Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-12-08, 13:34   #1
Erik Götborg
Skånsk användare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
Standard Var har det enkla tagit vägen?

Sitter här och tänker tillbaka lite, hur forumet en gång startade som en sida för tågsimulatorerna. Blev medlem här efter ungefär ett år, och anser mig inte heller vara någon "farfar" i sammanhanget, som Pson snyggt uttryckte sig.

Vid starten var det bara Microsoft Trainsimulator som gällde, därefter dök även Trainz upp och allt vad det innebar. Sen tillkom andra saker som medlemmarnas egna tågbilder, vilket jag personligen uppskattade väldigt mycket. En enkel bild på ett tåg som stod på Stockholm C, uppskattades lika mycket som en bild på ett tåg som passerade ute på linjen.

Var är denna inställning nu? Kanske bara jag som saknar denna tiden? Varför allt snack om att den slutartiden är för lång/kort, felaktigt val av ISO osv...var är enkelheten? Var är nybörjarna som uppskattade alla bilder som laddades upp? Framförallt, var är den ödmjukhet som en gång fanns? varför är alla helt plötsligt proffs på allt som rör fotografering...
__________________
/Erik Götborg
Erik Götborg besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-12-08, 14:14   #2
Jared
Tidigare Ugglan_1
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Jönköping
Inlägg: 427
Skicka ett meddelande via MSN till Jared
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Götborg
Sitter här och tänker tillbaka lite, hur forumet en gång startade som en sida för tågsimulatorerna. Blev medlem här efter ungefär ett år, och anser mig inte heller vara någon "farfar" i sammanhanget, som Pson snyggt uttryckte sig.

Vid starten var det bara Microsoft Trainsimulator som gällde, därefter dök även Trainz upp och allt vad det innebar. Sen tillkom andra saker som medlemmarnas egna tågbilder, vilket jag personligen uppskattade väldigt mycket. En enkel bild på ett tåg som stod på Stockholm C, uppskattades lika mycket som en bild på ett tåg som passerade ute på linjen.

Var är denna inställning nu? Kanske bara jag som saknar denna tiden? Varför allt snack om att den slutartiden är för lång/kort, felaktigt val av ISO osv...var är enkelheten? Var är nybörjarna som uppskattade alla bilder som laddades upp? Framförallt, var är den ödmjukhet som en gång fanns? varför är alla helt plötsligt proffs på allt som rör fotografering...
Det är en mycket bra tanke och jag håller med dig. Ibland visar jag bilder för att visa mina framgångar istället får jag nedslag på bilderna... visst det är bra med konstruktiv kritik men man vill även få lite uppmuntran och uppskattning, en bild som är tagen vid en stn kan vara minst lika bra som en bild ute vid linjen enligt mig.. Det blir allt för mycket "regler" om hur en bild ska se ut.
__________________
Jag vill ha all form av kritik, både teknisk och konstruktiv kritik
Jared besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-08, 15:14   #3
Eric B
Tidigare ssg
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Stockholm Söderort, Stockholms Län
Inlägg: 603
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Själv har jag ingen bra förklaring på det. Har visserligen inte varit medlem såvärst länge. Blev medlem April 2004 men det var på den tiden man hade en "gammal" HP r707 digitalkamera som man då tyckte var jättebra och visst, det var inget större fel med den men den hade sina begränsningar insåg man snabbt. Att forumet egentligen var till för tågsimulatorer verkar de flesta har glömt bort. Jag har inte längre kvar Trainz som var faktiskt huvudanledningen till att jag gick med i detta forum. Men med tiden upptäckte man hur kul delen om om järnvägar var och mitt intresse kom helt och hållet att inrikta sig på bilderna folk visade och känslan att själv kunna dela med sig av bilder man själv tagit. Man minns ju stämningen här på forumet då. Alla var ett i allt. Man gilla allas bilder och gav trevliga kommentarer oavsett bild osv. Vi alla var liksom ett sammanhängande gäng med ett och samma intresse.

