Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-05-07, 01:46   #1
XSS
Junior Member
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: , , .
Inlägg: 5
Skicka ett meddelande via ICQ till XSS
Standard Tangentbordsproblem i MSTS & X60

Hallå igen.

Nu har jag fått upp intresse för MSTS igen men nu har jag problem med tangentbordet, det vägrar funka i MSTS, strax efter installationen så fungerade det bra, men när jag ska ut och köra lite så funkar det inte alls, programmet svarar inte ens när jag försöker 'assigna' tangenter till olika 'actions' i 'Options' heller, någon som haft det här problemet förut, musen funkar på ett ungefär som det ska men.

Jo så en sak till, är det någon som har någe info om nya X60 som ska komma 2005 (har jag hört), skulle vara intressant om någon kunde komma med ny information om detta antagligen grymmaste tåget i Sveriger =)

/XSS
XSS besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-07, 12:27   #2
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Hallå!
Jag tror att jag har samma problem. När jag startat upp MSTS så fungerar inga tangenter. Det jag gör är att trycka Alt+Tab för att minimera MSTS och komma till skrivbordet, därefter klickar jag på MSTS fönstret så att det öppnas igen, då fungerar allt som det ska. Hoppas att det hjälper dig med.

mvh .... Mats



MatsH besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-07, 17:28   #3
Rojje
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
Standard

Citat:
quote:Originally posted by XSS

Hallå igen.
Jo så en sak till, är det någon som har någe info om nya X60 som ska komma 2005 (har jag hört), skulle vara intressant om någon kunde komma med ny information om detta antagligen grymmaste tåget i Sveriger =)
/XSS
Jag har en doc-fil och en tif-fil som beskriver X60:n. Hämtat från Alstoms hemsida, kan tyvärr inte hitta länken igen. Om intresse finns kan informationen skickas via e-post, totalt 0.5 MB.

//Roger
Rojje besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-05-08, 19:51   #4
niofem
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
quote:Originally posted by MatsH

Hallå!
Jag tror att jag har samma problem. När jag startat upp MSTS så fungerar inga tangenter. Det jag gör är att trycka Alt+Tab för att minimera MSTS och komma till skrivbordet, därefter klickar jag på MSTS fönstret så att det öppnas igen, då fungerar allt som det ska. Hoppas att det hjälper dig med.

mvh .... Mats



Vill bara tillägga att det även går bra att trycka windowsknapp + M.

____________________


/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net
 
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
MSTS kanske inte är helt nedlagt gec44-9w MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 8 2005-01-01 02:27
MSTS Hänger! Dson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 8 2003-04-07 23:43
Uppdatering av MSTS På Svenska! Rogge MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2003-02-18 19:32
Möte av flera tåg i MSTS. Rogge MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2003-01-30 20:21
Fråga angående 3d modeller till msts och trainz Trigger Off-topic 9 2002-08-25 18:14



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:04.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009