Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-06, 13:08   #1
MatsS
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
Standard Hagen-Siegen i Google Earth

I väntan på KRS roade jag mig med att rita ut rutten Hagen-Siegen i Google Earth som jag tror den går. Eftersom det står longitud och latitud på många bilder la jag även in screenshots på korrekt plats.

Zippa upp filen och dubbelklicka på kmz-filen så skall den automatiskt öppnas i Google Earth, förutsatt att du har GE installerat förstås.


Det verkar vara en wunderbar rutt med mängder av möjligheter till godstransporter. Titta framförallt på rangerbangårdarna vid Hagen, undrar just om allt är med. Det finns en läcker vändskiva i Siegen.

/Mats
Bifogade filer
Filtyp: zip KRS Hagen - Siegen.zip (14.4 KB, 57 visningar)
MatsS besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-10-06, 14:08   #2
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Ha...fränt Mats!

Jag är själv nyfiken på just den tyska rutten. Nog den rutt jag har mest förväntningar på, med tanke på att tysk järnväg nog är mer lik svensk. Jisses, det var en stor fet vändskiva med lokstall i Siegen. Hoppas den är med. Hade varit klart läckert!


Engelska rutterna intresserar mig inte lika mycket även om det ska bli skoj att testa dem iaf.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se

Senast redigerad av Fredrik den 2007-10-06 klockan 14:09.
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-07, 10:23   #3
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Jag är heller inte mycket för orginalrutterna (t.ex. likaså i MSTS). Hoppas det kommer ett bolag som gör tyska banor som ProTrain gjorde för MSTS.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-07, 10:33   #4
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

"Hoppas det kommer ett bolag som gör tyska banor som ProTrain gjorde för MSTS."

Skulle inte förvåna mig om ProTrain börjar göra rutter till KRS...och jag hoppas dom gör det!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-07, 10:48   #5
MatsS
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
Standard

Här kommer andra banan i mitt lilla projekt. Det är snabbrutten mellan London Paddington och Oxford.

Det skall bli spännande att se hur välgjorda originalrutterna är. Screenshoten verkar stämma ganska bra tycker jag. Tänk om det var lika bra täckning på Google Earth i Sverige. Då skulle man kunna göra spårläggningen där i och sen exportera koordinaterna. Tydligen skall man kunna importera såna till spelet.

Jag tycker nog också att den Tyska verkar mest spännande, därefter den historiska i södra England.
Bifogade filer
Filtyp: zip KRS London - Oxford.zip (8.3 KB, 23 visningar)
MatsS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-07, 11:02   #6
Schulz
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Älmhult
Inlägg: 258
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
"Hoppas det kommer ett bolag som gör tyska banor som ProTrain gjorde för MSTS."

Skulle inte förvåna mig om ProTrain börjar göra rutter till KRS...och jag hoppas dom gör det!
Då får dom väl byta namn. ProTrain är direkt baserat för MSTS.

Men för oss kunder spelar det ju ingen roll.
__________________
You'll Never Walk Alone
Schulz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-07, 14:45   #7
MatsS
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
Standard

Ok, då har vi sista här. York till Newcastle i norra England. Det är inte så många punkter i den för GE krashade halvvägs då jag högdetaljerade den. Sen är det lite frågetecken hur sträckningen är, finns lite alternativ i norra änden. Det verkar vara en höghastighetsbana precis som London-Oxford med mängder av raksträckor.

50-talsbanan The Somerset and Dorset Joint Railwayär mycket svårare att få till i GE. Den får bli en överraskning då spelet kommer.
Bifogade filer
Filtyp: zip KRS York - Newcastle.zip (3.9 KB, 22 visningar)
MatsS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:45.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009