Med tiden kom av någon för mig okänd anledning, inställningen här på forumet att mer fokusera på bildens kvalitet där man lyfter upp bildens brister istället för de märkbart postiva. Av någon anledning har man själv rykts med och själv börjat ge nästan spydiga kommentarer utan att tänka sig för, om hur bilden ser ut och vilka brister den har. Man glömmer iochmed detta så lätt bort hur det var när man själv var nybörjade och såg upp till de riktiga proffsen på foruemet som tog så häftiga bilder som man så gärna själv ville kunna ta och bli lika bra själv. Nu har istället det här med förebilder som man förut såg upp till bli något utan av konkurrens. Numera känns det som om man konkurrerar med varandra om att visa bästa bilden och i strävan att bli bäst är det tydligen viktigare att hävda sin rätt som duktig fotograf och påpeka för andra vad som är rätt eller fel i en bild. Somliga kanske anser att de med systemkameror anser sig själv bättre än alla andra och somliga utan systemkameror kanske anser att vi inte hänger med längre och för att kunna göra det måste "vi" också ha systemkameror även om vi egentligen kanske inte vill och än mer inte kan fotografera med en, bara man har de bästa grejerna just nu på marknaden så är man bäst är en inställning jag börjat uppfatta här på forumet. Tycker det börjar bli fånigt ifall man knappt kan hantera en kamera och efterfrågar efter kameror som kostar över 10000:- sträcket.

Att jag i viss mån dragits med i svängen och att jag eventuellt sårat någon kan jag bara så här i efterhand be om ursäkt för. Men jag tycker det är synd att det blivit så här. Att man helt glömmer bort det ursprungliga syftet med forumet och att man medvetet nästan sårar någon för att hävda sin rätt som fotograf. Vad hände med vårat gemensamma intresse för tåg? Vad hände med den genuina, trevliga stämningen som förut rådde här? Vad hände med det här att välkomna samt uppmuntra nyblivna fotografer att forsätta fotografera här på forumet?

Det lite lustiga är att alla dessa trådar och inlägg med samma innebörd som denna inte verkar ha fått önskad effekt hos vissa. Snarare tvärtom.

Är det fler än jag som tröttnat på detta?
__________________
http://puggen.deviantart.com/

Senast redigerad av Eric B den 2007-12-08 klockan 15:19.
Eric B besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-08, 16:45   #4
Erik Götborg
Skånsk användare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
Standard

Känner precis som du Ssg! Förstår verkligen inte hur det helt plötsligt blivit 300 "proffsfotografer" här i stället för 300 glada amatörer...

Blir man det med automatik ifall man skaffar systemkamera? För i så fall är min till försäljning omedelbart! Glädjen att visa bilder där man från första början kan räkna med en kommentar som "bländartalet är fel, testa lite lägre" osv...man lägger ju inte upp sina bilder på detta forumet för att få kommentarer kring det tekniska i första hand! Då känns det också väldigt tråkigt att allting hela tiden kretsar kring just det!

Jag anser mig inte kunna ett dugg om det tekniska, försöker därför också undvika att lägga den formen av kommentarer...men visst, har det slunkigt ur mig också, men det tar emot!

Samtidigt tror jag det är något visst med att folk hela tiden skall söka sig till en systemkamera...dag 1 kanske man har en enkel och billig kompaktkamera som man är hur nöjd med som helst, fotar det man vill fota, ett speciellt lok som rullar förbi husknuten! På kvällen där, lägger man upp bilden, och hoppas på att någon kommenterar den. Dag 2, ja...då är man kanske påväg till den lokala Expert-butiken för att köpa systemkamera, för det är ju en sådan de "stora" pojkarna har. Men i stället för att lägga upp en bild på kvällen och invänta kommentarer, då lägger man fototekniska kommentarer åt någon annan...bara sådär! Finns flertalet exempel på detta.

Har ett flertal gånger kännt att jag inte orkar med detta mer och verkligen funderat seriöst på att sälja min utrustning, kanske någon som får mer nytta av den än vad jag har! Kan ju inte något tekniskt snack...och anser mig därför inte vara något vidare bra på att fotografera. Vet mycket väl att vissa tycker motsatsen, men min åsikt är den iaf!

