Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-11-14, 03:52   #1
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Exclamation Jag är tillbaka...

Jag är tillbaka på spåret. Är numera pensionist (norsk). Mycket har hänt sedan jag tog en paus.
Jag vill bl.a. uppdatera "Svenska signaler" så att det blir som jag tänkt. Just nu är det en ny "motor" som inte tar musten av din dator.
Mitt mål är att uppdatera alla (mer eller mindre) STL projekt till nuvarande plattform.
Men jag kan inte göra allt själv. Jag såg att Lennart (lan) inte vill vara med längre! Jag hoppas att det har gått över?
Sen behöver jag också den tredje grundbulten, Tomas, som var med att skapa STL.
STL betyder ursprungligen S-svenolov, T-Tomas(korvtiger), L-Lennart(lan).

Någonstans läste jag att det finns en annan medlem som håller på att utveckla ett nytt svenskt (enkelt) signalsystem. Vi kan gärna samarbeta, och utbyta erfarenheter.

Jag vet inte var jag ska posta detta inlägg men det får bli som det blir.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 10:28   #2
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 362
Standard

Välkommen tillbaka.

Är själv inte lika aktiv längre p.g.a. tidsbrist, men är här inne och kollar läget nästan dagligen. Startar kanske upp Trainz, en eller två gånger per månad.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 17:16   #3
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Glädjande !

Själv har jag deaktiverat mig från Trainz pga hög ålder, sjukdomar och datorstrul. Men jag kommer med glädje ihåg när jag byggde och svenolov skriptade och gav mig direktiv hur jag skulle animera. Det var ett konstruktivt samarbete ! Hoppas någon kan ta över byggarrollen, med all den nya teknik som finns idag. Thomas (korvtiger) var väl insatt i detta sist han hördes av.

God fortsättning Svenolov
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-11-14, 23:27   #4
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 715
Standard

Kul att du vill tillbaka till tågsimmandet!

Själv har jag också haft lite ide från byggandet den senaste tiden på grund av avsaknad av tid och dator att köra Trainz på. Har nyligen åtgärdat avsaknaden av dator, (Startade faktiskt TANE för första gången på över ett år häromdagen) men tiden kommer nog att fortsätta att vara en bristvara. Men jag hoppas i alla fall att kunna bygga vidare på de projekt jag har, om än i ett mycket långsammare tempo än förr i tiden. Kan inte lova att något blir klart, men det finns ju vansinniga drömmar om vad jag hade velat göra om jag haft tid till det!

Jag har ju försökt att underhålla STLs scriptbibliotek medan du varit borta, men vi kan ju synka ihop oss om via mail, om vad jag har gjort och så.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-11-16, 17:48   #5
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Välkommen tillbaka!
Det verkar som att forumet också vaknat till liv

Utan STL-ligan så står tågen stilla. Exempel på detta är i mitt Bensland, där jag inte fått STL-signalsystem att fungera tillfredsställande. Tror inte det är fullt utbyggt för senaste Trainz 2019?

Jag hoppas nu att STLs saker och ting i Banbyggarna ses över och blir anpassade till senaste och kanske kommande generationer av Trainz-simmar.

Tack på förhand för allt arbete ni lägger in i STL. Ni är fantastiska

Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-11-20, 23:01   #6
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 071
Standard

Ja, välkommen tillbaka SO, kul när det dyker upp "nygammla gubbar" igen.
Synd bara att det är brist på kunnigt folk (krävs ju en hel del "special" kunskaper till sånt som du rotar i) som kan hjälpa dej lite grann.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:57.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009