Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Sim World > DTG - Train Sim World - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-03-04, 00:06   #16
Fippe
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden Köping
Inlägg: 174
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marmar Visa inlägg
Tack för era svar, ja det verkar bli så tyvärr. Tycker att man åtminstone borde få fler "basic" rutter senare när de blir byggda. Men sen om allt går som planerat så borde vi lyckas få in svenska grejer också så det blir nog ändå riktigt bra oavsett.
aa, kan inte vänta på dom svenska grejerna ska komma in!

Man kan ju alltid hoppas att Dovetail lyckas med att få ett samarbete med Sverige ungefär likadant som dom gjorde med T.ex Frankrike
Fippe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-08, 22:11   #17
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Börjar närma sig´.
En liten tråkig grej är att det inte är utvecklat några utvecklings verktyg så att vi kan göra rutter lok etc.
Will it be releasing with route building tools?
Train Simulator Not yet - but this is just the beginning of TSW. The tools that will allow players and partnered developers to make routes and other content are currently still in development. While we understand how much many of you like to enhance your hobby with our creativity tools, it’s important that these tools are built carefully, with the help of your feedback, to ensure they are as powerful and intuitive as we all need them to be.

jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-08, 22:30   #18
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Dom har ju dock utlovat att det ska släppas sådana verktyg inom den närmsta framtiden. Så det är ju inget stort orosmoln för min del.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-10, 20:27   #19
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Hade inte riktigt fattat att Dovetail ska fortsätta att göra tåg och rutter i TS2017 även när TSW kommer ut. Trodde de skulle satsa fullt ut på TSW.
Men det har väl med ekonomiska skäl gissar jag.
Men det är väl bra att nu blir det 2 tågsimulatorer från Dovetail.
Jag skrev att jag skulle sluta med TS2017 förut men jag kommer nog att använda den i flera år till.
Jag har rätt mycket rutter och tåg i den och det tar ju tid innan TSW har fått några mängder rutter och tåg, så jag gissar att man parallellt med TSW kör TS2017

Men TS 2017 kommer långsamt att fasas ut gissar jag.
Vi får väl se om några år hur det utvecklar sig.

De kallar Ts2017 som modell järnväg och TSW som en riktig järnvägs upplevelse.
Service mode låter som en spännande del av simulatorn. Det finns 24 timmars tidtabell där (om jag fattar det rätt) går de tåg som finns nu på de olika tiderna. Och de tågen kan man då ta över och vara lokförare.
--------------------------------------------------------------------------
Will TS 2017 be left to die?
Train Simulator Certainly not, we will continue to release content both in house and alongside our third party partners for Train Simulator for the foreseeable
future and will continue to support the game for as long as players want to continue building their collections.
[/color]

So what will happen to the current Train SImulator?
Train Simulator we will be bringing new content and supporting TS2017 for as long as you guys want to continue building your collections

Train Sim World is a whole new game on its own. Built on the Unreal Engine it is designed to “deliver the most technologically advanced first person train simulation experience on the market.”

Train Sim World is not designed to replace Train Simulator as Dovetail Games look at the two products in different manors;
“Train Simulator is more of a model railway or hobby experience whereas Train Sim World has the player represented as a virtual character that can interact with the world.”

Featuring fully customisable weather systems, and built using real-world data to accurately replicate the performance, sounds and feel of real trains,

Train Sim World will offer more immersion and authenticity than has ever been seen before in a train simulation.

Players will truly feel the detail as they walk around exploring the world and interacting with the trains in first person mode.
With six challenging scenarios, players will be able to take part in operations from the real world such as coal loading, switching, refuelling and turning locos on a turntable.

There will also be the introduction of a brand new ‘service mode’, which features the recreation of an entire 24-hour timetable, and allows players to take control of any one of the trains in this timetable –
manifest, local and short hop freight services – and activities include giving them the opportunity to experience a day in the life of a real engineer.”


Senast redigerad av jorgen3 den 2017-03-10 klockan 20:33.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-10, 21:42   #20
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Det där sista låter ju verkligen intressant för en som mig som säkert vill rekonstruera Stockholms pendeltåg under ett trafikdygn i den där simulatorn!
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-11, 19:36   #21
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

En kvälls/natt bild
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-14, 19:13   #22
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

2 dagar kvaar. På facebook kom denna info.
Join us on Twitch tomorrow at 6pm GMT for an exclusive first look at the gameplay of Train Sim World: CSX Heavy Haul!
Det blir väl 1900 onsdag (tror jag) då vi får se "första" TSW av dovetail.

