Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-10, 15:29   #121
Jacmob01
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Helsingborg
Inlägg: 358
Standard

Ljudet på vissa rutter fungerar inte (alltså inte bara övergångar som jag har klagat på i ett bra tag nu ) När jag placerat ut ett ljud på en bana, sparar, lämnar rutten och går tillbaka till den så spelas inget ljud, det enda som finns är det som kommer ifrån tågen. Är verkligen less på det här!
__________________
Mina arbeten:
Västerbanan 1.2 Byggs ej längre

Fyrpunktsbanan Senaste versionen: 1.1

Karlsborgsbanan Landskapsbygge in progress
Jacmob01 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-10, 15:42   #122
Alexander_A
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Hässleholm
Inlägg: 66
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jacmob01 Visa inlägg
Ljudet på vissa rutter fungerar inte (alltså inte bara övergångar som jag har klagat på i ett bra tag nu ) När jag placerat ut ett ljud på en bana, sparar, lämnar rutten och går tillbaka till den så spelas inget ljud, det enda som finns är det som kommer ifrån tågen. Är verkligen less på det här!
Hjälper det om du startar om TS och sen testar? Så är iallafall fallet med signaler som "försvinner"...
Alexander_A besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-10, 16:52   #123
Jacmob01
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Helsingborg
Inlägg: 358
Standard

Nej, problemet är kvar Problemet må vara ganska litet men det dödar min vilja att bygga i railworks om allt inte fungerar som det ska x(
__________________
Mina arbeten:
Västerbanan 1.2 Byggs ej längre

Fyrpunktsbanan Senaste versionen: 1.1

Karlsborgsbanan Landskapsbygge in progress
Jacmob01 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-10, 18:08   #124
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Jag har en känsla av att ljud försvinner när ens dator/ljudkort inte riktigt orkar med. Ibland kan t.ex. motorljudet försvinna på ett tåg för att komma tillbaka en stund senare.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-10, 18:52   #125
Jacmob01
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Helsingborg
Inlägg: 358
Standard

Tja, min dator är ganska gammal (7 år, acer laptop och vista ) så där kan nog problemet vara. Fast det ända jag kan tycka är konstigt är att på GWL (Great Western Line) och Bergslagsbanan fungerar allt ljud som det ska...
__________________
Mina arbeten:
Västerbanan 1.2 Byggs ej längre

Fyrpunktsbanan Senaste versionen: 1.1

Karlsborgsbanan Landskapsbygge in progress
Jacmob01 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-10, 20:31   #126
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jacmob01 Visa inlägg
Tja, min dator är ganska gammal (7 år, acer laptop och vista ) så där kan nog problemet vara. Fast det ända jag kan tycka är konstigt är att på GWL (Great Western Line) och Bergslagsbanan fungerar allt ljud som det ska...
Det hänger också hur stora rutter som kan avgöra. Om det hade varit min rutt så klarar inte din dator av.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-11, 21:11   #127
Jacmob01
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Helsingborg
Inlägg: 358
Standard

Det visade sig bara vara RW som leker med mig ljudet kommer och går. Detta ska väl fixa sig när jag får en ny dator, hoppas jag.
__________________
Mina arbeten:
Västerbanan 1.2 Byggs ej längre

Fyrpunktsbanan Senaste versionen: 1.1

Karlsborgsbanan Landskapsbygge in progress
Jacmob01 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-08-11, 00:20   #128
fremi
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Ängelholm, Sweden
Inlägg: 26
Standard

TS2014 verkar inte fungera så bra med Rc-loket. Spelet bara kraschar. Någon som fått det att funka?
fremi besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-08-11, 10:30   #129
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fremi Visa inlägg
TS2014 verkar inte fungera så bra med Rc-loket. Spelet bara kraschar. Någon som fått det att funka?
Jag hade också problem med RC-loket men löste det med ADDE's tips han ger i post nummer 12 i denna tråd: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=35127

Värt att kolla upp är också ADDE's svar han ger i post nummer 2 i samma tråd. Jag hade redan European Asset Pack så för mig var det post nummer 12 som var lösningen för att få bort alla krascher med RC-loket.
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-08-11, 18:11   #130
fremi
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Ängelholm, Sweden
Inlägg: 26
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rogge Visa inlägg
Jag hade också problem med RC-loket men löste det med ADDE's tips han ger i post nummer 12 i denna tråd: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=35127

Värt att kolla upp är också ADDE's svar han ger i post nummer 2 i samma tråd. Jag hade redan European Asset Pack så för mig var det post nummer 12 som var lösningen för att få bort alla krascher med RC-loket.
Tack Rogge!
fremi besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 11:59   #131
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Hallå, är det nån mer än jag som har problem med Steam just nu eller är det jag som har otur med dom i vanlig ordning?

Efter att ha tjurat på allt mitt strul med TS ett tag beslöt jag mig för att ge det en andra chans och såg till att de senaste uppdateringarna var gjorda och verifierade integriteten hos spel cache å då visade det sig att några filer saknades så steam började att uppdatera detta och det stannade givetvis på 98% och har stått där i två dagar nu.

Har kollat alla felsökningsguider osv och felet ligger helt klart inte hos mig, har också skrivit till steam support men de verkar inte ha nån brådska så det vore intressant att veta om nån mer har liknande strul just nu, skulle underlätta oerhört i mitt felsökande.
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 13:09   #132
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Ingen brådska.... Steam har nog fullt upp. Det är ett antal spel som har problem och det är svårlösligt. Som exempel kan jag spela Medieval II på min fasta men det är helt omöjligt att få det att fungera på den bärbara där den fungerat bra i ett år....... Eurotruck Simulator har uppdaterats och jag har lagt in ett svenskt ad on och den visas inte i spelet vad jag än gör på min fasta datro. På den bärbara fungerar det utan problem.

På Steams forum är det några fler som har samma problem.
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-08-19, 13:29   #133
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Tusen tack för svaret, då får jag roa mig med nått annat så länge
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-08-20, 13:15   #134
vadokunvot
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
Standard

Rackarns, provade att ladda ner ett annat spel i steam och det gick som tåget, train simulator däremot sitter fortfarande på 98% och tjurar

Tänkte kolla om det går att kopiera asset mappen och sen avinstallera hela klabbet och installera på nytt igen, stoppa in gamla asset mappen igen och på så sätt slippa sitta och installera varenda pryl man har lagt in genom åren?

Nån som vet om det går?
__________________
Mange
vadokunvot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-09-20, 00:11   #135
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard Norska hastighetsskyltar...

Hej!
Båda spåren är på 100km/h och skyltarna visar bara 1 istället för 10. Bugg eller? Andra värden funkar bra, det är bara på 100km/h.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg STH.jpg (126.8 KB, 48 visningar)
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:04.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009