Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-07-22, 19:25   #1
marcusjm
Member
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 60
Standard Önskelista för nästa STW skiva

Förutsatt att någon sådan är på g dvs .

STW skivan var helt klart värd sina 220:- som jag gav för den men jag har redan några önskemål för nästa skiva.

Någon rutt (t.ex sommarbanan?) med 1-2 scenarion. Klart skönt att ha allt på en skiva utan nerladdningar.

Silovagnar(svenska) med animerat industristöd. Ev. sk Gondolas också.
Kylvagnar.

Kanske den sak jag önskar mest. En Y7:a med hytt och passagerarstöd(dvs synligt). Jag älskar Y7:an, alla mina banor har åtminstonde en ståendes någonstans .

X9 har länge stått på min önskelista.

Fullständig X2000 med hytt, SP2 stöd m.m. Litet märkligt att inte TRS2004 innehöll den här.

Priset på runt 200:- verkar rimligt för en CD.

marcus



mjm
marcusjm besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-07-22, 20:27   #2
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev marcusjm

Förutsatt att någon sådan är på g dvs .

STW skivan var helt klart värd sina 220:- som jag gav för den men jag har redan några önskemål för nästa skiva.

Någon rutt (t.ex sommarbanan?) med 1-2 scenarion. Klart skönt att ha allt på en skiva utan nerladdningar.

Silovagnar(svenska) med animerat industristöd. Ev. sk Gondolas också.
Kylvagnar.

Kanske den sak jag önskar mest. En Y7:a med hytt och passagerarstöd(dvs synligt). Jag älskar Y7:an, alla mina banor har åtminstonde en ståendes någonstans .

X9 har länge stått på min önskelista.

Fullständig X2000 med hytt, SP2 stöd m.m. Litet märkligt att inte TRS2004 innehöll den här.

Priset på runt 200:- verkar rimligt för en CD.

marcus

mjm
Vi gör det här på vår fritid för att vi tycker det är roligt och helt utan att ha några andra krav på oss än att ha just roligt. En fullständig X2000 med det du efterfrågar skenar lätt iväg till några hundra timmars arbete med många inblandade personer i projektet. Och tid har vi nog alla rätt dåligt med just nu. Men det som mest bidrog till att vi inte gjorde någon X2000 berodde på att det redan fanns en färdig.


Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-22, 20:54   #3
marcusjm
Member
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 60
Standard


Citat:
quote:
Vi gör det här på vår fritid för att vi tycker det är roligt och helt utan att ha några andra krav på oss än att ha just roligt. En fullständig X2000 med det du efterfrågar skenar lätt iväg till några hundra timmars arbete med många inblandade personer i projektet. Och tid har vi nog alla rätt dåligt med just nu. Men det som mest bidrog till att vi inte gjorde någon X2000 berodde på att det redan fanns en färdig.


Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Jo det är sjävlklart så. Det är en av anledningarna till att jag tycker det är helt ok att ta betalt för gjort arbete (speciellt med mer komplexa saker). Mer svårgjorda tågset kanske kunde vara något dyrare eller ha separata cd för olika tågset (inte helt olikt det som finns till MSTS).

Kan ni kanske köpa en hytt av den som gjorde MSTS versionen och lägga in?

En ny CD är planerad antar jag?

marcus



mjm

mjm
marcusjm besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-22, 22:12   #4
Leonard
Senior Member
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 115
Skicka ett meddelande via ICQ till Leonard Skicka ett meddelande via MSN till Leonard
Standard

Hej lägg in mer Y1 or på nästa cd skiva.
Leonard.
Leonard besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-22, 23:35   #5
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev marcusjm


Citat:
quote:
Vi gör det här på vår fritid för att vi tycker det är roligt och helt utan att ha några andra krav på oss än att ha just roligt. En fullständig X2000 med det du efterfrågar skenar lätt iväg till några hundra timmars arbete med många inblandade personer i projektet. Och tid har vi nog alla rätt dåligt med just nu. Men det som mest bidrog till att vi inte gjorde någon X2000 berodde på att det redan fanns en färdig.


Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Jo det är sjävlklart så. Det är en av anledningarna till att jag tycker det är helt ok att ta betalt för gjort arbete (speciellt med mer komplexa saker). Mer svårgjorda tågset kanske kunde vara något dyrare eller ha separata cd för olika tågset (inte helt olikt det som finns till MSTS).

Kan ni kanske köpa en hytt av den som gjorde MSTS versionen och lägga in?

En ny CD är planerad antar jag?

marcus

mjm

mjm
Cabbar i MSTS och Trainz är helt olika uppbyggda. Man kan alltså inte ta en MSTS cab och sätta in i en Trainz modell. En cab till Trainz är oftast betydligt mer komplicerad att göra än själva loket. Men om någon vill bidra med att bygga cabbar för STWs lok så hör av er.

För närvarande är ingen ny CD planerad.


Janne
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-23, 14:36   #6
marcusjm
Member
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 60
Standard

Jaha. Tack för beskedet.

Nåja X2000 var kanske inte den som var viktigast, orkar ändå aldrig göra så långa banor .

En X9 kunde dock vara värd någon hundring. Kommer inte ihåg vad designern heter men han var mycket begåvad. Y7 m.m. tillhör bland de vackraste tågseten i världen enligt min mening.

marcus

mjm
marcusjm besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-23, 20:16   #7
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Saken är den att STW inte för tillfället har material för att en ny CD ska bli aktuell. Får vi bara ihop lite nya saker så finns det goda möjligheter att CD 2 kommer.

___________________________________
Fredrik
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Eran önskelista. Skriv era önskelistor här! Olaf Lindström Off-topic 23 2003-11-22 11:55
MSTS version 1.2!(behöver skiva!) Olaf Lindström MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 7 2003-02-11 09:18
Nästa grafikstandard? Mazz MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2002-12-04 15:16



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:24.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009