Länk Twitch
Länk Kol lastning TSW Ska bli intressant att lasta ett koltåg på 10000-20000 ton och kunna hantera det sedan.


Senast redigerad av jorgen3 den 2017-03-14 klockan 19:43.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-15, 21:13   #23
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

22 timmar kvar!

Fick se en timme med Matt peddlestein då han visade upp TSW.
Bla Hud fick vi se. Den har allt jag vill ha. Hastighet nu och sedan lutningar och vart signaler är placerade.
Fick se nya loken ES44AC var imponerande.
Bla mycket i menyn på loket gick att trycka på och ändra inställningar.
Fick se kartan där man kan lägga om lokala växlar på bangården.
Koll på vagnarna. Man kan gå in i dem eller hänga på stegen när tåget växlar etc

Mycket ser väldigt bra ut måste jag säga. Men det finns nog mycket som även kan förbättras. Bla så tutade inte Ai tågen vid korsningarna och ljudet lät inte helt bra på vissa lok kanske.
Tyckte fysiken var tveksam när de växlade på bangården. Körläge 1 så stannade hastigheten vid 10 mph.
Borde inte göra så tycker jag.

Men det ska bli riktigt kul och få köra denna simulator.
Detta är första versionen och jag tror att version 2-3 då är den riktigt bra.
Den har verkligen framtiden för sig.

En video som visar TSW som släpptes idag

De som vill se Twitch sändningen i repris

Senast redigerad av jorgen3 den 2017-03-15 klockan 21:53.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-16, 06:38   #24
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

12 timmar kvar
Train Sim World "i mörker"
Dåliga strålkastare på loket mot marken men väldigt fina strålkastare att titta på (vi tittar på loket) men resten är ju väldigt bra.

SD40-2 Nighttime Cab Ride out of Cumberland Yard

Senast redigerad av jorgen3 den 2017-03-16 klockan 06:48.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-16, 12:16   #25
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jorgen3 Visa inlägg
12 timmar kvar
Train Sim World "i mörker"
Dåliga strålkastare på loket mot marken men väldigt fina strålkastare att titta på (vi tittar på loket) men resten är ju väldigt bra.

SD40-2 Nighttime Cab Ride out of Cumberland Yard
Jämför man med denna videon: https://www.youtube.com/watch?v=ZxVsQF8cE1s

Så tycker jag ändå att lyktorna ser ut att stämma rätt väl överens i simulatorn.
Kanske något kort ljuskägla, men i övrigt så.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-16, 18:34   #26
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

När vi väntar de sista timmarna finns det lite mer video att titta på.

Train Sim World: Physics Testing (Acceleration and Braking)

Train Sim World Review (CSX Heavy Haul) Squirrel

Jo strålkastarna var nog inte så dåliga ändå mycket bättre än TS2017 i vilket fall.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-16, 18:53   #27
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Jag förväntar mig mer strålkastare ljus över spåret. I verkligheten lyser det enormt mycket.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-16, 19:00   #28
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Jag förväntar mig mer strålkastare ljus över spåret. I verkligheten lyser det enormt mycket.
Det gör dom faktiskt inte. Gamla Diesellok har svaga strålkastare, i klass med vad som visats här.
Ultramoderna Ellok har bättre lyktor.

Så att man kan inte utgå ifrån att alla lok har bra lyktor, bara för att ett har det.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-16, 19:04   #29
Fippe
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden Köping
Inlägg: 174
Standard Går nu att ladda ner!

Går nu att ladda ner TSW på Steam!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg eksde.JPG (27.6 KB, 27 visningar)

Senast redigerad av Fippe den 2017-03-16 klockan 19:09.
Fippe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-03-16, 19:18   #30
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Även här så kommer mb in. Blir en spännande kväll.

Men ska man vara lite ärlig så är det det en fantastiskt produkt vi fått
men den är inte klar som en färdig tågsimulator att användas full ut.
Vi kan inte göra rutter och tåg och aktiviteter än. Det är bara en rutt.
Vi har ingen multiplayer ännu.
När detta finns och vi fått fler rutter och tåg då blir det riktigt häftigt gissar jag

Nu måste jag sluta den har laddat ned den på datorn nu.....
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Taggar
tsw

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:51.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009