Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Sim World > DTG - Train Sim World - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-01-13, 15:31   #31
Torbjörn H
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Täby
Inlägg: 51
Standard

Nej, det blir det nog inte.
Det viktigaste för mig är att realismen är hög, i synnerhet med ånglok!
Om sedan loket är svenskt eller inte spelar inte för mig så stor roll.
Det lär nog bli stor skillnad mot Railsimulators första Black 5 som inte var något vidare, synnerhet inte ljudet.
Torbjörn H besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-01-13, 17:09   #32
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Torbjörn H Visa inlägg
Jag hoppas nog att det blir så realistiskt som möjligt även om det kan bli lite knepigt att köra, det är ju det som är roligt!
De befintliga loken är det ju en del att tänka på och göra men inte direkt svårt.
Det som kan vara irriterande är när man kör fast och inte riktigt vet om man gör fel eller om det är en bug!
Ibland är det det förstnämda men ibland även det sistnämda!
Det var ett tyskt tåg i rutten MAIN SPESSART BAHN
Jag fick det inte att rulla när jag skulle starta. Då visades sig att man skulle trycka på övertryckknappen så bromstrycket går till 5,5 bar så övertrycket i vagnarna skulle försvinna. Bromstrycket går långsamt ned från 5,5 till 5 bar då.

Så är det även i verkligheten att på Rc loken ska man höja trycket ibland till 5.3 bar för att bli av med övertrycket i lufttankningarna som varje vagn har (annars så blir det broms på tåget). Övertrycket uppstår när man gör losstöten vid släppningen av tågbromsen.

En annan gång fick jag inte Dpu loken att fungera bak i tåget i rutten Sandpatch grade. Jag fick inte kontakt med loket därbak. Då visades sig att säkringen till radioutrustningen inte var intryckt på loket där bak.
Men när jag slog till säkringen och fixade med alla broms inställningar så fungerade det bra

Ja ingen annan simulator simulerar sådant här. Så det jag menar att de simulerar mycket mera än alla andra simulatorer
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-01-13, 19:56   #33
Torbjörn H
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Täby
Inlägg: 51
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jorgen3 Visa inlägg
Det var ett tyskt tåg i rutten MAIN SPESSART BAHN
Jag fick det inte att rulla när jag skulle starta. Då visades sig att man skulle trycka på övertryckknappen så bromstrycket går till 5,5 bar så övertrycket i vagnarna skulle försvinna. Bromstrycket går långsamt ned från 5,5 till 5 bar då.

Så är det även i verkligheten att på Rc loken ska man höja trycket ibland till 5.3 bar för att bli av med övertrycket i lufttankningarna som varje vagn har (annars så blir det broms på tåget). Övertrycket uppstår när man gör losstöten vid släppningen av tågbromsen.

En annan gång fick jag inte Dpu loken att fungera bak i tåget i rutten Sandpatch grade. Jag fick inte kontakt med loket därbak. Då visades sig att säkringen till radioutrustningen inte var intryckt på loket där bak.
Men när jag slog till säkringen och fixade med alla broms inställningar så fungerade det bra

Ja ingen annan simulator simulerar sådant här. Så det jag menar att de simulerar mycket mera än alla andra simulatorer


Intressant, ja då finns ju möjligheten att ett ånglok i TSW2 kan bli riktigt bra!
Även i TS finns ju några bra lok, t.ex. FEF3 av "smokebox". Där kan man blåsa glasrörsställen bl a och han har t o m fått med atomiseringsångan till brännaren. Bromssystemet är rätt svårbegripligt dock...
Regleringen av oljebrännaren fungerar dock inte rätt, kan kanske bero på att grundprogrammet, eller hur man ska uttrycka det, är gjort för koleldning.
Minsta ändring av oljeflödet ska ju resultera i ändrad ångproduktion men den beter sig som om man skyfflade in kol med väldigt långa svarstider.
Sådant kanske går att fixa i TSW2.
Nu håller ju "Smokebox" på med Big Boy till TS, synd, den skulle ju ha varit till TSW2! Ett enormt arbete han verkar lägga ned på den.
Torbjörn H besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-01-13, 20:34   #34
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Här en en stream där de pratat om Ångloken bla Länk
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-01-13, 20:52   #35
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Jag tror att svenska tåg kommer inte att finnas till TSW.
Nä men är väl inget konstigt.
Sverige ligger på 89 plats befolkningsmässigt. (av 246 länder).
Så varför skulle de satsa att göra rutter här. De ska ju sälja den och få in pengarna som de satsat på att utveckla den.
Konstigt nog finns det väldigt få Kina rutter.

