Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-11-17, 09:55   #1
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard Nedladdningsbart innehåll från granders

Ett första paket är under konstruktion. Som synes blir det ett spårpaket för svenska förhållanden.

Fahrenheit är mitt internationella användarnamn som används på bl.a Elvas Tower. För att undvika missförstånd i internationella sammanhang har jag därför valt att hänvisa framtida släpp till detta.

granders besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-11-17, 13:15   #2
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Snygga spår!

Synd att det är så svårt att byta redan lagda spår. Jag hade gärna uppgraderat Jönköpingsbanan med dina spår men jag är rädd att det helt enkelt är för mycket jobb. En lösning skulle kunna vara att bygga vidare med dina spår men då tillkommer problemet med att använda olika track rules.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-17, 14:14   #3
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
Snygga spår!

Synd att det är så svårt att byta redan lagda spår. Jag hade gärna uppgraderat Jönköpingsbanan med dina spår men jag är rädd att det helt enkelt är för mycket jobb. En lösning skulle kunna vara att bygga vidare med dina spår men då tillkommer problemet med att använda olika track rules.
Hej!

Tack så mycket!

Jag kan hålla med dig och tycka att Dovetail borde satsat lite mer på användarvänlighet. Små jobb blir snabbt ett helt tidskrävande företag i simulatorn. Jag själv har bekymmer med min rutt och har väl bestämt mig för att nu släppa objekt och skall det någon gång bli en rutt utav Stångådalsbanan bör den enbart bestå av mina egna objekt. Det blir lätt en väldigt lång lista med saker man ska ladda ned annars.
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-17, 14:40   #4
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Hej!
Det var verkligen fina spår! Bra gjort!
Som Hgv skrev så har jag samma situation. Jag la redan väldigt många mil spår. Jag får försöka prova byta spår Öxnered-Håkantorp och Håkantorp-Lidköping. Där passar dunkande spår bra.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-17, 16:23   #5
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

En möjlighet som jag förstått det är att utöka en befintlig track rule med nya spår. Då kan man i alla fall bygga vidare på samma bana med nya spår utan att byta track rule. Det ger också möjligheten att byta befintliga spår med markeringsverktyget - fortfarande tidskrävande men man slipper att lägga om spåren.

Det vore i så fall bra att ha en uppdatering av SE Wire och SE Nowire track rule för att inkludera dina spår!
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-17, 17:01   #6
AlexSuperHD
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2015
Ort: Gävle
Inlägg: 148
Standard

När/vart kan man få tag på dessa spår? Och jag håller helt med er om att man inte kan byta befintliga spår. Funderar på att starta en helt ny rutt och skrota den gamla eftersom att jag vill helst nog använda dom här.
__________________
//Alexander



Här streamar jag ibland mitt rutt bygge
AlexSuperHD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-17, 22:35   #7
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Det finns ett sätt att byta ut alla dessa spår i tracks.bin (som .xml-fil) med hjälp av Notepad++ och Search/Replace-funktionen, som ska peka mot det nya spåret från det gamla. Kanske inte lätt ,innehåller en del risker och det gäller att ha koll på mappstrukturen på det nya spåret, och det gamla.

Jag gjorde så en gång för att byta track rule från SWEDEN till SE Wire track rule på en egenpåhittad bana för länge sedan, med goda resultat och ett enklare arbete.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-20, 16:48   #8
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Jag håller även på med ett vegetationspaket som är tänkt att vara polygonvänligt men ändå av hög kvalité!

På bilden synes även newS björkar. De är alltså inte mina.
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-20, 19:07   #9
embee
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 33
Standard

Suveränt granders, ser fram emot detta!
embee besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-19, 17:00   #10
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Jag fortsätter på vegetationspaketet.
Jag gjorde om tallarna från grunden och blev nöjd över resultatet (för stunden..)

granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-19, 22:52   #11
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Ormbunke, björk och gräs..



Senast redigerad av granders den 2016-09-19 klockan 23:28.
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-20, 14:11   #12
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Mer grönsaker att skåda.
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-20, 21:29   #13
embee
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 33
Standard

Helt suveränt, speciellt vegetationen är mycket uppskattad!
embee besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:54.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009