Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-08-08, 23:53   #211
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard ?????

Kan någon vänlig själ berätta var jag finner en enkel och lättfattlig installationsanvisning - och på svenska.

Nisse, 80
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-04-28, 17:34   #212
gp3119
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örtofta
Inlägg: 371
Standard

Hej.
Jag kan inte ladda ner lok packet. Det som jag har hit tills är när man ska betal med kort. Jag har nog väntat nästan en timme.

1. vad ska göra så att dem kan ladda ner loken.
__________________
_____________________________
Sj Gp3119 f.d VGJ:s lok nr 29
gp3119 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-06-30, 16:19   #213
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Bättre instuktioner för hur man installerar loket behövs. Instruktionerna säger: "You need the second package with all the rest: www.klemund.de/RailSimulator" men det står ingenstans om *vad* "...all the rest" är för något. Jag lyckades installera det då man hittade det man behöver under Downloads, men varför inte skriva att man skall till Downloads från början och skriva vad man förväntas ladda ner?

Varför är det fyra filer man skall, enligt instruktion, ladda ner från e-buzz när det egentligen bara är den första som behövs, speciellt när dom tre sista är identiska med readme och bilder?

Nu verkar ju projektet ligga i coma så nu är det försent att be om ändringar, men hade jag vetat detta när jag en gång betalade detta hade jag haft åsikter om hur instruktionerna är utformade.
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-06-30, 16:50   #214
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rogge Visa inlägg
Bättre instuktioner för hur man installerar loket behövs. Instruktionerna säger: "You need the second package with all the rest: www.klemund.de/RailSimulator" men det står ingenstans om *vad* "...all the rest" är för något. Jag lyckades installera det då man hittade det man behöver under Downloads, men varför inte skriva att man skall till Downloads från början och skriva vad man förväntas ladda ner?

Varför är det fyra filer man skall, enligt instruktion, ladda ner från e-buzz när det egentligen bara är den första som behövs, speciellt när dom tre sista är identiska med readme och bilder?

Nu verkar ju projektet ligga i coma så nu är det försent att be om ändringar, men hade jag vetat detta när jag en gång betalade detta hade jag haft åsikter om hur instruktionerna är utformade.
Jag vet inte vem av oss som kan hjälpa dig. Mitt sista engagemang skedde 2009-04-19 då jag ritade min sista textur. När det gäller Raildriver vet jag absolut noll. Någon som kanske vet är newS eller så kanske Fredrik kan peka i rätt riktning.
Snygg lok-tag förresten.
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-06-30, 17:39   #215
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Janne Visa inlägg
Jag vet inte vem av oss som kan hjälpa dig. Mitt sista engagemang skedde 2009-04-19 då jag ritade min sista textur. När det gäller Raildriver vet jag absolut noll. Någon som kanske vet är newS eller så kanske Fredrik kan peka i rätt riktning.
Snygg lok-tag förresten.
Jag lyckades installera det innan jag skrev detta. Men bättre instuktioner behövs för dom som inte vill leta sig fram i en dimma.

Lok-taggen är snygg, det är ju du som gjort den!
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-06-30, 17:42   #216
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Just RW-versionen är så stor fil så newS, som släppte den senaste versionen av den har delat upp den i flera delar, exclusive texturerna, som finns på klemund.de. Detta då tanken är att man tar betalt för loket, men texturerna är gratis, så inte verkliga bolag retar upp sig för att andra tjänar pengar på deras varumärke.

Exakt så här gör bl.a. Armstrong Powerhouse. Däremot inte Dovetail Games, då de väljer att sälja ett lok med endast en målning, som de antingen får publicera på licens av det aktuella tågbolaget, eller släppa en gammal målning på ett lok där företaget bakom målningen inte längre finns. (T.ex. Class 91 i IC-målning)
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-06-30, 18:07   #217
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Raderat...
__________________

Mvh, Roger

Senast redigerad av Rogge den 2014-06-30 klockan 18:08.
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-06-30, 22:33   #218
DerbyCounty
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2014
Ort: Boden
Inlägg: 22
Standard

Är det möjligt att köpa loken nu i efterhand? Har varit borta några år, vilka är det som byggts? Rc, T43 och T44?
DerbyCounty besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-06-30, 22:38   #219
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Ja, det går. Men endast RC-loket finns till försäljning, och var det enda CW-loket som kom ut. 150SEK kostar den!
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-06-30, 22:49   #220
DerbyCounty
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2014
Ort: Boden
Inlägg: 22
Standard

Mäktigt! Tack för snabbt svar. Hur går jag till väga för att köpa det? Och hur laddar jag ner Marcus T43 och T44?
DerbyCounty besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-06-30, 23:00   #221
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

RC-loket finns i "members area", till höger om kontrollpanelen i navigeringsmenyn på toppen av sidan. (Iaf i det blå temat jag använder. Osäker på standardtemat, men det heter "Members area")

All annan nedladdningsbart hittar du i download-sektionerna för respektive simulator. En annan tips är Banbyggarna.se
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-01, 00:53   #222
DerbyCounty
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2014
Ort: Boden
Inlägg: 22
Standard

Tack Adde! Var ju inte så svårt ändå. Jag kör Trainz Simulator 2 till Mac. Är Rc-loket kompatibelt med det? Det stod "endast Trainz 2009 och RailWorks"
DerbyCounty besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-01, 10:30   #223
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Bara en tanke från min sida. Kanske det är dax att släppa Rc-loket fritt nu, då hon har passerat 5-års strecket för ett bra tag sedan och att själva iden med Cummunity-ware föll ihop. Har full förståelse att Fredrik, gärna ser att han får tillbaka sina utlägg för modellen. Men hur är försäljningen nu på Rc-loket, då hon är så gammal.

Personligen så tror jag att det skulle gynna oss alla inom tåg-sim, om hon släpptes fri. Som t.ex. fler texturer m.m.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-01, 12:56   #224
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Bara en tanke från min sida. Kanske det är dax att släppa Rc-loket fritt nu, då hon har passerat 5-års strecket för ett bra tag sedan och att själva iden med Cummunity-ware föll ihop. Har full förståelse att Fredrik, gärna ser att han får tillbaka sina utlägg för modellen. Men hur är försäljningen nu på Rc-loket, då hon är så gammal.

Personligen så tror jag att det skulle gynna oss alla inom tåg-sim, om hon släpptes fri. Som t.ex. fler texturer m.m.
Utan att vara insatt i det ekonomiska så tycker jag att Bengans idé är toppen. Loket i sig är toppen att köra.

Jag skulle tex uppskatta en bättre, mer detaljerad och högupplöst textur inne i hytten samt att någon kunde titta på filerna och ev uppdatera dom: Att skapa scenarion i TS2014 resulterar oftast i att det kraschar när man laddar scenariot. Scenariot går inte ens att editera utan får TS2014 att krascha på en gång.
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-07-01, 12:57   #225
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Tycker också den ska släppas fri. Och inte bara fri, utan open source, så vem som helst kan lägga till nya feautres till sin simulatorversion av loket, eller exportera 3D-modellen till andra simulatorer t.ex.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:57.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009