Men även tåg intresset påverkar ju mycket och där är England USA och Tyskland stora. Så deras största fokus är ju där.

Men en eventuell rutt jag skulle kunna tänka mig att de kan göra är Malmbanan Narvik-Abisko med tunga malmtåg.
Det skrivs rätt mycket om den i Dovetail forumet. Så ser Dovetail att det finns intresse så kanske den kommer upp på dagordningen.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-01-27, 16:20   #36
germundal
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 408
Standard Roadmap 27dec

https://live.dovetailgames.com/live/...6-january-2021
Allt sammlat (bugg-fixar osv) : https://forums.dovetailgames.com/thr...ry-2021.34207/

Nästa större släpp är Southeastern High Speed som nyligen visades upp på en stream där den fick en del kritik om främst ljud och landskap, DTG har varit rätt duktiga och svarat och sagt att det mesta kommer bli fixat, slut resultatet återstår att se. Class 465 som kör på KENT delen av banan (dvs inte höghastighetsdelen) släpps strax efter som eget DLC.

https://store.steampowered.com/app/1...m_Route_AddOn/ släpps 4 Februari.

Ånlok, som togs upp tidigare i tråden, är på gång, även support för TrackIR kommer finnas i framtiden.
__________________
ArvidG03SWE

>Project Södra Stambanan + Discord
>Repaints


Senast redigerad av germundal den 2021-01-27 klockan 16:24.
germundal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-02-09, 22:12   #37
germundal
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 408
Standard Roadmap 9feb

https://live.dovetailgames.com/live/...map-9-feb-2021

Ingen riktig roadmap idag utan information om hur de kommer se ut i framtiden.

(Märkte att jag skrivit fel månad i inlägget ovan, Januari ska det vara )
__________________
ArvidG03SWE

>Project Södra Stambanan + Discord
>Repaints

germundal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-02-24, 01:31   #38
germundal
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 408
Standard Roadmap 23feb

https://live.dovetailgames.com/live/...2-roadmap23feb
https://youtu.be/Ft6n_DH9mQ0

Br 465 släpps nästa vecka. Amerikanska Clinchfield Railroad och "Diesel Legends of the Great Western" (som är ett pack med tåg som redan finns) är på gång. Glasgow Cathcart Circle är också ny och kommer med 313 och 314, vad som mer följer är inte sagt ännu.
__________________
ArvidG03SWE

>Project Södra Stambanan + Discord
>Repaints

germundal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-02-24, 21:44   #39
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Ingen svenskt tåg?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-02-24, 22:42   #40
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Lika bra det. Jag tycker att tåg är ofta mer spännande på andra platser än i Sverige.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-03-09, 18:53   #41
germundal
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 408
Standard Roadmap 9mar

https://live.dovetailgames.com/live/...p-9-march-2021

Nästa släpp blir "Diesel Legends of the Great Western". Som sagt är det inget nytt i det packet då alla tåg redan finns från olika tidigare DLC, du betalar egentligen för några scenarion för GWE, som fortfarande kommer ha den halvfärdiga kontaktledningen vilket får det att bli ännu dummare.

Nåväl, till saker som har något mer värde. Saker som närmar sig släpp:
  • Fungerande plattformsskyltar för East Coastway och Rapid Trainsit.
  • Flera fixar för LIRR, främst ljud.
  • Rivet games Arosa Line, som finns i TS21. Denna gång med loket RhB Ge 4/4 II.
  • Clinchfield Railroad
  • Hamburg – Lübeck som också finns i TS21.
__________________
ArvidG03SWE

>Project Södra Stambanan + Discord
>Repaints

germundal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-03-23, 18:47   #42
germundal
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 408
Standard Roadmap 23mar

https://live.dovetailgames.com/live/...-23-march-2021

Arosa Line från Rivet Games är nästa släpp, därefter:
  • Clinchfield Railroad
  • Hamburg – Lübeck (som även den redan finns i TS1). Med DB BR 112 + "Doppelstockwagen" och MRCE BR 182
Även fungerande destinationstavlor för East Coastway och Rapid Transit är på gång.

