Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-04-26, 15:04   #16
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Utlottning hos Elgiganten nu!

Endast en anmälan per person gäller och du måste välja vilken version av PS5 (med eller utan skivspelare) du vill ha. Anmälan stänger 27/4 kl 12 och du får får en kod om du vinner. Med koden måste du köpa en PS5 innan kl 20 den 28/4 annars blir den obrukbar.

https://www.elgiganten.se/search?Sea...archResultTab=

Lycka till!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-05-20, 14:40   #17
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Spelat ut Horizon Zero Dawn, men skippa dom flesta sidouppdragen. Bra spel, men blev lite samma samma tyckte jag.

Nu spelar jag God of War och undrar varför jag inte köpt det tidigare. Gillar allt med det spelet, kanongrafik och det flyter på finfint (PS5 patchat).

Kommer ge mig på Resident Evil Village sen tänkte jag. En kompis spelar det på sin PS4a nu och han tycker det är fantastiskt bra, vilket alla resecenter (felstavat kanske?) också säger.
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-05-26, 23:10   #18
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Det blev Resident Evil Village och spelar det för fullt nu. Mycket bra, men lite besviken att det inte skräms mer (som dom äldre RE spelen). Har nog bara behövt kontrollera fillingarna ett par gånger än..
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-06-13, 09:45   #19
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Nu spelar jag Ghost of Tsushima och det är ett riktigt bra spel. Fungerar också kanonbra och är PS5 patchat. Sen har jag köpt Wreckfest till PS5 också som ligger och väntar..

Har blivit väldigt mycket spelande, men iom det dumma viruset och restriktionerna, så blire det så!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-07-08, 19:38   #20
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Wreckfest blev lite av en besvikelse. Underbar grafik, men knappt nån force feedback och värdelöst motorljud = min trimmade mustang låter som en otrimmad 142a..


För er som söker en PS5 (disk version), så har Webhallen (3st) släpp imorron. Kl. 9.30, 10.30 och 13.30. Lycka till!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-07-20, 19:52   #21
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Köpte Resident Evil 7 för 104 kr (rea) på Playstation Store och fick med DLC Not a hero. Vilket kanonspel! 100 gånger bättre än senaste RE. Nu har jag inte VR-brillor, vet inte om jag skulle våga spela det då, heller?

Sen gav jag mig på Ratchet and Clank, som jag fick gratis i våras från Sony. Fick några spel i månaden pga Coronan (totalt runt tio spel). Trodde inte jag skulle gilla det, men vad jag hade fel. Måste bara köpa Ratchet and Clank: Rift apart när det går ner lite i pris.

Idag köpte jag DLC End of Zoe till RE7 för 61 kr. Bara kört lite grann, men verkar jäkligt bra det också.

Dessa spel finns tyvärr ingen PS5 patch till, fast dom fungerar bra ändå. Väldigt mycket spelglädje för endast 165 spänn!
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2021-07-20 klockan 20:00.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-07-28, 08:08   #22
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

För dom som köpt PS5 kan nu prova Apple tv plus i 6 månader gratis. Hade väntat mig nått liknande Netflix, men det var inte i närheten ens. Väldigt magert utbud. Har dock kollat serierna Ted Lasso och For all mankind och tyckte dom var bra.

Beställde Rachet and Clank: Rift apart i måndags från Power för 598kr. Ligger på mitt utlämningsställe, kom igår eftermiddag (= väldigt snabb lev.). Ska bli kul att spela, då det endast finns till PS5 och använder kontrollen (Dual Sense) till fullo!
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2021-07-28 klockan 08:10.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-07-29, 08:10   #23
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Har spelat lite Rachet and Clank: Rift apart och jag tycker det är det absolut det bästa spelet till PS5 nu. Grafiken är är helt otrolig, snyggaste jag sett hittills. Sen har vi snabb laddning, bra flyt och fullt stöd för handkontrollen. Äntligen ett spel som visar vad PS5an kan åstadkomma!

Verkar som PS5-släppen kommer oftare nu och att det släpps fler av dom. I början tog dom slut efter ett par minuter, men nu finns dom kvar betydligt längre. Håll kolla på Sweclockers, finns egen tråd för det.
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-08-15, 19:14   #24
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Köpte Racoon City Edition (Resident Evil 2 Remasterd och Resident Evil 3 Remasterd) på Playstation Store för 319 spänn. Båda var riktigt bra, men klarar inte av slutet på 2an. Spelat både som Leon och Claire. Lyckas inte och det är skitfrustrerande!

Äntligen är patchen för att aktivera den inbyggda M2 SSD platsen på gång. Härligt att kunna få mer plats för spelen, men kommer såklart krävas att man köper den snabbaste/dyraste SSDn..
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2021-08-15 klockan 19:20.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-08-24, 22:04   #25
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Köpte Playstation plus 24 månader på Playstation store, då det är halva priset just nu. Kostar bara 310kr och med det kan man spela online, man får 100GB molnlagring, man får rabatter och man får 1 PS5 spel samt 2 PS4 spel varje månad och tillgång till ytteliggare 20 PS4 spel. Klart prisvärt. Nackdelarna är att man inte får välja spelen och att man inte kan spela dom efter man säger upp abonnemanget.

Köpte även Murdered: Soul Suspect för bara 20 spänn på Playstation store på rea. Man spelar en polis som blivit ett spöke och som letar ledtrådar, för att lista ut vem som mördade honom. Hade inte stora förväntningar, men blev glatt överraskad!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-08-27, 11:50   #26
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Såg att NoN och MM hade Gran Turismo Sport för 99kr. Så köpte ett när jag ändå var iväg och handla igår. GTS har ruskigt bra grafik och en härlig körkänsla, men det har inte föregångarnas system för att köpa trim och tillbehör till bilarna (nått jag verkligen saknar). Får dock duga till GT7 kommer nästa år...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-11-29, 18:25   #27
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Har hoppats att dom skulle sänka priset på M2 SSD diskarna som är kompatibla med PS5. Nu (Black Friday/Week) så hade Komplett sänkt WD Black SN850 1TB med 450kr, så då slog man till. Fick den idag. Nu väntar jag bara på en Be Quiet! MC1 kylfläns från Inet..

https://www.komplett.se/product/1173...tb-m2-ssd?q=sn
https://www.inet.se/produkt/5323445/be-quiet-mc1
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-12-09, 22:52   #28
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Håller på att spela Star Wars Jedi Fallen Order nu. Köpte det för 214kr på Playstation Store och ladda ner PS5 versionen. Mycket bra spel!

Min utökade lagring (WD Black SN850 1TB M2 SSD) sitter på plats och fungerar perfekt.
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-12-14, 19:55   #29
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Köpt 2 spel till på rean. Alien Isolation och Alan Wake Remasterd. Vet inte hur man ska ha tid att spela dom? Får väl sjukskriva mig..

En kompis var in på Mediamarkt och köpte PS5. Dom trodde han skulle få det innan jul, men dom kunde inte lova det.
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2021-12-14 klockan 19:57.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2021-12-20, 18:54   #30
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Star Wars spelet klart. Var väldigt bra, men lite besviken på slutet. Nu har jag börjat på Alan Wake..

Playstation Store är lite konstiga. Kör nyårsrean nu och om två dar startar januarirean.
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2021-12-20 klockan 18:55.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:59.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009