Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-08-15, 23:24   #1
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Post N3Vs forum stängt

N3Vs Trainz forum verkar vara stängda i 48h för att folk ska tänka över sitt beteende eller hur man skulle tolka texten..?
Är detta början till slutet? Nya forums regler kommer tydligen - blir intressant att se vad de innebär. Slut på kritik av TANE?
spyfrog besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 00:27   #2
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
N3Vs Trainz forum verkar vara stängda i 48h för att folk ska tänka över sitt beteende eller hur man skulle tolka texten..?
Är detta början till slutet? Nya forums regler kommer tydligen - blir intressant att se vad de innebär. Slut på kritik av TANE?
Vet inte hur ofta du är inne på nämnda forum, och hur många trådar du kollar i, men jag brukar besöka det lite då och då, och kollar runt på lite av varje.
Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta åt div. helt korkade och idiotiska inlägg som förekommer i alla möjliga trådar.

Tror inte att det har ett dugg med kritik mot TANE att göra, att man har stängt forumet över helgen, däremot finns det mängder med snorungar (troligtvis även vuxna med samma "höga intelligens" ) som inte gör annat än postar en massa skit & idioti, och startar helt ONÖDIGA bråk (oftast om en massa löjliga bagateller) i alla möjliga trådar, det är nog dom man vill åt.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 09:28   #3
baloo406
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
Standard

Som "ekan" skrev. Det har nog inget att göra med kritiken om TANE.

Man blir lite fundersam, när man läser vad en del skriver på det engelska forumet. En del som skriver inlägg där, gillar nog att bråka med andra. Helt utan anledning.
Jag tycker faktiskt det är konstigt att N3V inte har stoppat det innan. För det har verkligen spårat ur ibland.

Dom nya reglerna, skall väl ge moderatorn av tråden en bättre möjlighet att stänga av idioterna. Dom som förstör för andra användare.
__________________
Bygger numera i Tane /Björn
baloo406 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-08-17, 22:52   #4
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av baloo406 Visa inlägg
Som "ekan" skrev. Det har nog inget att göra med kritiken om TANE.

Man blir lite fundersam, när man läser vad en del skriver på det engelska forumet. En del som skriver inlägg där, gillar nog att bråka med andra. Helt utan anledning.
Jag tycker faktiskt det är konstigt att N3V inte har stoppat det innan. För det har verkligen spårat ur ibland.

Dom nya reglerna, skall väl ge moderatorn av tråden en bättre möjlighet att stänga av idioterna. Dom som förstör för andra användare.
Låt oss hoppas det är så. Nu ska folk tydligen bli avstängda om de postar saker som gör folk upprörda om jag tolkar det rätt - problemet är väl att upprörd är en ny nationalsport i t.ex. Sverige så hur gör man denna bedömning? Jag håller med om att det forumet verkligen ballat ur på sistonde men man får ju lite känslan av att N3V börjar tappa kontakten med delar av Trainz världen.

De tycks inte anse att TANE har rejäla prestandaproblem (för mig är det oanvändbart) samtidigt som detta oftast är vad bråken handlar om - för vissa funkar programmet bra och vissa funkar det inte alls för. Dessa båda sidor tycks ryka ihop hela tiden. Det som oroar mig är t.ex. att det publicerats videos från N3V som "goda" exempel där upplösningen var 1024x768 och som ibland gick ner till 9FPS - trots ett Nvidia 980 kort. Om man tycker det är "bra" prestanda så har jag en annan åsikt.... vilket även många andra hade och postade detta i forumet. Man får hoppas att de nya reglerna inte kväser kritiken emot hur TANE funkar för vissa för det är faktiskt riktigt illa hos många. Ur programmeringsteknisk synpunkt är det också intressant eftersom det tycks funka hos vissa - det vore intressant att veta varför....
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:32.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009