|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2010-08-21, 12:39 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
stationskylt Västtrafik
Hej! Jag har byggt ett litet stationskylt Västtrafik som brukas användas på olika
stationer. Det kan hända att det kommer fler. |
|
2010-08-22, 11:26 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
Fler skyltar
Här kommer fler skyltar. Jonsered skylten kommer nog under dagen,
|
2010-08-22, 11:43 | #3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Marmar.
Du har inte funderat på en skrivbar skylt. Så att man kan skriva in orterna själv, då behöver man inte ha en massa skyltar med olika namn. Typ detta, som jag fick hjälp av Tomas med. http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...skrivbar+skylt
2012-09-07, 19:52 | #4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
Västtrafiks Stationsskylt som den i Kungsbacka
Hoppas nu inte Marmar blir putt för att jag lägger denna i hans tråd, men den hör väl hemma här ? Tekniken jag använt för name-effects och nightmesh är kanske värda att studera närmare i config. Sen är det viktigt att attachmentpunkterna a.name0/1 pekar rätt i meshen (se CCG). Vill man göra en nightmesh använder man samma mesh men förstorar alla delar så att nightmeshens ytor ligger ca 1,5 mm utanpå dagmeshen, annars får man "hjärt"-flimmer! I detta fall är det en annan, ljusare textur till nightmeshen för att få lysröret att lysa, kolla gärna hur jag gjort:
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn Senast redigerad av lan den 2012-09-07 klockan 20:30. |
2012-09-08, 19:33 | #5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
Tråkigt nog ...
... har Marmar meddelat mig att han lagt av med Trainz men jag laddar upp den skrivbara varianten av Marmars skylt med Marmars KUID:
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|