Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-02-22, 23:03   #1
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Question Windows 8 och Apps för .cdp-filer

Hej! Jag har skaffat mig en laptop med Windows 8. Ett helt annat system än gamla XP och Vista. Problemet: När jag laddat ner filer från Download Station och lagt dessa i Download Cart så kommer jag inte längre. När jag klickar på "Download all" så öppnas ett fönster där man vill att jag skall använda en "app" från "Store". (BILD ETT) Det finns ingen sådan app som passar till .CDP-filer! Den vanliga Content Managern öppnar heller inte automatiskt .cdp-filen! Någon som har erfarenhet och lösning på problemet?

Ett sätt jag kan göra är att ladda ner .cdp-filen från FTP-servern och spara någonstans på hårddisken. Sedan öppna den som vanligt i CM. Lite omständligt men ändå... Jag har skaffat mig First Class Ticket och gör jag på detta viset så är biljetten bortkastade pengar.

Försökte leta efter filen i Content Mangern direkt från Download Station, men den syns av någon anledning inte där!!!

Använder jag det vanliga hederliga gamla sättet, att söka efter filer direkt från Download Station så fungerar heller inte det att klicka på Download helper. Samma sak - det frågas efter en app. (BILD TVÅ)

Vad kan man göra?
Hälsningar
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Open app.jpg (216.2 KB, 114 visningar)
Filtyp: jpg Appsaknas.jpg (145.2 KB, 113 visningar)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 16:34   #2
kyholm
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: denmark
Inlägg: 16
Unhappy

Det er fordi at windows 8 ikke kan køre lige så godt som windows 7
kyholm besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 17:12   #3
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Finns det inget alternativ där man kan leta efter ett program på datorn som kan öppna filen med?

till Railworks brukar jag alltid spara filerna på datorn och sedan öppna Asset Mananger för att importera dem den vägen. samma sätt gjorde jag när jag installerade CW-RCn för Trainz. har dock inte provat RCn på Trainz 2012 ännu...

Prova att spara filen på datorn, högerklicka och välj Öppna med, (eller Open With som det kan stå på din dator). Där hoppas jag man kan söka efter ett program på datorn.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 17:37   #4
josu
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Sverige
Inlägg: 296
Skicka ett meddelande via Skype™ till josu
Standard

Du kunna söka direkt i CM, även resultat från DLS kommer upp... När du fått fram önskat asset så är det bara att högerklicka på det och välja "Download" och vips så hamnar den i download-kön och då är det ju bara att trycka start.
__________________
Med vänlig hälsning
Josu (hemsida / Steam)
josu besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 19:24   #5
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Windows 8 och N3v - det låter som en ruskig kombination.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-02-27, 22:19   #6
steffe80
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 83
Standard

Jag fick liknande fel när jag bytte från XP till Win 7.

Jag skickade ett mail till Auran och fick svaret att gå in i mappen för Trainz och in i bin.
Därefter högerklicka på content manager, trainz.exe, Taddaemon och trainz util.

Sen egenskaper, kompabilitet och klicka i "kör det här programmet som administratör".

Sen funkade allt för mig.
steffe80 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2013-03-03, 15:24   #7
benkegbg
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 382
Standard

Tack för alla tips och råd. Tror mig ha funnit felet nu. Det är inställningar i själva web-läsaren som behöver justeras. I Internet Explorer, Internet settings, options, programs och ställa in vilket program som skall öppna cdp-filer. Något liknande också i Chrome. Så nu fungerar det.
Hälsningar
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:24.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009