Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-15, 20:26   #1
ante
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Mörbylånga, Sweden.
Inlägg: 269
Question Urspårning

Hej!

När jag kör vissa rutter så spårar tågen ur bla JBJ vid tunnlarna. Jag kör under sth men tåget spårar ur. Jag har kryssat för urspårningskydd i menyn men det hjälper inte. Någon som har något tips hur man gör för att det skall funka?

Hälsar
Ante
ante besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-08-17, 11:13   #2
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Jag har också råkat ut för något liknande. För mig var det på Northeast Corridor med ett körbard AMD103 "Genesis". För mig verkar det ha varit något med kopplingarna. Någon vagn lossnade och pressades in i framförvarande varvid tåget spårade ur. Jag antar att det är något med kopplingarna som går att redigera bort i tågets eng/wag-filer. Har du testat att köra linjen med olika typer av tåg? Om du har det och ändå råkat ut för samma problem är det antagligen problem med rutten. Det kan vara spårbitar som ser ut att vara hopsatta men som bara ligger bredvid varandra. MSTS är mycket petig med hur bitarna ligger när man bygger.
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-17, 11:41   #3
Adtranz92
Tidigare haroldlowe12
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: Söderhamn, Sverige
Inlägg: 257
Standard

Samma har hänt mig på Northeast Corridor! Nånstans söder om Wilmington Spårar det ur i en kurva när man kommer i ca 200 km/h! Men inte i några andra rutter!
__________________
// Adtranz92

Rm loket finns för nerladdning! -->Här<--
Adtranz92 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-18, 09:06   #4
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

För mig hände det i 115 mph/ca 180 km/h(?) påväg mot Whasington, i närheten av BWI.
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:32.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009