Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-10-09, 14:03   #1
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard Får man gnälla om ett annat forum här?

Ja, ni ser min fråga. Jag hittar inte reglerna för forumet just nu så jag vet inte vad som gäller.....

Har lust att ösa ur mig lite galla över ett grannforum där jag tycker att regler och moderering är mer än lovligt underliga, samtidigt som jag inte vill registrera mig på det dedikerade gnällforumet som skapats främst för att gnälla på detta icke nämnda forum....

För att inte göra någon sur vill jag därför först kolla om det är ok att göra så här i offtopic forumet?
spyfrog besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 16:22   #2
Erafjel
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Järfälla
Inlägg: 135
Standard

Reglerna för forumet finns här.

Det står inget om att man inte får klaga på andra forum...
Erafjel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 16:42   #3
X2-lover
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Ja, ni ser min fråga. Jag hittar inte reglerna för forumet just nu så jag vet inte vad som gäller.....

Har lust att ösa ur mig lite galla över ett grannforum där jag tycker att regler och moderering är mer än lovligt underliga, samtidigt som jag inte vill registrera mig på det dedikerade gnällforumet som skapats främst för att gnälla på detta icke nämnda forum....

För att inte göra någon sur vill jag därför först kolla om det är ok att göra så här i offtopic forumet?
Postvagnen, Nordpilen eller Svenskt Tågforum?
X2-lover besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 16:58   #4
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2-lover Visa inlägg
Postvagnen, Nordpilen eller Svenskt Tågforum?
Det är naturligtvis Postvagnen jag menar - Svenskt tågforum ser jag mer som ett forum enbart skapat för att gnälla på Postvagnen...
Nordpilen har jag faktiskt ingen erfarenhet av.

Min kritik emot Postvagnen är att det verkar gälla olika regler beroende på vem sjutton du är. Jag blev idag t.ex. kvastad för att jag ogillade att man slängde in en lång tysk harrang i en svensk diskussion - men en av "kvastarna" skapade ju för någon vecka sedan en diskussion om precis samma fråga, dvs användande av utländskt språk.

Jag tycker jag anar att det sker en väldig dubbelmoral och att vissa skribenter får skriva nästan vad som helst medan andra kan bli kvastade huxflux. Ingen förklaring ges heller till varför.
Forumet känns allmänt elitistiskt hållet och en liten elit tycks bestämma både dagordning och innehåll....

Det är inget bra skyltfönster för SJK, jag vill inte gå med för jag är orolig för att den verksamheten präglas av samma attityder som Postvagnen...
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 17:12   #5
X2-lover
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Det är naturligtvis Postvagnen jag menar - Svenskt tågforum ser jag mer som ett forum enbart skapat för att gnälla på Postvagnen...
Nordpilen har jag faktiskt ingen erfarenhet av.

Min kritik emot Postvagnen är att det verkar gälla olika regler beroende på vem sjutton du är. Jag blev idag t.ex. kvastad för att jag ogillade att man slängde in en lång tysk harrang i en svensk diskussion - men en av "kvastarna" skapade ju för någon vecka sedan en diskussion om precis samma fråga, dvs användande av utländskt språk.

Jag tycker jag anar att det sker en väldig dubbelmoral och att vissa skribenter får skriva nästan vad som helst medan andra kan bli kvastade huxflux. Ingen förklaring ges heller till varför.
Forumet känns allmänt elitistiskt hållet och en liten elit tycks bestämma både dagordning och innehåll....

Det är inget bra skyltfönster för SJK, jag vill inte gå med för jag är orolig för att den verksamheten präglas av samma attityder som Postvagnen...
Aha, jo man har ju hört att det är en hel del som är missnöjda med styrandet av Postvagnen.
Svenskt tågforum känns så oseriöst en hel del märkliga trådar där.
Nordpilen skapades också av missnöjda Postvagns-användare som var trötta på stämningen på Postvagnen. Men Nordpilen känns betydligt mer seriöst än Svenskt tågforum.
Men det är ju min åsikt.
X2-lover besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-10-10, 11:25   #6
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Postvagnen, jaa, maken till många "världsmästare" finns nog ingen annanstans.
Herrejösses, om du inte anger vad det är för ett tåg du visar på en bild t.ex, vilket littra å nummer loket har, exakt tågnummer, vart tåget är på väg, vad lokföraren åt till lunch, mm, då kommer "världsmästarna" direkt å hackar å påpekar.
Det verkar inte vara acceptabelt att "bara" vara allmänt tågintresserad där.
Och maken till löjliga överkurs-kommentarer & "pekpinnar" har jag aldrig sett någon annanstans .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-10-10, 12:02   #7
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Som för någon vecka sedan när någon skrev ett inlägg om hur ett tåg hade kört igenom en stängd dörr på en verkstad, och det efter några minuter kom ett fullständigt seriöst svar "Det var en växlingsrörelse, inte ett tåg!"
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-10-13, 08:49   #8
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Kan bara hålla med, Postvagnen är bara för mycket. Man vågar inte lägga upp en bild där och man vågar inte fråga nått. För skulle man det, får man alla självutnämda experter på sig om att det ska vara si eller så. Väldigt tråkigt hur dom behandlar folk, som är intresserade av tåg, men kanske inte är lika kunniga som dom är. Man ska ju hjälpa nybörjare, inte mobba sönder dom!

Tack för tipsen om dom andra forumen och speciellt Nordpilen. där verkar det vara en mycket trevligare stämning...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-10-19, 13:08   #9
_gege
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Borlänge
Inlägg: 480
Standard

Detta med dålig stämning i PV tycker jag blivit lite överdrivet. Visst, det finns en massa besserwissers där men personligen har jag inga problem att bara bortse från dessa kommentarer eller besvara dem med lite smådryg ironi. Klarar man inte av sånt borde man nog inte visa bilder alls...
_gege besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-10-21, 16:27   #10
sicknote
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Karlstad, Sverige.
Inlägg: 158
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av _gege Visa inlägg
...besvara dem med lite smådryg iron.
Tyvärr är det väl så att större delen av PV skribenterna inte förstår ironi, över huvudtaget...
__________________
sicknote besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-10-24, 15:13   #11
_gege
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Borlänge
Inlägg: 480
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sicknote Visa inlägg
Tyvärr är det väl så att större delen av PV skribenterna inte förstår ironi, över huvudtaget...
Då blir det ju bara ännu roligare?
_gege besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:43.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009