Varför ska man ha så jävla bråttom hela tiden? Kan man inte bara stanna upp, fråga sig själv ifall detta är något jag vill satsa stora summor pengar på? Ni får ursäka ifall jag hela tiden drar paraleller till mig själv, men just den här tanken ifall detta passar mig...ja, den finns där hela tiden, och de som känner mig personligen märker detta rätt tydligt *nämner inga namn*!

För att avsluta det här inlägget tänkte jag säga följande:
Ifall nu någon tvunget ska köpa en systemkamera, bara för att det är system, är min till försäljning...men bara till de som tvunget måste ha system, för det är så himla manligt!!
__________________
/Erik Götborg
Erik Götborg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-08, 19:38   #5
_gege
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Borlänge
Inlägg: 480
Standard

Är väldigt ny på detta forum, och kan bara uttala mig efter mina egna upplevelser. Därför låter jag bli att uttala mig i huvudfrågan, utan tänkte mest kommentera den delen angående system eller icke system.

Har själv nyligen köpt en enklare systemkamera, och övergav därmed min enklare HP som jag haft i ca. ett år. Jag motiverade köpet med att jag ville kunna "pilla" mer med inställningar, parametrar med mera varje gång. Så här efter snart en vecka kan jag inte säga annat än att jag har tagit en jävla massa bilder. De flesta har varit riktigt usla, men just nu känns det som irrelevant.

Ingen mer än jag behöver ju se dem, så ingen behöver förbarma sig över mig huruvida jag har gjort något rätt alls eller inte. Något jag däremot vet med säkerthet är att jag har haft grymt kul den här veckan, och då har jag ändå bara hållit mig inomhus med något enstaka undantag. Nästa vecka blir det till att ge sig ut, och försöka återge praktiken med lite bilder.

Vad jag egentligen ville säga var det att många, eller snarare de flesta skulle nog sagt att jag gjorde ett misstag som köpte en systemkamera. Jag förstår tankesättet, det är nog inte rätt att köpa en sådan kamera när man vet så lite som jag gör. Men åtminstone i mitt fall så är det glädjen och nöjet man får ut av utrustningen som är värdet på huruvida köpet var rätt eller inte. I mitt fall känns det än så länge helt rätt.

Vad gäller uppläggning av bilder så har jag lagt upp 3 bilder i detta forum. Ingen av dem var bra på något sätt, och jag la inte direkt upp dem för att få kommentarer på det tekniska. Det har jag inte heller fått, vilket är mycket bra. Hur som helst kommer jag fortsätta att lägga upp mina oskarpa, darriga, felkomponerade bilder vad nu någon annan än skulle tycka om det. Det finns fortfarande inget som tvingar någon att läsa ett inlägg, ännu mindre att kommentera detsamma.

Min filosofi är att har man inget vettigt att tillföra diskussionen, så är det bättre att vara tyst. Svära över saker man tycker är dåligt kan man göra hemma framför datorn.
_gege besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-08, 20:02   #6
_gege
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Borlänge
Inlägg: 480
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av _gege
Är väldigt ny på detta forum, och kan bara uttala mig efter mina egna upplevelser. Därför låter jag bli att uttala mig i huvudfrågan, utan tänkte mest kommentera den delen angående system eller icke system.

Har själv nyligen köpt en enklare systemkamera, och övergav därmed min enklare HP som jag haft i ca. ett år. Jag motiverade köpet med att jag ville kunna "pilla" mer med inställningar, parametrar med mera varje gång. Så här efter snart en vecka kan jag inte säga annat än att jag har tagit en jävla massa bilder. De flesta har varit riktigt usla, men just nu känns det som irrelevant.

Ingen mer än jag behöver ju se dem, så ingen behöver förbarma sig över mig huruvida jag har gjort något rätt alls eller inte. Något jag däremot vet med säkerthet är att jag har haft grymt kul den här veckan, och då har jag ändå bara hållit mig inomhus med något enstaka undantag. Nästa vecka blir det till att ge sig ut, och försöka återge praktiken med lite bilder.