DB BR101 och Glasgow Cathcart Circle med Class 314 närmar sig släpp.
__________________
ArvidG03SWE

>Project Södra Stambanan + Discord
>Repaints

germundal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-07, 00:58   #43
germundal
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 408
Standard Roadmap 6apr

https://live.dovetailgames.com/live/...p-6-april-2021
Stream: https://youtu.be/25Afn6tDNOc

Nästa rutt släpps 8:e April och är Clinchfield Railroad.

Flertal uppdateringar till LIRR, MSB och RT på gång.
Hamburg – Lübeck lär bli nästa rutt.

Angående ånglok så släpptes nyligen en mera teknisk artikel om det:
https://live.dovetailgames.com/live/...considerations
__________________
ArvidG03SWE

>Project Södra Stambanan + Discord
>Repaints

germundal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-04-21, 00:21   #44
germundal
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 408
Standard Roadmap 20apr

https://live.dovetailgames.com/live/...-20-april-2021
Stream: https://youtu.be/iKCsO60my9A

"Rush hour" är något som kommer till TSW, mer info kommer senare, men man kan ju anta namnet har något med saken att göra.
DB Br 101 släpps snart och Hamburg - Lübeck dröjer nog inte länge.
__________________
ArvidG03SWE

>Project Södra Stambanan + Discord
>Repaints

germundal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-05-04, 23:17   #45
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 524
Standard

Rush Hour har ankommit
3 nya rutter och core ändringar.
Hade önskat mig mera men northeast corridor känns spännande

NORTHEAST CORRIDOR: BOSTON - PROVIDENCE
Take on the busiest and fastest passenger rail line in the United States and explore the famed Northeast Corridor between the two state capitals of Boston and Providence. Experience inter-city and commuter operations aboard Amtrak's 'Cities Sprinter', the ACS-64, and the MBTA's distinctive F40PH-3 locomotives.

BRIGHTON MAIN LINE: LONDON VICTORIA - BRIGHTON
A hectic commuter route operating out of London's historic terminus, Victoria Station built to serve Britain's premier southern main lines. Experience a mix of stopping and express services between Britain's capital, Gatwick Airport and the South Coast.

BAHNSTRECKE RIESA - DRESDEN
With multiple branches this route offers a wide array of services, whether Regional, Express, S-Bahn or Inter-City Express, this complex network out of Dresden's Central Station runs like clockwork.


Rush hour in Train Sim World 2 means more passengers on the platforms during peak hours, increased activity at each station and routes that have complex busy services. As a driver you will be constantly checked by signals as you wind your way through station after station, fighting to keep to time and avoid costly delays.

The new passenger system on Rush Hour routes increases the visual variety of passengers walking around and the total volume of passengers. All recreating the hustle and bustle of rush hour.

Train Sim World 2 will be upgraded to Unreal Engine 4.26 (Vilket är den senaste versionen) along with new features focused on immersion and released on next generation for PlayStation 5 and Xbox Series X|S.
Playing on these new consoles gives the advantage of faster load times, higher frame rate and improved visuals resulting in a smooth gameplay experience. The Train Sim World 2 update and next generation versions will be released alongside Rush Hour.

In addition to this you can look forward to a new ‘head out’ camera view, upgrades to the immersion controller scheme, new driver information such as gradient profiles, added TrackIR support for PC and more. We will be detailing all of the new features in upcoming articles on Dovetail Live.

Fördelen med Unreal uppgraderingen är att de nu kan anpassa programmet till de nya konsolerna. så det verkar bli som 2 versioner till konsolerna.


En liten rolig grej var att en anställd på Dovetail gjorde fel och släppte informationen 2 dagar tidigare än det skulle ha gjorts.
Hen fick lite skäll men jobbar kvar. De sa det på slutet i streamen Länk

Senast redigerad av jorgen3 den 2021-05-04 klockan 23:43.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:36.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009