Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-11-14, 00:12   #1
janneå
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 25
Skicka ett meddelande via ICQ till janneå
Standard Nedladdning

Jag tar upp ett ämne som har varit uppe förr, och det är problemet att ladda hem filer. Ibland har det fungerat, men inte ofta. Får alltid felmeddelende och att programmet kommer att avslutas. På andra traisimlänkar är det inga problem. Det har aldrig fungerat bra sedan sidan gjordes om och man måste logga in för att kunna ladda hem filer.Inte för att det är något fel med inloggning, för det finns på fler ställen, men det fungerar.Det skulle vara kul att kunna ladda hem filer också.Vet inte om det är någon inställning som är fel. Men det fungerar inte för mej när forum och inloggningssidan öppnas separat och jag måste gå tillbaks för att ladda ner. Att öppna filerna är inga problem.
Hoppas någon har en lösning på problemet. Sitter bakom en D-Link 704
Bredbandsdelare.
Janneå

janneå besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-11-14, 07:28   #2
Mson
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Linköping, Sweden.
Inlägg: 523
Standard

Så här gör du:
1. Starta http://msts.e-buzz.net
2. Gå in på saken du ska ladda ned (Ex. InterRegio)
3. Öpnna forumet i ett nytt fönster och klicka på ex. Msts General
4. Växla Fönster och ladda ned InterRegio!

Det funkar för mig ialla fall.

MvH. Mson


http://tagbilder.cjb.net
Mson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-11-19, 13:06   #3
janneå
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 25
Skicka ett meddelande via ICQ till janneå
Standard

Jag har provat allt. Till och med andra datorer och uppkopplingar. och det fungerar ganska lika bra eller dåligt. På train-sim .com måste man också logga in och det är inga problem. Ej heller någon annan trainsim sida jag har varut på.
Skulle vara kul om man kunde äterställa sida till den tillgönglighet som var tidigare. Jag uppskattar det arbete som ligger bakom alla lok, vagnar mm. Men det skulle vara ännu roligare om det fanns tillgängligt att ladda ner och köra och inte bara son ögongodis.
MVH
Janneå.

janneå besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-11-19, 13:47   #4
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Är det samma webläsare från de andra datorerna och andra uppkopplingar? Vilken webläsare rör det sig om?

Tycker det är lite märkligt att du har problem då det fungerar utmärkt för mig från flera olika datorer och uppkopplingar.

Vilket tillvägagångssätt har du när du försöker ladda ner något? Är det som du nämt ovan?

För mig fungerar det om jag går till nedladdningsidan, sedan klicka på länken så att forumet öppnas i nytt fönster och loggar in sedan klickar jag bara på det jag vill ladda ner...

Du säger att din webläasre stänger ner sig...låter som om det vore ev. något strul med din webläsare?

/Fredrik
Forumvärd
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-11-19, 14:18   #5
Robban
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 588
Standard

IE6 W98 Sygate
Kunde förut fungera om man släckte brandväggen (ZoneAlarm som crashar datorn när man kommer hit nu).
Idag ville det inte.
Kommer bara till [u]klicka här om du vill registrera dig</u>

EDIT : nu provade jag igen, då funkar det hur bra som helst??!!??

Robban



Edited by - Robban on 19 November 2002 15:21:15
Robban besöker inte forumet just nu  
Gammal 2002-11-20, 00:03   #6
janneå
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 25
Skicka ett meddelande via ICQ till janneå
Standard

Mitt problem är inte webbläsaren. Det är IE6 uppdaterad så mycket det går. Jag vet inte säkert, men tror problemen beror på, att det läggs en cockies i dator, och när jag ska ladda ner efter att ha loggat in på de sätt ni beskrivit plus en massa andra sätt, så stämmer inte ipadressen eftersom jag sitter bakom en bredbandsdelare där min rätta ipadress finns.När jag loggar in så är det min interna ipadress i datorn som syns. där någonstans blir det fel.Nogon checksumma som finns i cockiesen blir fel och jag får ett felmeddelande. Om jag väljer att öppna i stället för att spara, då kan jag få hem en fil, och till och med spara en annan fil om jag börjar spara den innan den öppnade filen är hämtad klar. Det låter kanske invecklat, och det är det också.Eftersom det finns flera datorer på samma ipadress så kan jag inte koppla upp mej direkt, vilket säkert skulle fixa problemet.
MVH
Janneå

janneå besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Har någon annan problem med nedladdning från DS. Bengan Trainz - Allmänt om Trainz 14 2004-11-07 16:13
problem nedladdning mr Rapid Trainz - Allmänt om Trainz 1 2003-12-28 00:40
Frågor om TSM, Animerade saker för nedladdning. Olaf Lindström 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 3 2003-05-12 20:17
Nedladdning filer janneå MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 4 2003-02-03 15:45
Nya objekt från Tomas finns för nedladdning... Janne 3D-design - Trainz 2 2002-12-02 16:09



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:30.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009