Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-12-28, 19:24   #1
Erik Götborg
Skånsk användare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
Standard Tack Och Hej....

...FÖR MIG.

Anledningen är personliga påhopp som "gay, cp i huvudet" från er populär och produktiv forumsmedlem. Kan ta mycket, men när folk kallar mig för detta, och då samtidigt trakaserar andra...där går gränsen.

Hoppas ni får de bra. Ni som är riktiga vänner kan hitta mig på msn, ni andra: Ha de så bra och lycka till med allt. Gott nytt år...
__________________
/Erik Götborg
Erik Götborg besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-12-28, 20:29   #2
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Mixerboy.

Tråkigt att du har råkat ut för sådana påhopp.
Kom igen istället och var kvar på forumet.
Låt inte denna person vinna över dig, genom att du dra dig tillbaka från forumet.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-28, 20:38   #3
Rojje
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
Standard

Håller med Bengan om att det är synd att sådana påhopp förekommer. Den som borde ge upp är inte du utan den som kommer med påhoppen.

Gott Nytt År mixerboy
__________________

M.v.h Rojje
Rojje besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-28, 20:43   #4
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Kom igen Erik! Låt inte en person få dig att ge upp...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-28, 22:37   #5
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Exakt, du bara sporrar den där typen som höll på... Det är ju det han vill! Det bästa man kan göra är att ignorera honom/henne.
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-28, 23:25   #6
Traingoal
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: ,Ängelholm , Sweden.
Inlägg: 539
Post

Hej mixerboy

Ge inte den glädjen till den eller dom som kommer med sådana
dumma uttryck mot dig.
Ge inte upp bara,jag och många andra stödjer dig.

Lycka till och Välkommen Tillbaka till Forumet när du vill.



Till ni eh person-er som håller på med sådana dumheter

mixerboy en godfortsättning och Gott Nytt År till dig och alla andra

Mvh. Traingoal
Traingoal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-28, 23:59   #7
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej Mixerboy!
Den som trakaserar är ofta avundsjuk. Synd att du känner det så. Jag stöder dig och hoppas du kommer igen. Gott Nytt År på dig Mixerboy.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-29, 11:15   #8
Iceplague
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 21
Standard

Men va fan

Säger bara att det är redigt dålig stil med påhopp på det viset. Visar bara personlig omognad.
Men gött nytt på dig Mixerboy iaf, hoppas du komemr tillbaka.
__________________
The one and only, noone else, just me.
Iceplague besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-29, 12:20   #9
Sparkfot
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
Standard

Synd att du känner dig kränkt och påhoppad :confused
Ingen ska behöva känna sig kränkt eller personligt påhoppad av någon på ett forum eller i ute i allmänheten, så det är verkligen synd att du lämnar detta forum . Hoppas personen som utsatt dig för dessa påhopp och liknande känner skam över sig!
Sparkfot besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-29, 12:52   #10
Deskgrunt
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
Standard

Det här var väldigt tråkigt, håller med de andra om att det inte är du som skall lämna oss utan den som trakasserar och bär sig så omoget åt skall förpassas till dörren.

Ta lite tid och gör annat som du tycker är kul så skall det väl förhoppningsvis ha lugnat ner sig sedan. Fortsätter det så finns det säkert flera här på forumet som kan hjälpa till, inte minst moderatorerna.

Många omogna personer tror att man är osynlig på nätet men det mesta går ju att spåra. Skulle det röra sig om rejäla hot så kontakta nån moderator som kan ge dig användarens ip-adress, denna kan du sedan använda för en anmälan till dess internetleverantör. Sedan kan de antingen varna/stänga personens konto eller stå till tjänst med hans/hennes identitet om det blir polisärende av det hela...

Har hoten kommit via någon meddelandetjänst eller epost så kan man se postarens ip i meddelandehuvudet, osv.

Så för er som tror att ni är anonyma och kan göra vad som helst på nätet... det är ni inte...
__________________
/MVH Patrik
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-29, 13:22   #11
Bålsta
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Stockholm sweden.
Inlägg: 115
Angry

Fy, så dumt av killarna att göra så mot en sån sympatisk kille som du. Nu är jag så besviken så att de känns som att jag ska ta och rapportera någon personal i forumet. Vad var det som gjorde så att de höll på med dumheterna? Om jag var du, så skulle jag inte klå upp dem utan bara att säga åt en vuxen. När man blir tagen av sånt sk*it så skulle du ha kommenterat en gång och bara stänga av msn. Så här får det i helsike inte hända igen!

Det är bra att du har oss som kompisar i forumet. Detta ska jag inte göra mot någon av forumet, inte ens om jag blir tvungen.

