Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-09-27, 15:16   #1
niofem
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard 300 blås med TGV i Frankrike!

Okej, jag vet att folk har tipsat om den här rutten och det här tåget förut. Men, för er som inte har installerat LGV och TGV, har inte fått ut det mesta av Train Simulator!


1. Att köra 300 km/h istället för cirka 225 km/h som man får göra med Acela Express är en otrolig skillnad.
2. Rutten är extremt välgjord, vid flera tillfällen har jag kört tåget från vy 2 eller 3 för att kunna njuta av de ultrarealistiska omgivningarna!
3. Aktiviteterna som medföljer är super, bra tider och omväxlande aktiviteter.
4. TGV Duplex är helt underbart, über! Modellen är bra och inte "yxig", förarhytten är hämtad från riktiga TGV med extremt bra texturer. Ljudet är därtill ultimat, långt bättre än originaltågen i MSTS, med ett vinande, kaxigt ljud som ökar med farten och höjer fartkänslan ytterligare!
5. Passagerarvyn likaså, dessutom med inlagda högtalarutrop som naturligtvis talar franska och slutar med att säga "bon voyage!".


LGVMed21.zip finns att ladda ner på train-sim.com samt msts.nl.
TGV Duplex finns att ladda ner här.
Både rutten och tåget är gratis.


Bilder, skärmdumpar eller kalla de vad ni vill.... här kommer de på en av Train Simulators superrutter och -tåg!





















____________________


/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net
 
Gammal 2003-09-27, 17:07   #2
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Aktiviteterna kräver ju inte bara TGV Duplex utan också flera tåg.
De verkar bara finas att köpa, hur ska jag göra?[8] Vilka aktiviteter kräver de andra tågen?
Snälla, behöver hjälp, inte kul med typ 15 felmedelanden![V][xx(][xx(][xx(]

MVH Dson i Sandviken.

Dson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-27, 19:34   #3
niofem
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Dson

Aktiviteterna kräver ju inte bara TGV Duplex utan också flera tåg.
De verkar bara finas att köpa, hur ska jag göra?[8] Vilka aktiviteter kräver de andra tågen?
Snälla, behöver hjälp, inte kul med typ 15 felmedelanden![V][xx(][xx(][xx(]

MVH Dson i Sandviken.

Varje aktivitet finns i två versioner, en för TGV Duplex och en med någon annan TGV-variant (vet ej vilken, det står bara "unknown" eftersom jag inte har det tåget installerat). Alltså kan du köra alla aktiviteter med "bara" TGV Duplex installerat.

____________________


/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net
 
Gammal 2003-09-27, 20:08   #4
Nicke_123
Senior Member
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Sthlm,Vällingby/ESSB, Sweden.
Inlägg: 661
Skicka ett meddelande via ICQ till Nicke_123 Skicka ett meddelande via MSN till Nicke_123
Standard

Kan det inte va så att man behöver tilllägs pakete TGV till en del av aktiviteterna kanske !?!

EDIT:För er som inte vet så får man köpa det tillläget [:I]

M.V.H Nicke!
Nicke_123 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-28, 15:37   #5
janneå
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 25
Skicka ett meddelande via ICQ till janneå
Standard

Det andra tåget måste man tydligen köpa. Jag tog bort alla aktiviteter manuellt i utforskaren, som kräver denna tåguppsättning.
Janneå
janneå besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-30, 16:59   #6
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev niofem

Okej, jag vet att folk har tipsat om den här rutten och det här tåget förut. Men, för er som inte har installerat LGV och TGV, har inte fått ut det mesta av Train Simulator!

____________________
Tack så mycket för tipset niofem!

Jag hade rutten för flera månader sedan men körde inte så mycket på den. Mest för att en X2:a inte gick att köra speciellt fort innan nödbromsen slog till. [V]

När jag nu däremot kör med TGV Duplex så är det en helt annan sak. Precis som du skriver så är ljudet i den fantastiskt. Visst är det ballt att höra hur mullret/motorljudet ökar med ökad hastighet? Det är också läckert att höra hur hjulen gnisslar när man bromsar in tåget. []

Har du, eller någon annan, problem med att hastighetstavlorna ibland ger 270 Km/h istället för 300 Km/h? Jag gjorde en aktivitet där jag kör från Valence TGV till Marseille och det händer ca 5-6 gånger att nästkommande hastighetstavla visar 270 Km/h istället för 300 Km/h. [8]

Jag har varit inne i RE och kollat på en av hastighetstavlorna som ger 270 Km/h och den är lite annorlunda än den/dom som ger 300 Km/h. Man kanske får fixa till det hela manuellt. Jag skall köra sträckan och ta en skärmdump framför varje "felaktig" hastighetstavla så att man har koordinaterna när man skall in i RE och ändra. Hursomhelst så är det irriterande när hastighetstavlorna helt plötsligt ändrar värde. Man vill ju helt köra 300 Km/h hela tiden![]


Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-01, 11:51   #7
niofem
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Rogge
Har du, eller någon annan, problem med att hastighetstavlorna ibland ger 270 Km/h istället för 300 Km/h? Jag gjorde en aktivitet där jag kör från Valence TGV till Marseille och det händer ca 5-6 gånger att nästkommande hastighetstavla visar 270 Km/h istället för 300 Km/h. [8]

Jag har varit inne i RE och kollat på en av hastighetstavlorna som ger 270 Km/h och den är lite annorlunda än den/dom som ger 300 Km/h. Man kanske får fixa till det hela manuellt. Jag skall köra sträckan och ta en skärmdump framför varje "felaktig" hastighetstavla så att man har koordinaterna när man skall in i RE och ändra. Hursomhelst så är det irriterande när hastighetstavlorna helt plötsligt ändrar värde. Man vill ju helt köra 300 Km/h hela tiden![/size=2][]


Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Jag trodde att det skulle vara så, att hastigheten ibland sänks till 270 för natt därefter ökas till 300 km/h. Men när jag tänker på det, varför sänka hastigheten med 30 km/h för att 1 km senare öka den med lika mycket igen?!

Jag håller helt med dig, dessutom är det otroligt svårt för att inte säga omöjligt att bromsa från 300 till 270 km/h på bara någon kilometer! Jag menar; i 300 km/h kommer man cirka 80 meter per sekund...

I övrigt är LGV suuper, ni som inte har testat den: gör det!

____________________


/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net
 
Gammal 2003-10-01, 14:50   #8
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev niofem

Jag trodde att det skulle vara så, att hastigheten ibland sänks till 270 för natt därefter ökas till 300 km/h. Men när jag tänker på det, varför sänka hastigheten med 30 km/h för att 1 km senare öka den med lika mycket igen?!

Jag håller helt med dig, dessutom är det otroligt svårt för att inte säga omöjligt att bromsa från 300 till 270 km/h på bara någon kilometer! Jag menar; i 300 km/h kommer man cirka 80 meter per sekund...
____________________


/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net
Precis som du skriver är det lite svårt att hinna bromsa ner på den korta sträcka man har på sig. Fördelen är att nödbromsen i TGV Duplex inte griper in och bromsar. Så man kan köra vidare utan att bromsa ner på dom ställena. [8D]

Jag skall in i RE och ändra hastighetstavlorna så att man slipper dom där partiella hastighetssänkningarna.


Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-01, 21:27   #9
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Här hittade jag svar på varför hastigheten ändras : LGV fixed speed limitations


Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-03, 11:59   #10
Orbiter fan
Senior Member
 
Reg.datum: Apr 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 207
Standard

Var kan man ladda ner den där spårtexturen den ser veldigt snygg utt.
Orbiter fan besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-03, 16:47   #11
niofem
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Orbiter fan

Var kan man ladda ner den där spårtexturen den ser veldigt snygg utt.
Vet ej, men den följer med LGVMed i alla fall!

____________________


/ Lukas Nilson

www.s-klass.cjb.net
 
Gammal 2003-10-07, 10:02   #12
Orbiter fan
Senior Member
 
Reg.datum: Apr 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 207
Standard

Hur installerar man LGV när jag hade extraherat filerna till train simulator mappen funkade det inte hur ska jag göra?
Orbiter fan besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-07, 12:00   #13
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Orbiter fan

Hur installerar man LGV när jag hade extraherat filerna till train simulator mappen funkade det inte hur ska jag göra?
Har läst Readme.txt och kört Installme.bat som finns i den mapp du installerat rutten i?

Mappen bör vara: C:\Program\Microsoft Games\Train Simulator\ROUTES\LGVMed


Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-11, 18:22   #14
grepen
Nyligen medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 10
Skicka ett meddelande via ICQ till grepen
Standard

Det finns bara ett problem, det går inte att köra!

Att ladda upp går bra och så, men tåget kommer inte framåt när man gasar, vad beror det på???
grepen besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-11, 19:33   #15
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev grepen

Det finns bara ett problem, det går inte att köra!

Att ladda upp går bra och så, men tåget kommer inte framåt när man gasar, vad beror det på???
Gissa tre gånger!*OBS: SKÄMT!*
Det beror på att pantografen (strömavtagaren) är i nerfält läge när man startar, du måste trycka på "p" för att kunna få tåget att rulla!

MVH Dson i Sandviken.

Dson besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
England - Frankrike Kvarne Off-topic 2 2004-06-13 23:30



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:59.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009