Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-08, 16:54   #1
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard [Idé] Downloadpaketet - Ett paket för (nästan) alla objekt som släppts på e-buzz

Hej alla objektbyggare!

Jag tänkte, för att det ska underlätta för oss ruttbyggare och alla som vill ladda ner svenska rutter till simulatorerna att man skapar en samlingstråd i varje download-sektion, och ett filpaket med de flesta vanligaste svenska objekten som man behöver för att våra rutter ska fungera!

Ni modellerare behöver itne göra mycket annat än att säga till mig vilka objekt ni vill ska ingå i objektpaketet, så laddar jag ner dessa och gör en .ZIP-fil (eller motsvarande) med alla objekt inkluderade, som kan laddas ner i ett svep. tanken är att:

1. En användare ska kunna ladda ett svensk/skandinavisk objektpaket som inkluderar bl.a. spår, kontaktledningar, signaler, skyltar, plattformar och annat viktig järnvägsmiljöobjekt.

2. En ruttbyggare ska få dela med sig sin rutt med dessa objekt inkluderade, så man inte behöver ladda ner denna objektpaket när man laddar ner en svensk rutt, utan det följer med! Ruttbyggearen ska alltså inte fråga om lov.

Detta gör det mycket enkelt för en ruttbyggare och en spelare som laddar ner rutter att se till så objekt inte saknas, speciellt viktigt material som behövs till rutten.

Exempel på ett paket till TS2014:
  • newS Kontaktledningspaket.
  • Signalpaket inkl. patcher
  • skyltpaket
  • plattformar
  • trackrules inkl. stoppbock och växelväljare
  • Plattformstak
  • Div. Stationshus
  • Andreas13´s objekt
  • Svenska villor
osv.

Allt jag behöver är en "okej" eller säg gärna till vilka du vill dela med dig till paketet, det skulle underlätta för mig om ni länkade till download-sidan för aktuella objekt!

LICENS: Jag är för en Creative Commons-licens, eller en GNU-licens. Detta underlättar för ruttbyggare att få hela paketet inkluderat i sina rutter. och att objektpaketet kan delas vidare utanför E-Buzz, men att credits ändå ges till upphovsmakaren.

Det ska ju vara enkelt för gemene man att veta vad som får delas med och vad som inte fås

EDIT: Det är precis som UKTS Freeware pack! Det är iaf. tanken. kanske ett paket för freeware-tåg kan också passa bra?
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Senast redigerad av ADDE den 2014-02-08 klockan 16:58.
ADDE besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:59.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009