Jag hoppas att du ska komma tillbaka igen, vi alla är ju dina kompisar som skyddar dej mot trakasering och andra dumma saker.
__________________
file:///ELEVER%20på%20Hallon/Urbans%20elever/Glenns%20nya%20mapp/Glenns%20avatar.jpg

Senast redigerad av Bålsta den 2005-12-29 klockan 14:44.
Bålsta besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-29, 14:11   #12
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Det är nästan humoristiskt se hur personer gör en höna av en fjäder. När man som jag, blir anklagad för att fuska sig igenom tävlingen "Månadens bild" tillsammans med andra forummedlemmar och trots försök till en normal konversation, fortfarande får detta kastat i ansiktet på en bör vederbörande räkna med att bägaren slutligen rinner över. Det är lätt att gå och gråta hos den stora massan, utan att själv reflektera över hur provocerande man varit. När det sedan visar sig att det inte finns någon som helst grund till detta påhopp blir det bara ännu mera komiskt. "Ta ingen skit" finns det ett ordspråk som heter.

Jag förmodar att det diskuteras en hel del om detta över MSN, och då jag inte vill få stämpel som någon omogen, barnslig fjortis tycker jag det känns bäst att tala om vad som hänt. Det aldrig den enes fel att två bråkar. Sedan kan man fundera vidare på syftet med denna tråd. Personer som verkligen vill lämna forumet och menar det dem säger gör det oftast utan buller och bång.

I vilket fall som helst kan man inte undgå att känna sig orättvist behandlad.

Och utan att nämna några namn, vill jag även framföra att det finns en person med ganska hög ställning inom forumet som varit budbärare till denna förvirring och allt trams.
__________________
Med vänliga Hälsningar Pson

Pson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-29, 14:28   #13
simonbertilsson
Hyttåksfettischist
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Mjölby
Inlägg: 366
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Meddelande från Erik genom Simon:

Jag har aldrig påstått att Pson fuskade i dessa tävlingarna, däremot ifrågasatte jag hans sportsliga moral, vilket för mig är två helt olika saker. Jag frågade om han och en till "kompisröstade" sam varför han inte röstade själv i tävlingen. Har aldrig nämnt ordet fuska, för fuska för mig är när man bryter mot reglerna, och det gör han ju inte, men däremot tycker jag personligen att om man är med i tävlingen, då ska man också rösta.

Att han sedan benämner mig som "beter sig gay" samt "CP i huvudet eller vad fan som helst" är för mig grova påhopp, trakaserier och kränkningar. Hade han sagt att jag var dum i huvudet, det hade jag kunnat ta, men att påstå att jag har ett handikapp, det är liksom inte bara en kränkning mot mig, utan även mot personer som har detta handikappet. När jag sedan frågar varför han anser sig ha rätten att kalla mig detta svarar han att han anser sig ha det då jag ifrågasatte hans moral och tycker att det är lika lågt som att anspråka på att en person har ett förståndshandikapp samt. sexuell läggning.

Till på köpet finns det person på forumet som tydligen stödjer detta, och jag får väl säga grattis till HAN. Hoppas du trivs med det....
Exempelvis: "hähähähä", "där rök mixerboy", "no more fucking mess to pson n mson"

Denna personen har också vid flertalet tillfällen gjort en mängd saker som jag inte nämner här, men vissa vet redan....Till sist vill jag säga till Pson; Varför ska man inte kunna säga adjö till vänner och andra forumiter?


Tack för mig!
Med vänliga hälsningar Erik....
__________________
Fotointresserad lokförare

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com

Senast redigerad av simonbertilsson den 2005-12-29 klockan 14:35. Anledning: fixade lite radbyten
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-29, 15:07   #14
dd
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 30
Standard

Mixerboy det är synd att detta har hänt har själv blivit utsatt för mobbing men då har alla sagt samma som jag tänker säga nu: Om du ger upp blir det de som vinner!

Somsaggt tråkigt det som har hänt jag tycker du ska ta kontakt med någon ansvarig på Forumet och se om dessa kan göra något.

Är ganska duktig på datorer och vet att dett finns många sätt att förhindra detta ett skulle kunna vara att blocka Ipet för den som har sagt detta till dig

Hoppas att någon kan vidarbefodra detta till Mixerboy
__________________
Min hemsida http://danne.ointressant.se kolla gärna
100 Unika Besök på en dag
dd besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-12-29, 17:42   #15
Sigma
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Sweden
Inlägg: 170
Standard

Jag vet inte riktigt vad som har hänt, men om någon skriver fula saker och mobbar någon så skall man ju skriva ett PM till en moderator eller en administratör. Det är deras jobb att reda ut detta, och kanske stänga av någon från forumet.
__________________
Sigma besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:31.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009