Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-12-11, 18:10   #1
Bengt74
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Södertälje
Inlägg: 471
Skicka ett meddelande via MSN till Bengt74
Standard Svenska tåg 2005

Ett stort tack till STW och alla övriga som varit inblandade i skapandet av innehållet på nya cd:n Svenska Tåg 2005, än en gång så har ni lyckats med mästerverket att skapa en hel CD med bara "godsaker" .

Tyvärr hade jag inte möjlighet att stanna kvar en stund och prata med er alla som var på plats i Sollentuna [V], men jag hoppas att vi någon gång framöver kan anordna något liknande som den tidigare Trainz-träffen som anordnades i Sundbyberg när Henk från Auran var på besök.

MVH
Bengt L.
Bengt74 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-12-11, 20:01   #2
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 362
Standard

Instämmer med Bengt74.

Några smakprov på vad skivan innerhåller.















Förrutom detta, så finns Reginan, X2000, Y1, Y7, nya räls, nya kontaktledningar, uppdateringar på dom gamla vagnarna så dom tar fler laster, så som passagerare och gods m.m.

Enda missen jag har hittat. Är tyvärr Reginan. Som fortfarande drar iväg med dörrarna öppna.

Skivan, helt klart köpvärd.

Ett STORT TACK till er alla som har fixat en ny bra skiva åt oss och hoppas få se en ny även 2006. Gärna en däremellan också.

Bengan.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-12, 10:37   #3
snobben
Member
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Sundbyberg, Sweden.
Inlägg: 51
Skicka ett meddelande via ICQ till snobben Skicka ett meddelande via MSN till snobben
Standard

För oss som inte hade möjlighet att vara med på Sollentuna mässan när kommer då skivan att släppas och utav vem så man kan beställa den, sen undrar jag oxå vad den kommer att kosta?

nice guy
snobben besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-12, 10:50   #4
Erik Götborg
Skånsk användare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
Standard

ST2004 säljs på Åhlens och jag gissar att även ST2005 kommer att finnas där inom en snart framtid.

Erik Götborg, VD för RTS Trafik

RTS Trafik AB
Norra Hamnen 10
254 36 Dunholmen

Telefon; 0437-231129
E-post; rts@svttl.se
Erik Götborg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-12, 11:54   #5
holol
Senior Member
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 278
Skicka ett meddelande via MSN till holol
Standard

Hej jag undrar bara om man kommer att kunna beställa detta från nordicsoftsales. Och om man kommer att kunna göra det så hur mycke ska man måsta betala?
holol besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-12, 12:12   #6
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 362
Standard

En fråga till Lars och som övriga i STW gänget säkert kan svara på.

Bild 2. Containervagnen med saltburkarna, finns dessa burkar som fristående laster, så som torvcontainrarna. Så att man kan ställa ut vid lastkajen. Har inte hittat några än, men får väl erkänna att jag har inte heller letat fullt ut. Bara som hastigast gått igenom allt matrial.

Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-12, 12:15   #7
hgkn
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Hässelby Vst, Sweden.
Inlägg: 762
Standard

Tack LLJ för den trevliga plåtstinsen, har provkört med 3 triggers. jätte fint hur den slumpar om och från vilket håll tåget skall stanna. Tack Tomas för luftlednings kitet helt otrolgt med upp till 3 utliggare och alla varianter på dessa och byglar så inte signalerna svävar fritt från morabryggorna + allt annat som tillhör.
Det är helt komplett. Kanske kommer det skärmar (eller vad det heter) för broar så småningom.


Göran.

hgkn besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-12, 14:06   #8
LLJ
STW-member
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
Standard

Hej Bengan.

Anledningen till att saltcontainerna inte finns som fristående objekt är att de sällan står på marken. De lastas placerade på vagnen och lossas med en gaffeltryck som lyfter containern och tömmer den rakt ned på lastbilsflaket och sedan sätts containern tillbaks på vagnen.
Så man har inte ett antal containers som står och blir lastade.

