Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-03-27, 23:52   #1
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard Nu börjar jag tappa motivation

att bygga vidare p.g.a. Crosstie Studios.
Jag tror att de flesta 3D-byggare också tappar motivationen att bygga färdig.
Det var därför tror jag att RW-forumet legat så lågt länge.
Är Crosstie Studios verkligen så bra och efterlikna nordiskt naturlandskap?
Jag tror det tar väldigt lång tid att få igång tåg och landskap.
Jag börjar bli med åldern och det blir bara svårare med nya simulator.
Jag hoppas att ni kunde övertyga mig och fortsätta med RW.
Tack för mig!
Totte besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-03-28, 01:39   #2
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Hum... Totte...

1. Jag hoppas att du bygger för att du själv tycker det är roligt att bygga. Då hoppas jag du kan finna nöje i att bygga oavsett vilken simulator du för stunden bygger i.

2. Oavsett vad som händer framåt, så kommer RW med TS2015 leva länge till, vore konstigt annars.

3. Crosstie Studios är jag själv väldigt entusiastisk över. Lite vad jag väntat och hoppats på... men.... Och ett stort men... Det är väldigt i sin linda än. Detta år har dom tänkt att en demo ska komma ut, därefter ska dom jaga ihop finansiering för att utveckla sin simulator "på riktigt". Release, 2017? Är dom verkligen så bra? Det vet vi inte än på ett bra tag, men hittills har dom haft en god dialog med användarna, oss, det uppskattar jag. Deras intentioner är nog i mitt tycke mitt i prick vad jag saknat, nu hoppas jag bara att dom inte anammar samma affärsmodell som en annan känd simulator... Men, en god bit bort i tiden får man nog ändå räkna med.

4. Simulatorer bor ju i datorer. Datorer och dess inre utvecklas, ny teknik, höjda tak osv gör att dagens sanningar kanske inte gäller i morgon så att säga. Vi kommer nog se många nya simulatorer tids nog. Det är nog bra att ha i sinnet vad man än börjar för TS-projekt. Lite tuffare för en ruttbyggare medger jag än en 3D-byggare eftersom än så länge verkar som 3D-byggarens källmaterial funkar att exportera till nya simulatorer.

Har 3D-byggarna tappat motivationen? Kan bara prata för mig själv såklart, men just nu denna årstid stundar en trädgård som behöver omsorg och skötsel. Ska tiden räcka till för att byta ut vindskivorna, som så väl behövs? Hinner jag få igång hojen och njuta av lite inspirerande körning på härliga kurviga vägar? Det ger sig, men den här årstiden gör att "häcka framför datorn" inte är ett helt attraktivt alternativ alla gånger...

För att summera och förhoppningsvis övertyga dig, hoppas du kan få upp motivationen och bygga vidare! Kör hårt Totte, uppskattar det du gör!
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-03-28, 11:49   #3
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Kan inte säga det bättre en Mazz...
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-03-28, 13:38   #4
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

För mig är det inte Crosstie Studio, utan RW2, som ska göra på UE4. Samt på Lantmäteriet som har utannonserat att de ska göra alla sina data öppen för allmänheten att använda. (Vilket skulle innebära gratis högupplöst DEM-data över svensk landskap). Med den landskapet vill man ju bygga i, men med erfarenheterna från en hemlig verklighetsbaserad rutt (i Norge) jag började bygga i, där jag måste göra om en massa för att passa in i den nya högupplösta landskapen, vilket tar en massa jobb i sig, så känns det som att det inte går så värst bra ändå...
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-03-28, 15:48   #5
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
För mig är det inte Crosstie Studio, utan RW2, som ska göra på UE4.
För tydlighets skull, både kommande DTG-simulatorn och Crosstie Studios simulator bygger på UE4.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-03-28, 16:54   #6
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Crosstie studios simulator är jag väldigt intresserad av just för att de verkar vara så öppna mot sina fans, samt att man kan väl kalla dem för indie (?)

Kommer troligtvis att köpa DTG nya sim också. Måste säga att jag tycker att det är ytterst intressant att folk kallar det TS2 eller RW2 är dessa officella förkortningar? Själv kan jag ju tänka mig att de kallar den TS2016...
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-03-28, 19:10   #7
smajlet
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Inlägg: 803
Standard

Håller mig mest faktiskt till MSTS fotvarade ,så utveckla gärna Trollhättanrutten mer.
Uppskattar ditt arbete stort.
Lycka till hur du nu än väljer göra.
smajlet besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-03-28, 22:45   #8
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Totte tänkt på som Mazz först sa att du ska bygga för dig själv och inte för andra.
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:38.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009