Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-30, 09:20   #76
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Finns ett ställe till...att handla win7 lite billigare!
http://www.tradera.com/Program-Mjukvara-c3_1204
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-30, 13:58   #77
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Standard

Alltså:
"Installationsmedia ingår inte. Du behöver ha tillgång till en installationsskiva eller ett USB-minne med installationsfiler för att kunna göra själva installationen av programvaran."
(från någon sida på Pirres länk)

Köp från nått företag som finns IRL, OS via nätet är icke att rekomendera (om man inte beställt det från siba/onoff/osv som har har butiker/hämtställen)
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-30, 17:20   #78
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av leoj Visa inlägg
Alltså:
"Installationsmedia ingår inte. Du behöver ha tillgång till en installationsskiva eller ett USB-minne med installationsfiler för att kunna göra själva installationen av programvaran."
(från någon sida på Pirres länk)

Köp från nått företag som finns IRL, OS via nätet är icke att rekomendera (om man inte beställt det från siba/onoff/osv som har har butiker/hämtställen)

Ja letar man fel...så hittar man fel i allt. Finns faktiskt win7 i kartong på Tradera också!

http://www.tradera.com/Windows-7-Ult...0401_109718290
http://www.tradera.com/WINDOWS-7-ULT...0401_109731233
http://www.tradera.com/DVD-MICROSOFT...0401_109946140

Sen gäller det självklart att vara vaksam och läsa omdömmen, när man handlar där. Man tar alltid en risk, om inte inte handlar från en etablerad affär, men det tror jag alla förstår!?
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2010-03-30 klockan 18:23.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-03-30, 19:00   #79
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Ja letar man fel...så hittar man fel i allt. Finns faktiskt win7 i kartong på Tradera också!

http://www.tradera.com/Windows-7-Ult...0401_109718290
http://www.tradera.com/WINDOWS-7-ULT...0401_109731233
http://www.tradera.com/DVD-MICROSOFT...0401_109946140

Sen gäller det självklart att vara vaksam och läsa omdömmen, när man handlar där. Man tar alltid en risk, om inte inte handlar från en etablerad affär, men det tror jag alla förstår!?
Hej
Konstigt att jag inte kollade där först, ja som köper mycket grejor från Tradera och eBay
Ja, verkar ju säkrare att få en låda, som är oöppnad.

Det handlar inte alltid om pengar, pussgurkan, det handlar om att vara nyfiken och kolla upp, fråga sej fram!!!!
Det är lite av nöjet! Gör man sen en bra affär, då kan man fira lite, jag har köpt saker för struntsummor på typ eBay i Tyskland, tjänat många tusenlappar, testa det är skitkul.
Eftersom jag redan har två st XP pro med licensnycklar, så känns det ännu mer dumt att slänga ut 3000 till, för ett win.7ultimate
Men som sagt, klart man gärna försöker köpa lite billigare om det går, annars vore man ju rent DUM.
Viktiga är ju att ta reda så mycket man kan och ställa det i proportion till prisskillnaden

Frågan är om man skulle slå till på en kartong från Tradera?, för 800
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-05, 12:46   #80
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Yeeees...fick iväg gamla datorn idag!!!!

Satte ut en ny annons på Blocket, 3000 och la till 2 gamepads, (Microsoft) ratt och pedaler och några äldre bilspel (bl.a.Toca, STCC). Var ändå svårt att bli av med den och fick flera skambud igen. Men idag blev jag äntligen av med den, inget prut, bara fram med 3000 och in i bilen. Så ska det va!

Nu blir det att beställa grafikkort (ATI HD5770) och mer minne (2GB DDR3)...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-05, 14:08   #81
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Nu var det beställt, det sista jag behövde...ja det kanske blir en cpu fläkt och två chassi fläktar sen...

Nu kommer datorn innehålla:

AMD Phenom2 X2 555 3,2Ghz BE (nu upplåst till X4 B55)
Corsair 4GB 1333MHz 1.5V Value Select
XFX Radeon HD5770 1GB + Aliens vs Predator
Asus M4A785TD-M EVO
Samsung SpinPoint F1 1TB (hade jag sen tidigare!)
Corsair VX 450W 80+
Ace Ecco 220 mini tower
Samsung 22X DL SH-S223C, Svart

Datorn har kostat ungefär 5800kr utan hårddisk (tror jag gav 900 för den!?) och det tycker inte alls var mycket mot vad jag fick för pengarna!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg inet.jpg (111.6 KB, 89 visningar)
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-08, 23:59   #82
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

1. Fick grejerna idag.

2. Ut med gamla brännaren och det lånade grafikkortet...

3. Sata-brännaren och minnen på plats...grafikkort nästa...

4. Nu ska bara sidan på...hoppas allt funkar!?

5. Blev en jäkla skillnad med minnen i dual channel!!!!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 1.jpg (194.4 KB, 75 visningar)
Filtyp: jpg 2.jpg (189.9 KB, 75 visningar)
Filtyp: jpg 3.jpg (234.0 KB, 75 visningar)
Filtyp: jpg 4.jpg (164.1 KB, 75 visningar)
Filtyp: jpg 5.jpg (87.1 KB, 75 visningar)
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 11:20   #83
Erik.H
Tidigare mrdaddydj
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Oslo, Norway
Inlägg: 1 068
Skicka ett meddelande via MSN till Erik.H Skicka ett meddelande via Skype™ till Erik.H
Standard

Det ser fint ut!