Vad jag egentligen ville säga var det att många, eller snarare de flesta skulle nog sagt att jag gjorde ett misstag som köpte en systemkamera. Jag förstår tankesättet, det är nog inte rätt att köpa en sådan kamera när man vet så lite som jag gör. Men åtminstone i mitt fall så är det glädjen och nöjet man får ut av utrustningen som är värdet på huruvida köpet var rätt eller inte. I mitt fall känns det än så länge helt rätt.

Vad gäller uppläggning av bilder så har jag lagt upp 3 bilder i detta forum. Ingen av dem var bra på något sätt, och jag la inte direkt upp dem för att få kommentarer på det tekniska. Det har jag inte heller fått, vilket är mycket bra. Hur som helst kommer jag fortsätta att lägga upp mina oskarpa, darriga, felkomponerade bilder vad nu någon annan än skulle tycka om det. Det finns fortfarande inget som tvingar någon att läsa ett inlägg, ännu mindre att kommentera detsamma.

Min filosofi är att har man inget vettigt att tillföra diskussionen, så är det bättre att vara tyst. Svära över saker man tycker är dåligt kan man göra hemma framför datorn.
Ska förtydliga det sista. Det var på inget sätt riktat mot Erik eller någon annan i denna tråd, utan till folk som bara gnäller över andras bilder utan att lämna någon form av konstruktiv kritik. Bara rent gnäll hjälper ingen att bli bättre.
_gege besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-08, 20:16   #7
Alexander Ödman
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Göteborg, Sverige
Inlägg: 18
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Götborg
Jag anser mig inte kunna ett dugg om det tekniska, försöker därför också undvika att lägga den formen av kommentarer...men visst, har det slunkigt ur mig också, men det tar emot!

Kan ju inte något tekniskt snack...och anser mig därför inte vara något vidare bra på att fotografera.

För att avsluta det här inlägget tänkte jag säga följande:
Ifall nu någon tvunget ska köpa en systemkamera, bara för att det är system, är min till försäljning...men bara till de som tvunget måste ha system, för det är så himla manligt!!

Erik: Nu har du iofs avslutat denna diskussion. Men jag vill bara tillägga en sak. Tekniskt kunnande är bara hälften av det en bra fotograf behöver! Den andra hälften är bildseendet och känslan för en bra bild. Och när jag tittar på dina bilder så höjer du dig faktiskt över mängden i forumet. Du har för det mesta bra kompositioner och bra bilder. Sen att du säger att du inte kan tekniken, det spelar ingen roll för det syns inte i bilderna! Den andra hälften av en fotografs kunnande, att ha ett bra bildseende, är den del som gör att man påverkar människor, som får de att tänka. Så om man ska "välja" en av delarna: tekniskt kunnande eller bildseende/talang så tycker jag att den sistnämnda är den viktigaste!!!

Och talangen har du! Så jag tycker att det vore sorgligt om du lade kameran på hyllan får gott.

Ta nu detta som lovord till just dig. Sug åt dig! Jag menar det.
Alexander Ödman besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-08, 23:18   #8
Erik Götborg
Skånsk användare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Alexander Ödman
Erik: Nu har du iofs avslutat denna diskussion. Men jag vill bara tillägga en sak. Tekniskt kunnande är bara hälften av det en bra fotograf behöver! Den andra hälften är bildseendet och känslan för en bra bild. Och när jag tittar på dina bilder så höjer du dig faktiskt över mängden i forumet. Du har för det mesta bra kompositioner och bra bilder. Sen att du säger att du inte kan tekniken, det spelar ingen roll för det syns inte i bilderna! Den andra hälften av en fotografs kunnande, att ha ett bra bildseende, är den del som gör att man påverkar människor, som får de att tänka. Så om man ska "välja" en av delarna: tekniskt kunnande eller bildseende/talang så tycker jag att den sistnämnda är den viktigaste!!!

