Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-10-12, 16:54   #1
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard Bensland - ominstallation av TANE med mera

Det strular för mig. Ett nyinköpt grafikkort fungerar inte. För att göra en lång historia kort:

Datorn köptes för 4 år sedan. Det installerade grafikkortet var ett Nvidia Geforce GTX 675M. Operativsystemet var Win 8 vid nyköpet och uppgraderades till Win 8.1 och nu till Win 10. Grafikkortet började uppföra sig konstigt och kraschade flera gånger. Gick tillbaka till 8.1 men kortet fortsatte att hänga upp sig eller krascha Trainz, med flera spel.

Jag tänkte att ett nytt kort skulle bli bättre. Varför inte uppgradera mig? Så jag köpte ett Geforce GTX 870M. Fick det inte att fungera. Kopplade in tre tekniker. En från firman jag köpte kortet från, en från DELL som tillverkat datorn och en från NVIDIA som tillverkat kortet.

Ingen lyckades lösa knuten. Det starkaste svaret kom från DELL som sa att datorns konfiguration (chipset) inte hanterar högre kort än GTX 680M, så var det med det! Att stoppa in ett med högre prestanda går alltså inte. Jag blev rekommenderad att istället köpa en ny dator!

Men jag satte tillbaka det gamla kortet (675M). Klart att jag då är tillbaka till startruta ett. Det kraschar och strular.

Nu har jag blockerat det (disable) så det inte ska driva mig till vansinne. Kör alltså på det "vanliga" inbyggda "standardkortet" som också finns i datorn. Ett Intel HD Graphic 4000 som i alla fall låter mig kunna använda TANE med mera.

Nu till ämnet: Jag funderar starkt på att göra en helt ren, komplett, grundlig, ominstallation av hela datorn. Det har byggts upp en massa saker på hårddisken som jag inte längre behöver och vill städa/rensa datorn komplett till vad den var vid köpet. Då uppstår frågan:

Hur ska jag återskapa TANE? Måste jag installera TANE från skivorna och jobba uppåt med ominstallation av Patcharna? (Troligen bäst) Eller finns det en enklare väg? I så fall, vilken/vilka mappar ska sparas på extern HD? Vill ju inte börja om från början med projektet Bensland.

Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:52.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009