Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-23, 20:32   #16
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Unhappy Nej, lösningen är inte ...

... att LAn gör det!!!! Vem som helst klarar av det i CM, och mitt medgivande har ni! Jag tänker inte lägga jobb på TS2012, det intresserar mig inte
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 21:22   #17
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

LAn har talat, och har sagt sitt. LAn är inte intresserad av att STL (och Trainz) ska fungera i framtiden. STL avslutar i och med detta allt som berör versioner senare än TS2010 (ver. 3.3), inkl. kommande T2. Jag kommer att fortsätta, men jag tänker inte göra något åt ovanstående problem då jag ser TS12 som ett "mellanspel" inför kommande versioner. Vi får skapa en ny konstellation för framtiden.

Jag kan bara hoppas på ett vidare samarbete med STL ändå ?

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
... att LAn gör det!!!! Vem som helst klarar av det i CM, och mitt medgivande har ni! Jag tänker inte lägga jobb på TS2012, det intresserar mig inte
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 21:26   #18
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
LAn har talat, och har sagt sitt. LAn är inte intresserad av att STL (och Trainz) ska fungera i framtiden. STL avslutar i och med detta allt som berör versioner senare än TS2010 (ver. 3.3), inkl. kommande T2. Jag kommer att fortsätta, men jag tänker inte göra något åt ovanstående problem då jag ser TS12 som ett "mellanspel" inför kommande versioner. Vi får skapa en ny konstellation för framtiden.

Jag kan bara hoppas på ett vidare samarbete med STL ändå ?
Finns det någon beskrivning på hur man bara gör, så gör jag det, nemas problemas. Förstår att Lennart är ointresserad av TS12, det börjar jag också bli. Har inte stött på något annat än problem än så länge. Dessutom är splines gjort på något väldigt mysko sett som gör dem svenska kontaktledningsystem man byggt i olika banor helt meningslösa och förstörda, tyvärr...

Hoppas nu bara inte någon av er i STL tröttnar... Kändes tyvärr inte så positivt att öppna tråden :/
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-23, 22:11   #19
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Finns det någon beskrivning på hur man bara gör, så gör jag det, nemas problemas. Förstår att Lennart är ointresserad av TS12, det börjar jag också bli. Har inte stött på något annat än problem än så länge. Dessutom är splines gjort på något väldigt mysko sett som gör dem svenska kontaktledningsystem man byggt i olika banor helt meningslösa och förstörda, tyvärr...

Hoppas nu bara inte någon av er i STL tröttnar... Kändes tyvärr inte så positivt att öppna tråden :/
Nej, någon beskrivning finns inte. Om man har lite kunskap hur config.txt fungerar så kan många fixa det själv. Inte "vem som helst" som LAn säger!

Om ni ändrar dessa objekt så är det på ert ansvar, och ni får INTE distribuera objekten vidare.

Dessa objekt tillhör en del av grundbulten i STL Common Source, och om dom skulle spridas vidare i modifierad form så kommer det att skapa total kaos. LAn's medgivande gäller inte i detta fall, även fast han normalt har en öppen policy.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-24, 03:26   #20
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Du ska vara positiv Jockes ! även om vi gamla uvar har våra svackor ibland. Om jag får tala för mig själv så ger jag inte upp och tröttnar.
Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
...
Hoppas nu bara inte någon av er i STL tröttnar... Kändes tyvärr inte så positivt att öppna tråden :/
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2013-11-24 klockan 03:28.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-24, 08:12   #21
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard En förklaring till varför ...

... jag inte vill åta mig att göra dessa ändringar är följande:

Jag har vid det här laget byggt tusentals object till trainz och om jag skall ägna tid åt att sitta och uppdatera dessa till TS12-14 får jag väl aldrig byggt något nytt. Jag kan tänka mig att göra ett undantag för just STL-kopplen eftersom jag själv använder dom på det mesta rullande jag bygger! Men jag vill att Svenolov kontaktar mig för spec. av containernamn m.m. (det kanske räcker med en "Dummy-default-container" för att det skall funka. Jag har inte TS12 så jag kan inte testa själv.
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-24, 13:43   #22
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
... jag inte vill åta mig att göra dessa ändringar är följande:

Jag har vid det här laget byggt tusentals object till trainz och om jag skall ägna tid åt att sitta och uppdatera dessa till TS12-14 får jag väl aldrig byggt något nytt. Jag kan tänka mig att göra ett undantag för just STL-kopplen eftersom jag själv använder dom på det mesta rullande jag bygger! Men jag vill att Svenolov kontaktar mig för spec. av containernamn m.m. (det kanske räcker med en "Dummy-default-container" för att det skall funka. Jag har inte TS12 så jag kan inte testa själv.
Lennart, av det jag hittills kollat upp, så funkar ALLT du gjort, inge fel på lok, vagnar byggnader mm, det är bara STL-kopplet som inte fungerar som det skall, så det är knappast så att du behöver ändra på allt du gjort, det förstår jag att du aldrig skulle orka, det skulle nog inte jag heller..! Är det småfel (som screenshot saknas) kan man lätt göra det själv
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-24, 14:05   #23
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Lennart, av det jag hittills kollat upp, så funkar ALLT du gjort, inge fel på lok, vagnar byggnader mm, det är bara STL-kopplet som inte fungerar som det skall, så det är knappast så att du behöver ändra på allt du gjort, det förstår jag att du aldrig skulle orka, det skulle nog inte jag heller..! Är det småfel (som screenshot saknas) kan man lätt göra det själv
Jag och Lennart har en dialog just nu och vi ska försöka utreda problemet. Om inte annat, så för vår egen skull. Jag återkommer och jag ska försöka ge ett så bra svar som möjligt varför TS12 (SP1...SPx) kräver en helt onödig container (mesh-table). För övrigt så har vi båda lagt TS12 på hyllan och kommer aldrig att återvända till den versionen.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 23:31   #24
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Arrow

Tack vare LAn så har vi fått en fungerande version av STL (NG) Koppel v. 3.3 (beta) som också fungerar för TS12.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2013-11-26 klockan 15:04.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 09:52   #25
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Tack vare LAn så har vi fått en fungerande version av STL (NG) Koppel v. 3.3 (beta) som också fungerar för TS12.
Bör man hålla sig uppdatera med denna version fast man kör med TS2010???
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 11:06   #26
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Bör man hålla sig uppdatera med denna version fast man kör med TS2010???
Om du har TS2010 build-version 3.3 så kan du installera den. Det ska inte vara någon nackdel, då framtida versioner kommer att bygga på den här versionen. Jag kör själv med denna version i TS2010.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2013-11-26 klockan 11:12.
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 14:37   #27
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov Visa inlägg
Om du har TS2010 build-version 3.3 så kan du installera den. Det ska inte vara någon nackdel, då framtida versioner kommer att bygga på den här versionen. Jag kör själv med denna version i TS2010.
Tack för infot.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:55.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009