Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-12-19, 22:05   #1246
Daniel
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 728
Standard

Nu var det ett tag sen jag postade. Tycker att modellen är den bästa vagnen i TRS som är freeware. Mer vill vi se!
__________________
/Daniel
Daniel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-20, 01:14   #1247
UP6936
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Conny_87
Nu var ju inte jag med på den resan, men det var kanske inte mig du syftade på.
Det var säkert David han syftade på.

Det finns ju vissa saker som vi inte ska visa på modellen av säkerhetsskäl. Påloggningen är en viktig sak som är utelämnad och det finns vissa reglage som inte bör visas - eftersom du jobbar med C20-underhåll får du själv gissa/ha synpunkter på vad som är olämpligt att visa.

//Lars S

Senast redigerad av UP6936 den 2007-12-20 klockan 01:19.
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-20, 01:17   #1248
UP6936
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel
Nu var det ett tag sen jag postade. Tycker att modellen är den bästa vagnen i TRS som är freeware. Mer vill vi se!
Lugn, det kommer mer!!

Och jag håller med om att det är den grymmaste freeware-modellen hittills! Men utan Davids kunnande och talang och ett starkt projektteam hade den inte blivit så här bra!

//Lars S

Senast redigerad av UP6936 den 2007-12-20 klockan 02:23.
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-21, 10:26   #1249
SVoyager
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
Standard

Skickat v1.3 för slut prov (final test). Den ska släppas ikväll eller imorgon (fredag kväll eller lördag).

på en annan ämne. couldnt hold myself and try to texture the train in krs, take a look at that pic, nice skybox reflections plus specular/glossy effect with the sunrise.

www.svoyager.com/krs.jpg
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-21, 11:20   #1250
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Ska bli hemskt spännande att köra nya C20 modellen som David byggt denna gången, det blir jättekul det. Mvh Johnny Nilsson
__________________

Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-21, 11:30   #1251
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SVoyager
Skickat v1.3 för slut prov (final test). Den ska släppas ikväll eller imorgon (fredag kväll eller lördag).

på en annan ämne. couldnt hold myself and try to texture the train in krs, take a look at that pic, nice skybox reflections plus specular/glossy effect with the sunrise.

www.svoyager.com/krs.jpg
Denn modell är fantastisk, och det vore kul om du satte in den i KRS med men det är helt upp till dig, jag har inte trs på min hdd just nu men ska instalera snart så jag kan njuta av detta underverk
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-21, 17:34   #1252
Romet12
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
Question

Är det någon som har en bra ljudfil/röst där en man "tunnelbane förare" säger: Se upp för dörrarna, dörrnarna stängs!
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-21, 17:48   #1253
patrik629
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 31
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Romet12
Är det någon som har en bra ljudfil/röst där en man "tunnelbane förare" säger: Se upp för dörrarna, dörrnarna stängs!
Äsch. Lägg in din egen röst.
patrik629 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-21, 17:59   #1254
Romet12
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
Standard

Undrar vad David har fixat på detta punkt, som står i Dev Log:

-fixat många mer script konstigheter och några script "optimisations".
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-21, 19:26   #1255
UP6936
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Romet12
Undrar vad David har fixat på detta punkt, som står i Dev Log:

-fixat många mer script konstigheter och några script "optimisations".
Uppsnyggning av script-koden, helt enkelt.

Varje programmeringskunnig vet ju att man, när man läser igenom kod man skrivit tidigare, kommer på att det finns snyggare och effektivare sätt att skriva koden. Speciellt brukar det här inträffa när man gjort många ändringar på ett visst ställe i koden. Just när man ändrar är man inställd på att lösa ett specifikt problem, i efterhand ser man att man kunde har gjort det snyggare och effektivare och då ändrar man på koden. Det är bara det det handlar om.

Säger en gammal man som arbetat med datorer sedan 1967...... (Usch, är det så länge....)

//Lars S

Senast redigerad av UP6936 den 2007-12-21 klockan 19:29.
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-21, 22:21   #1256
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av UP6936
Uppsnyggning av script-koden, helt enkelt...
//Lars S
... och lägga till kommentarer i scriptet så att man själv begriper (efter ett år, eller så), vad man gjort.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-21, 22:31   #1257
UP6936
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svenolov
... och lägga till kommentarer i scriptet så att man själv begriper (efter ett år, eller så), vad man gjort.
Mmmmm, ingen dum idé..