Jag har 5.5 på min dator. Går greit det med!
__________________
Mvh
Erik.H
Erik.H besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-09, 16:02   #84
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Tackar!

Datorn funkar bra och jag är skitnöjd!!!!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-10, 17:54   #85
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Har testat att klocka lite...

Processorn går nu i 3,4ghz, vågar inte mer med original fläkten. Idle temp steg 2 grader och ligger nu på 34 grader. Processor poängen i klassificeringen är nu 7,4 mot 6,6 tidigare. Klocka även grafikkortet från 850/1200mhz till 905/1300mhz. Allt fungerar bra, men jag fick bara knappt 200 poäng mer i 3d mark vantage och cpu tempen steg rejält av att jag klocka grafikkortet, så jag gick ner till 850/1200mhz igen...

Få se om jag ger mig på mer klockning, när jag köper ny cpu fläkt!?????

Upplåsningen av kärnorna och klockningen, har i princip gett mig en AMD Phenom II X4 965 Black Edition Quad Core 3,4Ghz för halva priset!
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2010-04-10 klockan 18:04.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 17:32   #86
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Kom på att jag inte provat Railworks, sen jag satte i mer minne. Så jag provade nu, Oxford-Paddington och scenariot Rush hour run. Allt på fullt. Nu fick jag 43 FPS ut från Paddington mot 36 tidigare. Och sen ligger det och pendlar mellan 46 och 57. Dessvärre droppar FPS på samma ställen fortfarande, fast nu blev det 18 som lägst, mot 11 förut.

Tog och testa och drog ner AA till x4, men det blev samma sak, fast med 2-3 FPS vinst överlag. Nej, antingen är det en väldigt krävande rutt eller så gillar inte RW mitt ATI kort? Fast det är bättre flyt på SADs rutt...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 17:40   #87
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Kom på att jag inte provat Railworks, sen jag satte i mer minne. Så jag provade nu, Oxford-Paddington och scenariot Rush hour run. Allt på fullt. Nu fick jag 43 FPS ut från Paddington mot 36 tidigare. Och sen ligger det och pendlar mellan 46 och 57. Dessvärre droppar FPS på samma ställen fortfarande, fast nu blev det 18 som lägst, mot 11 förut.

Tog och testa och drog ner AA till x4, men det blev samma sak, fast med 2-3 FPS vinst överlag. Nej, antingen är det en väldigt krävande rutt eller så gillar inte RW mitt ATI kort? Fast det är bättre flyt på SADs rutt...
Har du satt igång AA i CCC ? stäng då av det i RW, eller tvärt om, stäng av det i CCC och sätt det på fullt i RW, själv kör jag AAx24 i CCC och avstängt i RW. flyter riktigt fint.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 17:46   #88
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Har du satt igång AA i CCC ? stäng då av det i RW, eller tvärt om, stäng av det i CCC och sätt det på fullt i RW, själv kör jag AAx24 i CCC och avstängt i RW. flyter riktigt fint.
Tack Marcus!

Detta har jag inte alls tänkt på, har inte gjort några inställningar alls i CCC. Ska prova! Är det nått mer i CCC jag bör ställa in?

EDIT; Vet inte vad jag tänkte på!? Om det inte flyter på bra i AAx4 eller x16, så lär det ju knappast göra det i x24 heller. Vilket det såklart inte gjorde! Men jag provade att dra ner allt I CCC och det gav inte många mer FPS, men gissa vad...droppen (laddhacken) var kvar. Fattar inte vad det är för fel?????

Marcus: Vad har du för dator? Och kör du samma rutt och scenario? Vilka FPS får du?
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2010-04-13 klockan 18:18.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 18:28   #89
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Tack Marcus!

Detta har jag inte alls tänkt på, har inte gjort några inställningar alls i CCC. Ska prova! Är det nått mer i CCC jag bör ställa in?

EDIT; Vet inte vad jag tänkte på!? Om det inte flyter på bra i AAx4 eller x16, så lär det ju knappast göra det i x24 heller. Vilket det såklart inte gjorde! Men jag provade att dra ner allt I CCC och det gav inte många mer FPS, men gissa vad...droppen (laddhacken) var kvar. Fattar inte vad det är för fel?????

Marcus: Vad har du för dator? Och kör du samma rutt och scenario? Vilka FPS får du?
Det viktigaste att veta är väll att jag har följande komponenter.

Processor: I7 920 @ 2.7GHz
Grafikkort: XFX 5850 XXX
Ram: Corsai något 3x2GB.

jag har som lägst 30 FPS. men ligger oftast på 45-60 FPS. beroendes på vad jag har igång samtidigt.

Har du testat båda alternativen ? dvs, stänga av det i RW och endast använda CCC AA, eller stänga av det i CCC och endast köra RW AA ?

För det kommer inte bli någon skillnad om du bara drar ner, stänger du av det helt ska det bli skillnad.

Jag la även märket till att jag fick bättre FPS i alla minna spel när jag bytte chassi från mitt gamla CM chassi, som endast hade en fläkt, till ett Antec twelve hundred. temperaturen på grafikkortet sjönk även med ungefär 10 grader.

Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2010-04-13 klockan 18:29.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-13, 18:35   #90
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Visa gärna lite bilder från RW, pierre så får man se hur grafiken är där
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:34.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009