vad skall jag då ta mig till, du är ju den mentor jag behöver.

Och du skall inte tro att inte jag följer allt du gör med största intresse.

MVH / BjörnL
bjornl besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 19:14   #3
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Då är vi två.

Har sammlat på mej en massa grejor, som jag har tänkt börja ladda upp (lok, vagnar, vägar, bilar, hus, mm. mm.), men intresset (och responsen) verkar minst sakt klent.
Tycker att det endast är ett fåtal medlemmar (en eloge till er i alla fall) som visar sin uppskattning nu för tiden för saker å ting som händer.

Blir lätt till att man skiter i allt, och behåller det för sej själv, om det ändå inte är någon som bryr sej.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 19:16   #4
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Personligen så kollar jag inte så mycket på trainz delen längre, då jag använder Railworks mer nu för tiden.
Men jag vet att dina alster är bra, och att du gör ett hästjobb för den svenska trainz-communityn.
Men som jag ser det så är detta en hobby, och det är inte alltid folk har tid att utöva sina hobbys, så då får man kanske ta och acceptera att det går i vågor.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 21:02   #5
trainz_cj
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Bjärsjölagård
Inlägg: 61
Standard

Kollar nästan dagligen här på forumet när det finns tid. Men tyvärr har jag just nu knappt tid över för Trainz i sig.

Det går i vågor ... precis som Marcus skrev.

Själv jobbar jag mycket under denne tiden. (Betkampanj)
Och jag får ursäkta mig för, att jag har inte hunnit göra nårga bilder till dig Ekan.

Hoppas att ni inte tröttnar på detta forumet. Jag uppskatter era "grejor" väldig.
trainz_cj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 22:16   #6
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Hej

Jag följer allt som både ekankal och lan gör med största intresse men jag vill inte posta på allt här. Orsaken är att jag tycker att jag postar alldeles för mkt iaf och tar alldeles för stort rum i forumet så jag försöker att posta mindre nu för att inte kladda ner forumet.

Så jag läser allt med största intresse även om jag inte alltid postar. Jag önskar också att det var fler som postade här för man får ju inte mkt poster själv på det man lägger ut om man så säger....
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-10, 23:32   #7
X2an
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Stockholms län
Inlägg: 498
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Hej

Jag följer allt som både ekankal och lan gör med största intresse men jag vill inte posta på allt här. Orsaken är att jag tycker att jag postar alldeles för mkt iaf och tar alldeles för stort rum i forumet så jag försöker att posta mindre nu för att inte kladda ner forumet.

Så jag läser allt med största intresse även om jag inte alltid postar. Jag önskar också att det var fler som postade här för man får ju inte mkt poster själv på det man lägger ut om man så säger....
Exakt detsamma för mig.
Det är jättekul att ni bidrar till forumet, men det är inte alltid som folk orkar posta (som jag).
Ibland vet man bara inte vad man ska säga, eller vart amn ska posta sitt inlägg, och oftast så vill man bara inte skrula.
Jag uppskattar dock allt ert arbete och använder det, dock att jag inte alltid postar.
Hoppas iallafall att humöret vänder, så kan vi alla ha en god (h)jul tillsammans.
__________________
X2an!
X2an besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-11, 02:31   #8
rely
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
Standard

Ifrån min sida så har jag mycket jobb och skola att ta hand om nu innan julen! Plus att efter min hårddisk crash så har jag inte kännt samma sug på att bygga i trainz. Det är väl även lite därför som jag inte skriver så mycket just nu. Men jag går in och läser ALLT som skrivs och visas upp här vart annan dag eller så.
LAn om du skulle gå in i en 100 årig sömn så tror jag att du skulle ta stor del av den svenska trainz comunityn med dig och då skulle det nog vara mer dött här än vad det är nu. Men jag känner på mig att det kommer börja blommstra med posts osv efter julen och nyår.
__________________
rely besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-11, 10:41   #9
lenfas
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Äljalt, Röke
Inlägg: 123
Standard

Hej LAN
Jag läser alla inlägg på forumet dagligen. Jag är imponerad av vad Du och flera andra kan åstadkomma!! Själv kommer jag inte i närheten av detta. Jag håller just nu på att försöka skapa ett ånglok. Jag har lagt upp ett nytt ämne TRJ 5 så Du kan se vilken otrolig skillnad det är på Dina och mina skapelser. De modeller som ni visar på forumet visar vad som är möjligt att åstadkomma och är en inspirationskälla för mig.
lenfas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-11, 11:41   #10
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 823
Standard

Tyvärr så verkar det som om Trainz-delen får sitt slut snart... Vilket är synd, för Trainz är riktigt roligt! Och med alla dem fantastiska objekt ni gör, blir det bara bättre. Tyvärr är man rätt blyg, och brukar mest vara tyst när det gäller att skriva inlägg här på forumet... Men tro mig, ALLT ni gjort, uppskattas OTROLIGT mycket av oss alla! Utan er, blir det nog som rely säger...
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-11, 17:17   #11
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Tyvärr så verkar det som om Trainz-delen får sitt slut snart... Vilket är synd, för Trainz är riktigt roligt! Och med alla dem fantastiska objekt ni gör, blir det bara bättre. Tyvärr är man rätt blyg, och brukar mest vara tyst när det gäller att skriva inlägg här på forumet... Men tro mig, ALLT ni gjort, uppskattas OTROLIGT mycket av oss alla! Utan er, blir det nog som rely säger...
Trainz delen är inte sämre än t.ex. Railsimulator delen av detta forum. Det postas inte mera där och det är färre som gör saker till Railsimulator än till Trainz. Jag vågar påstå att det är mera liv i Trainz delen av detta forum än Railsimulator delen. Framförallt är vi flera som gör objekt mm till Trainz - jämför t.ex. hur många som gör lok till Trainz och hur många som gjort det till Railsimulator....
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-11, 20:01   #12
KBM111
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 105
Standard

Vad vore Trainz för oss i som gillar svenskt utan lan, ekankal m.fl.
__________________
kbm
KBM111 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-11, 20:37   #13
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KBM111 Visa inlägg
Vad vore Trainz för oss i som gillar svenskt utan lan, ekankal m.fl.
Tomt är svaret på det....
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-11, 20:49   #14
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Just det.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-12-11, 21:54   #15
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Hej !
Nä - vad är nu detta?? Deppa nu inte bara för att det är lite lugnt på forumet ibland.

Jag laddar ner allt jag ser och är OERHÖRT tacksam för allt som ni (som har den stora kunskapen att kunna konstruera något för Trainz) lägger upp här på forumet. Ni skall alla, ingen nämd ingen glömd, ha en stor eloge för allt arbete ni gör.

Om någon av er skulle ge upp och lägga Trainz på hyllan så kommer saknaden efter er att bli mycket stor. (Jag har för övrigt själv lagt Trainz på hyllan för ett tag men det är en annan historia. Ni har säkert läst om mina misslyckanden i forumet angående Bensland.)

Forumet behöver er.

Nej, kämpa på och gå vidare.
Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:55.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009