Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-02-01, 11:23   #1
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard Hur byter man namn på lok?

Hej!
Jag skulle vilja lägga till ett Ue med automatkoppel för växling av malmvagnar men samtidigt ha kvar det vanliga Ue loket. Jag har kopierat Ue loket till en ny mapp, "Malm_Ue", men sedan så måste jag ju byta namn för att få MSTS att se skillnad på loken. Vad ska jag ändra då?

mvh .... Mats



MatsH besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-02-01, 14:03   #2
DJTimboy
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: jokkmokk, , .
Inlägg: 1 066
Standard

Du kan gå in i .eng filen.. Öppna med Wordpad.. Sen går du längst ner.. När du är längst ner så går du upp lite.. Titta nogrant.. Så ska det finnas något som det ex Name ( "LittX1" ) Där kan du ändra.. Lycka till MatsH..

Med vänliga hälsnignar
DJTimboy
DJTimboy besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-02-01, 22:59   #3
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Citat:
quote: Du kan gå in i .eng filen.. Öppna med Wordpad.. Sen går du längst ner.. När du är längst ner så går du upp lite.. Titta nogrant.. Så ska det finnas något som det ex Name ( "LittX1" ) Där kan du ändra.. Lycka till MatsH..
Hej och tack!
Där har jag ändrat, men loket dyker ändå inte upp i ellokslistan när jag ska göra en consist. Jag misstänker att man måste byta ut någonting mer. Kan 2 olika lok ha samma namn på S, Sd och Eng filerna eller måste dom också döpas om? Jag har ju som sagt redan orginal-Ue installerat och nu vill jag installera ytterligare ett Ue som ska fungera tillsammans med det gamla i MSTS.

Tacksam för all hjälp!

mvh .... Mats





Edited by - MatsH on 03 February 2003 11:50:54
MatsH besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-02-02, 00:07   #4
Richard
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 549
Skicka ett meddelande via MSN till Richard
Standard

Mats skika det ommålade loket till mig så fixar jag det.

Richard besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-02-03, 11:50   #5
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Hej Richard!
Tack för erbjudandet. Jag ska prova några saker till och se ifall jag får till det men annars så hör jag av mig till dig. Det är inte jag som gjort ommålningen utan det är Triggers UE orange som jag försöker installera som ett eget lok och fortfarande ha kvar Robbans blåa Ue.

mvh .... Mats




MatsH besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-02-03, 18:06   #6
Richard
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 549
Skicka ett meddelande via MSN till Richard
Standard

Ok
Ska försöka göra ett inlägg lite senara som berätar steg för steg hur man gör.

Richard besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Skicka iväg ditt namn ut i rymden! Dson Off-topic 0 2004-01-23 11:15
Hur byter man namn på stationer? DJ Clinton MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 9 2003-11-13 15:36
German Railroad byter namn till Germania Rail Byggare Bob Virtuella Tågbolag 5 2003-09-03 14:13
Xpress AB byter namn till VGC-IC Konsernen! Olaf Lindström Virtuella Tågbolag 53 2003-05-21 18:12



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:22.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009