Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-10-19, 00:37   #1
tågkompaniet
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: sweden
Inlägg: 280
Exclamation Patch TS2015 ur helt funktion

Tjena ! Är det bara jag eller är TS2015 sämsta uppdateringen dom någonsin gjort? Betalar så mycket pengar för spelet och addons så kraschar spelet såfort man har valt bana och möget har laddat färdigt. Felet jag får upp är C:/TempDump/TS2015 - v48.dmp (error). Bara jag som har detta problem? Vad ska jag såfall göra för att slippa undan detta dryga problem förutom att skita i spelet överhuvudtaget?
__________________
Mycket intresserad kille i tåg .
tågkompaniet besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-10-19, 00:39   #2
mikban
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
Standard

Köpte TS2015, ångrar det redan.

Stannar kvar i MSTS. Är bara glad jag inte köpte några addons!
mikban besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-10-19, 00:45   #3
tågkompaniet
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: sweden
Inlägg: 280
Standard

Hade 2014 men blev automatiskt uppdaterad från 14 till 15 :/ Börjar tröttna på detta spelet nu.. Ångrar också att jag köpte det. det fungerar 15 % av 100 .!
__________________
Mycket intresserad kille i tåg .
tågkompaniet besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-10-19, 09:00   #4
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej!
Jag har inga problem med TS2015!
Har ni rensat cache? Den första menysidan upptill höger inställningar,
verktyg och sen rensa cache. Pröva det! Jag har mitt TS2015 på svenska.
När man har installerat assets och rutter så måste man ibland rensa cache.
Hoppas ni tar tillbaka ånger.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-10-19, 09:22   #5
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Thumbs up

Jag har inga som helst problem med mitt TS2015, T om Big boy fungerar nu vilket den inte gjorde i 2014 då jag inte såg boogierna. Det enda som blivit sämre för mig är Google maps overlay som tar mycket kraft nu för tiden och FPS är nere på 14 eller så. Å andra sidan använder jag nu 1280*1280. Även om jag går ned till 640*640 så laggar den lika mycket.

Spelet betalade jag för när den kom ut, sedan har det varit gratis uppdateringar hela tiden. Dock har jag lagt ut en del pengar på det som intresserar just mig och det är ångloken och gamla rutter och vagnar. Jag har sluppit lägga ut pengar på amerikanskt material. Kanske har jag lagt ut......2500:- på alla år på addons vilket är ca tre lördagkvällar på krogen om man är gammal och inte tål så mycket.


Det är tur att ni har MSTS som aldrig buggar ur.......
__________________
M v h
/Pursche

Senast redigerad av Pursche den 2014-10-19 klockan 09:26.
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-10-19, 13:42   #6
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Södermalm
Inlägg: 1 361
Skicka ett meddelande via MSN till ADDE Skicka ett meddelande via Skype™ till ADDE
Standard

Jag har heller inga som helst problem ed TS2015. För mig fungerar spelet mycket bra.

De problem som kan uppstå har oftast med 3:e-parts addon som man installerar genom utilities eller bara lägger till i assets-mappen.

Ett stort problem jag upplever som har med officiella DLCn med att göra är Metronom ME146. Det gäller både DLCn som alla dessa repaints (DSB-Dubbeldäckare, DB-Dubbeldäckare, PMDesigns lösning med ME146-Hytt o ljud i Giovannis Traxx-serie och liknande som ME146 har med att göra).

Spelet kraschar nästan hela tiden när det har med ME146 med å göra. Oftast när man placerar en sådan tågsätt och tilldelar det en förare.

Bästa vore i ME+DSB-Dubbeldäckare att tilldela ME-loket förare, och inte manövervagnen...
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:48.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009