Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-12-15, 10:43   #1
David
Junior Member
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: , , .
Inlägg: 17
Standard Hur i Hel......e [Swe Marias Pass, Silver Rc m.m]

Kan någon ge mej en hjälpande hand ang svenska mariapasset och rc- silver samt krigsvarianten, jag får det inte att funka trots att jag gjort enligt beskrivningen,jag har även fått det att funka i min gammla dator, men håller nu på att sparka igång en ny, det mesta har dock lyckats bra.
Men de detajer jag beskriver här ovan är lite irriterande.

/MVH David

David besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-12-15, 15:29   #2
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Hej David!

Beskriv gärna felen lite bättre, då blir det lättare att försöka hjälpa dig.

Var så länge sen jag hade JBJ inlagt. Men följer du beskrivningen ska det fungera. Vet inte om det är detta problem du har: http://msts.e-buzz.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3255

JBJ har det skrivits mycket om. Använd sökfunktionen (sök-knappen uppe till höger) och skriv in JBJ. Då hittar du allt som skrivits om JBJ på detta forum.

Dom där Rc-loken har jag inte testat, men det finns väl readme till dom?


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-12-15, 15:35   #3
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Förlåt, jag trodde du mena JBJ??????
Jag trodde inte Swedish Marias Pass fanns kvar längre. Eller att nån körde den? JBJ är ju 2:an på den och bra mycket bättre. Ta hem den istället!



http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-12-15, 18:08   #4
David
Junior Member
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: , , .
Inlägg: 17
Standard

Tack för tippset, jag har nu lagt in JBJ som funkar utmärkt,men jag undrar ang t44 x2,hur får jag multippel på dom med de tillhörande HBIsar som jag vet finns,och när concist inte finns, men man måste ha den ,hur gör jag då ?? ..........tackar på förhand för ev svar.

/MVH David

David besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-12-15, 20:26   #5
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Hej igen David!

Som jag sa är sökfunktionen på detta forum riktigt bra och en stor hjälp när man söker svar på frågor man kan ha. Jag sökte på Consist och fick upp en massa svar på din fråga i en massa olika trådar (det har varit många diskutioner om det!). Testa och du skall finna svaret!

Skriver inte detta för att vara dum eller nått. Tycker bara att man ska testa sök först. Men om man inte hittar svaret där ska man självklart fråga.


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-12-16, 12:04   #6
David
Junior Member
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: , , .
Inlägg: 17
Standard

Tack för ditt tipps ,du har så rätt, man hittar många svar genom att söka i forumet,
även jag lär mej nya idelösningar med lite hjälp.

/MVH MR David ( dock inte den bibliska David )

David besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-12-19, 01:32   #7
Axelthorpe
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Ronneby, , Sweden.
Inlägg: 151
Skicka ett meddelande via ICQ till Axelthorpe
Standard

Citat:
quote:
Kan någon ge mej en hjälpande hand ang svenska mariapasset och rc- silver samt krigsvarianten, jag får det inte att funka trots att jag gjort enligt beskrivningen,jag har även fått det att funka i min gammla dator, men håller nu på att sparka igång en ny, det mesta har dock lyckats bra.
Men de detajer jag beskriver här ovan är lite irriterande.

/MVH David

Hallå David

Jag tror att det är jag som gjort ommålningarna till Rc-loken, jag har ingen aning om vad som är fel, men om jag så var man tvungen att ha den gamla Rc-modellen + godstågspaketet installerat för att det skulle funka. Står i readme-filen annars.
Återkom om du inte får det att funka.


Leffe
thorns@telia.com
Axelthorpe besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Historisk händelse på Marias Pass! Jonatan MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2 2004-07-11 02:05
Marias Pass ! Hawk Trainz - Allmänt om Trainz 2 2004-05-20 16:53
Swedish Marias Pass Aussie_Taff MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 4 2002-11-03 10:59
Marias Pass till Trainz Fredrik Landskapsdesign - Trainz 7 2002-10-27 20:26
Swedish Marias Pass smajlet MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2002-05-31 18:02



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:54.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009