Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-09-19, 15:10   #1
api7qg
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2013
Ort: Uppsala
Inlägg: 11
Standard TANE Splines och Objects bara försvann

Hej alla,

Först av allt: Ett stort tack till er som plockar fram alla underbara svenska modeller/objekt till TANE TACK!!

Jag fick ett Trainz-återfall för ett par veckor sedan och köpte TANE (Mac version, har bytt dator). Sedan dess har jag knåpat ihop ett landskap och en linje, hur kul som helst, trots avsaknaden av svenska ånglok Nåväl, idag när jag sparat bygget och öppnade det igen så fanns inga objects eller splines att välja i surveyour. De som redan var utplacerade fanns kvar, det gick att köra ett "get spline/object" utan problem men det gick inte att lägga till objektet när jag hittat det med "get spline/object". Det finns helt enkelt helt plötsligt inga splines eller objects kvar i spelet.Listan är tom.. Suck!!
Har någon någon erfarenhet av detta eller har jag jag gjort något fullständigt galet eller .....

Med vänlig hälsning,
Stefan
api7qg besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-09-19, 16:39   #2
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Pröva klicka på tratten(?) där du filtrerar objekt. Ibland kan den vara inställd på att bara visa favoriter och då syns inget...
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-19, 16:55   #3
api7qg
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2013
Ort: Uppsala
Inlägg: 11
Standard

Har testat detta men det hjälper inte...
api7qg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-19, 18:57   #4
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Välkommen åter och tack för uppskattningen!
Ånglokstorkan hoppas vi kunna råda bot på, men det dröjer nog ett lite tag än!

Har varit med om något lite liknande med TANE. Själv gäller det direkt efter att jag installerat nya lok/vagnar och går in i Surveyor. Då är listan över fordon helt tom när jag öppnar, men alla fordon dyker upp i listan efter ett tag, ibland upp till någon minut senare. Men det går inte att använda get för att plocka saker under tiden man väntar vad jag vet, så det är antagligen inte samma fel. Kan ju vara värt att sätta sig och vänta några minuter och se om det händer något.

Kan det vara att du låst det lager du arbetar på?
Fungerar det när du går in i Surveyor på andra banor/en nyskapad bana?
Har du gjort något särskilt mellan att det inte fungerade och att det fungerade? (installera nytt content ex.)
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-19, 19:29   #5
api7qg
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2013
Ort: Uppsala
Inlägg: 11
Standard

Hej!

Nej, jag lät spelet stå på i 2 timmar, märkte ingen förändring. Det gick inte heller att få någon annan bana att fungera, samma fel där.

Det enda jag gjort var att jag installerade lite nytt TANE-material från banbyggarna.se, det har fungerat utmärkt tidigare.
Well, i vilket fall som helst, nu är spelet ominstallerat och vi börjar från början.... Jäkligt tråkigt..men bara att ta nya tag!

Det vore dock kul att veta varför? Jag var inte på lite olika forum och sniffade runt, men det verkar i alla fall inte vara vanligt förekommande.

/Stefan
api7qg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-19, 20:47   #6
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Rebuild Database och omstart kan vara lösningen!?
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-19, 22:44   #7
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 716
Standard

Förhoppningsvis är det bara något tillfälligt!

Du borde kunnat spara ned banan till en cdp och importerat den efter att du installerat så hade du inte förlorat den.

Se till att spelet har senaste uppdateringen och om det inträffar igen får du väl ta kontakt på stora internationella Trainz-forumet, där borde de ha koll.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:27.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009