Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-12-31, 16:08   #1
Zzarr
Senior Member
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: , , .
Inlägg: 895
Standard Alla mina el-rutter är ur funktion, behöver hjälp.

Hej!

Jag får upp en "Don't send" ruta när jag ska startar en el-rutt (vilken som hälst) i MSTS, det spelar heller ingen roll vilket tåg jag använder.

Men alla icke elektrifierade rutter funkar. (med vilket tåg som hälst, diesel/ånga)

Tack på förhand!

MVH Zzarr
Zzarr besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-31, 17:01   #2
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Börja med att ta bort/flytta undan de rutter du senast lagt in. Det borde lösa problemet om du inte varit inne och modifierat någon av orginalrutterna.

___________________________________
Fredrik önskar God Jul och Gott Nytt År!

Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-31, 17:30   #3
Zzarr
Senior Member
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: , , .
Inlägg: 895
Standard

Hej Fredrik!

Jag har både installerat om MSTS och testat ta bort rutter, men inget hjälper.

Jag testade "elektrifiera" en orginal rutt (EUROPE1) och då slutade även den funka.

Men tack för det snabba svaret Fredrik!

MVH Zzarr
Zzarr besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-31, 18:09   #4
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Märkligt att felet ligger kvar trots nyinstallation...

Du har inte gjort någon annan ändrig av din dator eller lagt in något nytt? Iofs är det långsökt att tro att det just ska påverka el-rutter...

När du nyinstallerat. Har du haft en ren installation av MSTS då? Alltså inga andra rutter eller några andra lok. Bara orginal rakt igenom...?

___________________________________
Fredrik önskar God Jul och Gott Nytt År!

Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-31, 18:13   #5
Zzarr
Senior Member
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: , , .
Inlägg: 895
Standard

Hej igen!

Nej, det var inte en ren installation (bara en re-installation)

Tänkte jag skulle försöka få den att funka ändå.

MVH Zzarr
Zzarr besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-12-31, 18:32   #6
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Då är det säkert att något lok/vagn eller rutt ligger och stör.

Du kan ju flytta undan allt du lagt in och sedan lägga på rutt för rutt/lok för lok tills du ser att det skiter sig.

Omständigt - Ja tyvärr...

___________________________________
Fredrik önskar God Jul och Gott Nytt År!

Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-01, 03:09   #7
Zzarr
Senior Member
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: , , .
Inlägg: 895
Standard

Hej!

Man får väl testa síg fram lite, men Mazz kanske kan hjälpa mig.

Han skrev han skulle titta på det i ett mail imorgon (1 jan, eller om man ska vara noga idag, men på dan)

MVH Zzarr
Zzarr besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-01, 15:08   #8
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Skapa en backup-mapp utanför msts. I den lägger du alla extra rutterna, samt tåg- och konsist-mapparna. Ta bort msts (kolla att allt verkligen är borta!). Installara msts och gör som Fredrik säger, lägg över rutt för rutt och tåg för tåg, testa imellanåt. Då ser du vilken rutt eller vilket tåg som skapar problemet!

Jag gissar på att det är en rutt som skapar problemet!???? Har du förresten lagt in uppdateringen till msts? Är det nån av rutterna som kräver Xtracks? Isånnafall, använder du senaste?

Jag har en Backup-mapp som innehåller flera Global mappar. En med Xtracks, en för VHJ, en med Xtracks och new roads och en orginal. Vidare så har jag två olika Sound mappar där också, en orginal och en för VHJ. Jag har också en orginal consists mapp.

Nu kan jag enkelt ändra mellan vilka Global mappar som krävs och jag kan alltid återställa msts, om det skulle bli nått fel! Att jag tagit backup på orginal sound och consists mapparna, beror på att många av rutterna använder autoinstallation och man vet inte riktigt vad dom stoppar in.... Jag är hellre för klipp o klistra, det är visseligen jobbigare, men man vet vad man får då!



http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-01, 15:26   #9
Zzarr
Senior Member
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: , , .
Inlägg: 895
Standard

Hej Pierre!

Jag har en kopia på orginal Global-mappen samt den senaste, jag testade ta bort i princip alla rutter, men utan resultat.

Jag har även testat ta bort de senaste tågen men det hjälpte heller inte.

Jag la in uppdateringarna från pyttemjuk och har senaste X-Tracks.

När jag laddar en el-rutt kommer jag till 60-70%, det spelar heller ingen roll vilken (el-)rutt jag väljer. Kan det vara skälva kraftlednings funktionen som krånglar?

MVH Zzarr
Zzarr besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-01, 16:12   #10
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
God fortsättning!
Zzarr, Har du kollat properties i RE? Öppna RE, klicka på Route/ properties och kolla om Not electrified är avbockad. Hoppas det löser sig.

MVH TOTTE "TROLLHÄTTANBYGGARE"
Totte besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Behöver hjälp med skalan. Bengan Landskapsdesign - Trainz 19 2004-10-06 12:58
Jag behöver hjälp! Snälla hjälp mig! ghost MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2003-05-12 19:06
Rutt bygge behöver lite hjälp! Nicke_123 Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 19 2003-03-20 20:40
Installera alla rutter? avgd MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2002-10-23 15:01
Håller på med en rutt och behöver lite hjälp Yzerman Trainz - Allmänt om Trainz 12 2002-06-24 14:14



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:35.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009