Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-04-03, 23:11   #16
Hgv
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 792
Standard

Att du inte vill lära dig och att ett lok inte går att köra är inte samma sak.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-04-03, 23:18   #17
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hgv Visa inlägg
Att du inte vill lära dig och att ett lok inte går att köra är inte samma sak.
Har du svårt att förstå !

jag orkar inte läsa en manual på 40 sidor på engelska.

Jag är gammal, fyller 64 på Lördag.
För tio år sen och mer så hade jag en helt annan kämpaglöd, den håller på att försvinna, särskilt om man blivit en sur gubbe som sitter i rullstol.


Nu vill jag inte diskutera det här mer.
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-04-03, 23:53   #18
Alexander_A
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Hässleholm
Inlägg: 66
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
Vad skall vi med Svensk ATC till ? , det finns ju inga rutter (bortsett från en enda Bergslagsbanan), ja sanning och säga så har jag ingen aning om vad ATC är

.

Folk bygger egna rutter efter svenska standarder, och i vissa fall, verkliga rutter. Några av anledningarna till att man (tex. jag) inte publicerar något av detta är att jag väljer fritt bland mina assets och jag har väldigt många sådana från betal-rutter, gratis-rutter och lösgodis från hemsidor jag idag inte kommer ihåg. Som vi redan konstaterat är detta en smärre fadäs i RW, och tills någon/några agerat och kommit igenom, får vi finna oss i situationen.
Men det är inget som hindrar oss från att njuta av våra egna svenska rutter, det är bara ett stort extra plus att kunna köra svenska vagnar, i ett svenskt landskap, till svenska signaler, och jag talar för många som vet vad ATC är, att det står högt upp på önskelistan.

Citat:
Men den kan man ju inte köra på hela tiden, det blir ganska enformigt.
Jag kan inte se att ATC blir mindre enformigt än att köra utan säkerhetssystem. Möjligen att man får se till och hålla hastigheten då bla. Tröttnar man får man väl stänga av/avinstallera det


Citat:
Vad jag önskar är att utvecklarna av lok som är så svårkörda kunde upplysa om detta, så man vet innan man köper tåget
Detta håller jag fullständigt med dig om, men detta var ju inte trådens huvudsyfte tolkat av ditt första inlägg, därav att diskussionen ledde dit den gick. Men absolut tycker jag att du har rätt i att det borde informeras om svårighetsgrad på loken. Att det retar dig att den uteblivande informationen kostat dig en massa pengar till ingen nytta, förstår jag också. Om du har tagit upp det med utvecklarna vet jag inte, men gör du det, hoppas jag att dem tar till sig kritiken och gör något åt det.


Sist, Lite off topic, men jag tycker ändå detta borde frågas.
Citat:
Jo ni kan ju svara lite mer på inlägg man gör, nu känns det ju bara som att skriva i luften, ingen bryr sig, DET kan ni göra, då kommer kanske glädjen tillbaka också att köra och kanske bygga.
Om vi ser till den grupp som kan ge ett tekniskt/faktiskt fungerande o konstruktivt svar på frågeställningen (och alla personliga åsikter o önskemål om dem), så blir det ofta en väldigt liten kvantitet kvar och med gratis (support här tex) följer inga skyldigheter från andra.
Citat:
Alla har rätt att uttrycka sina åsikter och önskemål.
Detta är ju precis vad MG gjort och i ärlighetens namn så ifrågasatte han bara det du fört på tal och dessutom tydliggjort din ställning. Jag ser ingen förolämpning i det. Det får någon gärna redogöra för mig. Kallar det snarare en öppning till diskussion.
Och som vi alla vet, Ingen diskussion utan argumentation. Det blir bara saklös meningsbyggnad eller svar som egentligen inte innehåller några riktiga/stående svar.
Alexander_A besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 00:13   #19
McDOZ
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 147
Standard

Grattis på Lörda Hawk! Jag är också en 49:a, fast först till sommaren.
Jag kör inte så mycket, jag bygger mest. RW Editorn är Kanon, tycker jag!
Köper rutter bara för att leta assets till mina Skånska Järnvägar.

Mvh // McDOZ
McDOZ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-04-04, 00:16   #20
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard

punkt












































.................................................. ..........
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:57.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009