Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-03-21, 18:50   #1
Ola Norrby
Member
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 33
Standard Stänga av motorer??!

Har, ända sedan MSTS gjorde antré, irriterat mig på det faktum att motorerna på loken inte går att stänga av. Har ingen erfarenhet av tågframförande i verkligheten, men jag föreställer mig att man inte hoppar av sin Dash 9´a efter framkomst till sin destination, säger "tjingaling" och knallar hem med motorn påslagen, i förvissning om att någon tittar förbi och tankar upp kärran då och då, tills det är dags för ny avgång. På något sätt stänger man väl antagligen av el-motorer också. Någon annan som tänkt på detta eller är det jag som missat något?

Hälsningar

Ola Norrby
Ola Norrby besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-03-27, 09:32   #2
Kalle Lj
Senior Member
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 123
Standard

jo jo, jag håller med dig men vet ej vad man ska göra åt det...[V][V][V][xx(][xx(]



KAlle


Kalle Lj besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-03-27, 11:02   #3
Rc1166
Niträknare & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
Standard

I fallet USA Dieslar slår man "bara" av manöverspänning men låter motorn vara igång. Anledningen är att äldre lok tog skada av att motorn omvälande var varm och kall. Under vintern var man tvungen att tömma kylaren om man stängde av motorn då kylarna och motorpackningar inte tålde glykol eller liknande "antifreeze" medel.
På ett ellok är det bl a fläktar, kompressor och strömavtagare att tänka på innan du lämnar loket.

Kenny

Rc1166 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-03-27, 12:01   #4
Patrik
Senior Member
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: , , .
Inlägg: 171
Standard

Hallå!

www.trainsim.com under "sounds" finns : delticsf.zip
Engelska Deltic-dieseln med "start-up and shut-down sequence."

Rekommenderar starkt www.railwaves.com för alla typer av ljudförbättringar i MSTS. Det är dock payware, men defintivt värt pengarna.

/Patrik
Patrik besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Möjlighet att stänga av inbyggda lok och vagnar Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 16 2003-08-07 22:47



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:00.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009