Och talangen har du! Så jag tycker att det vore sorgligt om du lade kameran på hyllan får gott.

Ta nu detta som lovord till just dig. Sug åt dig! Jag menar det.
Avslutat diskussionen hade jag väl iofs inte gjort, bara det inlägget... Nu är det ju inte mina personliga åsikter om min egen fotografering som skall diskuteras, utan mer det att stämningen verkar gå neråt rent allmänt, vilket jag tycker är otroligt tråkigt!

Varför kan det inte vara som förr? Då kunde man stolt visa upp en bild och känna sig nöjd med den...och nu när man lägger upp en bild, då riskerar man få en avhyvling från någon för att man valt att placera tåget fel i bilden osv... Visst, kritik i alla ära, men jag tror ändå på att man kan hålla igen lite på de här fototekniska termerna om inte personen uttryckligen ber om det, eller om det helt enkelt är uppenbart på andra sätt!

Lägger jag upp en bild på ett tåg, det betyder ju inte att jag vill få kritik över hur jag skulle valt att placera tåget... Finns medlemmar här på forumet som är otroligt duktiga inom ämnen fotografi/kameror och som gärna vill ge tips på flera sätt, verkligen inget emot det här, men även där kan det bli lite väl mycket ibland! Dock är det personer som bara sådär blitt "proffs" och hela tiden ska försöka visa detta genom olika kommentarer som får mig att bli lite besviken...var finns ödmjukheten? Var finns alla glada amatörer?
__________________
/Erik Götborg
Erik Götborg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-08, 23:54   #9
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Jag brukar titta på bilder och tycker de trevliga se. Jag komenterar bilderna sällan, för annars kan jag såra er om jag skriver tokigt. Om de är proffsfotograf eller amatörfotograf bryr jag inte om, utan vad bilderna handlar om är det viktigaste tycker jag.
Jag själv är ingen bra fotograf, försöker ta bilderna på bra sätt. Titta bara på bild omröstningen blir jag ofta sist och blir inte lessen för det.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-09, 00:05   #10
Alexander Ödman
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Göteborg, Sverige
Inlägg: 18
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Götborg
Avslutat diskussionen hade jag väl iofs inte gjort, bara det inlägget... Nu är det ju inte mina personliga åsikter om min egen fotografering som skall diskuteras, utan mer det att stämningen verkar gå neråt rent allmänt, vilket jag tycker är otroligt tråkigt!

Varför kan det inte vara som förr? Då kunde man stolt visa upp en bild och känna sig nöjd med den...och nu när man lägger upp en bild, då riskerar man få en avhyvling från någon för att man valt att placera tåget fel i bilden osv... Visst, kritik i alla ära, men jag tror ändå på att man kan hålla igen lite på de här fototekniska termerna om inte personen uttryckligen ber om det, eller om det helt enkelt är uppenbart på andra sätt!

Lägger jag upp en bild på ett tåg, det betyder ju inte att jag vill få kritik över hur jag skulle valt att placera tåget... Finns medlemmar här på forumet som är otroligt duktiga inom ämnen fotografi/kameror och som gärna vill ge tips på flera sätt, verkligen inget emot det här, men även där kan det bli lite väl mycket ibland! Dock är det personer som bara sådär blitt "proffs" och hela tiden ska försöka visa detta genom olika kommentarer som får mig att bli lite besviken...var finns ödmjukheten? Var finns alla glada amatörer?
Jag håller med dig. Och tar åt mig av det jag känner mig skyldig till.
Alexander Ödman besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-09, 01:23   #11
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Alexander Ödman
Erik: Nu har du iofs avslutat denna diskussion. Men jag vill bara tillägga en sak. Tekniskt kunnande är bara hälften av det en bra fotograf behöver! Den andra hälften är bildseendet och känslan för en bra bild. Och när jag tittar på dina bilder så höjer du dig faktiskt över mängden i forumet. Du har för det mesta bra kompositioner och bra bilder. Sen att du säger att du inte kan tekniken, det spelar ingen roll för det syns inte i bilderna! Den andra hälften av en fotografs kunnande, att ha ett bra bildseende, är den del som gör att man påverkar människor, som får de att tänka. Så om man ska "välja" en av delarna: tekniskt kunnande eller bildseende/talang så tycker jag att den sistnämnda är den viktigaste!!!