/Lars

LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-14, 17:42   #9
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 362
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev hgkn

Tack LLJ för den trevliga plåtstinsen, har provkört med 3 triggers. jätte fint hur den slumpar om och från vilket håll tåget skall stanna. Tack Tomas för luftlednings kitet helt otrolgt med upp till 3 utliggare och alla varianter på dessa och byglar så inte signalerna svävar fritt från morabryggorna + allt annat som tillhör.
Det är helt komplett. Kanske kommer det skärmar (eller vad det heter) för broar så småningom.


Göran.

För oss okunniga.
Har bara sett en plåtstins på bild och det var här på forumet när frågan dök upp, om någon kunde göra en.
Vilken funktion hade den i verkligheten när den användes.
På vilken typ av stationer fanns den på. Små och mellanstationer eller även på större stationer.
Var brukar dom sitta.
Före och efter stationen, i början och slutet vid stationen (vid enkelspår) eller mitt på stationen.

Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-14, 17:46   #10
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Plåtstins finns än idag.

På t.ex Jönköping-Värnamo är det många av hållplatserna som använder sig av plåtstins.

På ovan nämda linje sitter plåtstinsen i stort sett jämte hållplatskuren

Bild - http://www.jarnvag.net/bild/framsida/korsberga.jpg

___________________________________
Fredrik
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-14, 20:15   #11
vfp420b
Månadens bild - Aug 2005
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Mariannelund, Sweden.
Inlägg: 1 342
Skicka ett meddelande via ICQ till vfp420b Skicka ett meddelande via MSN till vfp420b Skicka ett meddelande via Skype™ till vfp420b
Standard

Alla s.k hållplatser och nästan alla linjeplatser, alltså en plats på linjen där resandeutbyten utförs har plåtstins, ej stationer eller centraler.

M.V.H Tobias
år 2004!

------------------------
Kolla gärna på min fotosida, där jag har samlat lite tågbilder: http://medlem.spray.se/tobiasja8/
vfp420b besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-19, 21:15   #12
JohanV
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: , Lund , Sweden.
Inlägg: 159
Standard

Är det nogon som har en bild på framsidan.
Tomten(mina föräldrar)vet inte hur den ser ut.
JohanV besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-19, 21:42   #13
Tomas
STW-member
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Vännäs
Inlägg: 2 073
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

ungefär (exakt) såhär ser Svenska Tåg 2005 ut



/Tomas

Tomas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-20, 02:58   #14
Filip E
Junior Member
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Stockholm, , Sweden.
Inlägg: 1
Skicka ett meddelande via MSN till Filip E
Standard

Hej alla glada.

Tänkte beställa Svenska tåg 2005 från nordicsoftsales och har en kort fråga. Jag antar att merparten av innehållet på svenska tåg 2004 även finns med på 2005, men för att vara på den säkra sidan tyckte jag att det var bäst att fråga. Har sökt lite halvhjärtat här på forumet men inte hittat något svar. Behöver jag köpa ST2004 för att få med allt släppt meteriell eller räcker det med ST2005?

Tack på förhand, Filip.

Nehepp, verkar inte som om mitt personnummer blir godkännt på nordics sida, nån som varit med om något liknande? Jaja, annars får jag väl vänta tills någon lokal spelhandel tar hem det.
Filip E besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-12-20, 08:05   #15
LLJ
STW-member
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
Standard

Hej.

Innehållet på Svenska Tåg 2004 finns INTE med på Svenska Tåg 2005 (förutom vissa uppdaterade vagnar, som har fått support för LARS2, dvs last)

Kolla på Åhlens eller CD-ON, de skall sälja Svenska Tåg 2005.

/Lars

LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
beställa svenska tåg 2005? jswmusic Trainz - Allmänt om Trainz 1 2005-01-25 18:33
Ang. Svenska Tåg 2005 vfp420b Trainz - Allmänt om Trainz 3 2004-12-20 19:40
innehåll i svenska tåg 2005? Finns EG-loket? Leopold Trainz - Allmänt om Trainz 5 2004-12-18 00:50
Svenska tåg 2005 goran Trainz - Allmänt om Trainz 5 2004-12-12 01:54
Medverkande creators till Svenska Tåg 2005 Tomas Trainz - Allmänt om Trainz 0 2004-12-01 01:00



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:30.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009