Men jag har alltid försökt vara noga med att skriva kommentarer, speciellt när jag skrivit i någon maskinnära kod (IBM 360 Assembler, IBM 1401 Autocoder, Datasaab DAC3, Datasaab DAL5, ICT MPLII, etc.).

Ahhh, maskinnära kodning!! Det var tider det!!

//Lars S

Senast redigerad av UP6936 den 2007-12-21 klockan 22:35.
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 07:15   #1258
SVoyager
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
Standard Jul present, 1.3!!

Tomten är lite för tidigt iår . 1.3 är klart och kan vara nedladdat!
  • man kan nu välja vagnnummer i surveyor och välja om vagnen är A typ eller B. Nummers ska visa det rätt namn. Man kan bara välja riktigt nummer (mellan 2001 och 2270)
  • AI:n ska välja nummer automatisk, samt med A eller B vagn typ.
  • om man väljer en nummer som redan finns på en annan vagn ska en ny nummer väljas automatisk
  • vagnar kommunicerar med hytten med att skicka nummer till den. Så ska hytten visa det rätt nummer på dataskärmen. Nummer uppdaterar med varje gång att tåget ändrar (kopplar/avkopplar).
  • fixat nån konstiga bugg när man kopplade i för hög fart. (sakta!! repa inte färjer! ;-) ).
  • fixat många mer script konstigheter och några script "optimisations".
  • ändra några ljud filar. Beeping ljud är bättre kvalitet. Är inte 100% klart med dem men det är mycket bättre än förut ändå.
  • skapat en det fel meddelande på IDU när du trycka på nödbromsen. Du måste trycka på "kvittering display" för att "acknowledge" felen.
  • fixat en lite problem med hytten, den var inte justerat med "världen" (hytten var lite framåt tåget. Var lite svårt att stoppa i exakt position)
  • kollar om du skapar en rätt c20 (ingen A-M-M-M-B konstigheter, bara A-M-B)

Tack igen alla som har hjälpt!! Dags att kolla på www.svoyager.com och nedladda!

God Jul och Gott nytt år!!!!!
SV
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 08:19   #1259
Romet12
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Sweden
Inlägg: 281
Standard

Tack!

Har redan laddad ner det och jag ändrade på ett vagns ummer.
Sedan skulle jag koppla in ett annat vagn men jag visste inte villket nummer skal den ha... Du vet, det går så fort på dataskärmen där i hytten, så att man ser inte villket vagn man skall koppla ihop. Efter jag gick in i hytten "så att jag kunde köra" fick jag en error message.



PS: Skulle du kunna göra en lista på villka vagnar som ska vara ihop kopplade?
Tack!
God Jul!

PS: En sak till.
Varför lyser det grönt på dataskärmen, grön rund, som en knapp?
Romet12 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-12-22, 08:54   #1260
SVoyager
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Québec/Kanada
Inlägg: 357
Standard

Tack för bugg reporten. Fixat tror jag.

nedladda denna fil: (tog bort, har nedladdat en ny 1.3 på websidan, behöver att nedladda del 1av3 från websidan eller hela packetet om du vill)

och gå i din c20 cab mapp och ersätta filen med den du har nedladdat via denna länk. (du kan söka för c20cab.gse och bara ersätta när du hittar den)

Du kan koppla ihop vilket c20 som helst, spelar igen roll. Det du kan inte göra är kopla nån c20 med t.ex många M delar. Nånting som kan inte händer på riktigt.

Jag ska uppladda en ny version av c20 med fixen. för jag har just uppladat v1.3 ska jag inte kalla den v1.31.
---

Det visar grönt för att det betyder att du har en grönt klart signal i hytten (jag har en bild här som visar det riktigt IDU med denna grönt signal i den så har jag ändrat det med för att vissa samma i 1.3)

Kl 03 här så ska jag gå till sängs, hoppas att ingenting annat ska hända, om det finns nånting ska jag fixa imorgon!

Tack igen.

Senast redigerad av SVoyager den 2007-12-22 klockan 09:25.
SVoyager besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:02.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009