Och talangen har du! Så jag tycker att det vore sorgligt om du lade kameran på hyllan får gott.

Ta nu detta som lovord till just dig. Sug åt dig! Jag menar det.
Jag skulle inte kunna hålla med mer än vad jag gör nu!
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-09, 12:38   #12
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Gnäll beror kort sagt på att dom som gnäller antingen inte kan något själv, att dom tror att dom kan samt avundsjuka och missunsamhet. Det som gör en bild är personen som håller i kameran, inte kameran och dess inställningar. Undantag finns alltid, men jag tror att ni förstår vad jag menar.

Jag jobbar med att sälja proffessionella videokameror och professionella redigeringssystem till våra kunder som alla är professionella användare och vars alster man ser i både svenska kanaler och ibland utländska kanaler. Några av våra kunder kan väldigt lite om det rent tekniska men behärskar till fullo den svåra konsten att berätta en historia med sina bilder, en historia som SVT, TV4, mm, mm sedan köper för stora pengar. Våra kunders fokus ligger i att berätta en historia med sina bilder och struntar i kamerans bländarvärde så länge dom får den/dom bilder dom behöver för att berätta den historia dom vill få berättad.

Så kommentarer i forum om att ISO-talet är fel, bländaren står fel, mm, mm skall man bara strunta i och ignorera då det säger mer om den personen som säger det än om fotografen vars bild blir sågad. Dom som gnäller är också dom som sitter med crackade versioner av Photoshop och tror att bara dom använder Photoshop så blir deras bilder något som är utöver det vanliga. Har dom dessutom senaste versionen så visar det ännu tydligare vilka amatörer dom är. Kallar dom sig dessutom för Fotograf så kan ni räkna ut resten själva...

Ja, jag vet att det är svårt att bara strunta i kritik och håller med om att det är mycket onödigt gnäll på bilder som i mina ögon är vackra och som levererar något trots att vissa tycker att något värde i kameran borde justerats innan bilden togs eller tycker att man minnsann borde gjort ditt och datt i Photoshop innan man lade ut bilden.

Slutligen:
En person som inte kan konsten att ta en bild får sämre resultat med en systemkamera än vad en person som kan konsten att ta en bild får med en enklare kamera inställd på automatik.

Jag känner väldigt stor respekt inför alla dom personer som kan leverera bilder utan att vara tekniska gurus av något slag. Det är dessutom oftast just dessa personer som kan leverera bilder som berör människor, och det är det som är värt något.

Erik, sälj inte din systemkamera!
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-09, 15:17   #13
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rogge
Erik, sälj inte din systemkamera!
Det får han gärna göra. Det blir ju en ny i så fall, om jag känner honom rätt.
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-09, 15:28   #14
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson
Det får han gärna göra. Det blir ju en ny i så fall, om jag känner honom rätt.
Tänkte inte på det...
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-09, 18:36   #15
Arre
Tidigare Arvid Nilsson
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Jönköping, Sweden
Inlägg: 1 349
Skicka ett meddelande via MSN till Arre
Standard

Jag kan ju säga att när jag laddade upp bilder förr så gjorde jag det för att jag trodde att andra skulle glädjas avdet, vilket så också var situationen, innan.
Sen fick jag bara färre och färre svar, till slut inga överhuvudtaget, när det väl kom så var det liknande "det är ju spårspring" eller "bilden är suddig".
Det gjorde att jag la av helt med att lägga upp bilder. Vet särskilt vissa i forumet som stör sig på andras bilder, nämner inga namn men tror att dessa själva vet vad dem säger.

Hoppas att forumet kan bli lite som innan, då kanske fler börjar ladda upp igen.
__________________
Arvid Nilsson
Arre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:13.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009