Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-11-13, 21:17   #1
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Thumbs down Tane och gammalt

Jag har tröttnat på att föröka uppdatera gammalt svenskt godis (typ STW kontaktledningar) eftersom responsen här på forumet är obefintlig

I fortsättningen ägnar jag mig uteslutande åt TANE, TS2012 och tidigare är för mig numera förbi (deceased, gone over the bend and compleatly dead).

Dom som tror att det finns en framtid för TS2009 och tidigare önskar jag lycka till!

För mig är det härmed nedlagt

Besviken men "still Trainzing"
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-11-14, 19:13   #2
ekv
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Umeå, Sweden
Inlägg: 147
Standard Dålig respons

Hej Lan!
Jag skulle förstå dig, angående den dåliga responsen på forumet, om det var så att vi hade som jobb att utveckla Trainz och Tane. Nu är det så, för egen del, att jag måste göra andra saker än att "Trainza". Trainz och tågsimulering är för mig en älskad hobby, men den måste ibland komma i andra hand. Jag är säker på att du förstår att mina möjligheter att svara på alla frågor ibland är begränsade.

Jag är imponerad av ditt kunnande i att göra Trainz-modeller och ditt arbete har berett mig stor glädje. Utan dig hade Trainz varit mindre värt att satsa tid på!

Keep on working!
__________________
Trucken
ekv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-14, 19:28   #3
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 785
Standard

Hej lan!
Jag har också haft liknande situation som du, men jag tog tålamod med tiden och vänta på respons. Jag måste ta det lugnt för blodtrycket och jag tycker du ska gör det likadant.
Hoppas du fortsätter jobba lugnt.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-14, 20:28   #4
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Jag vet...

... ekv och Totte, men ibland känns det som man jobbar i ett vakuum.
Men ni har säkert rätt, att ha tålamod är inte en av mina främsta egenskaper, men jag får väl bättra mig.
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-15, 00:16   #5
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Fyra ominstalleringar av datorn senaste två månader. 850 windows-filer tvångsamt nedtankade, installerade, konfigurerande och uppdaterande. Bra träning för tålamod, men inget jag önskar dig LAn.

Men jag håller med dig; ibland kan man tappa tålamodet.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 17:49   #6
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Responsen på detta forum har väl alltid varit dålig, oavsett?
Själv kan jag helt enkelt inte gå vidare till TANE. Det funkar bara inte på min dator. De gånger jag försökt fått in senaste uppdateringen så slutar det med blåskärm - något jag inte varit med om sen windows XP tiden med vanliga program.

Så mitt intresse för Trainz har helt enkelt dött sotdöden. TANE var redan oanvändbart segt på min dator och nu när jag inte ens kan uppdatera det så har iaf botten gått ur mig. Jag väntar på annan simulator med förhoppningar om bättre lycka där. I väntan på det så kanske TS2010 får duga om lusten kryper på...
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 18:19   #7
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Synd,
Tane är fantastiskt, men kräver en snabb 64-bits 5-coreprocessor och grafikkort med största möjliga minne men då fungerar det mycket bra.

Jag skulle aldrig lägga 20000 kr på en ny bil men på en dator skulle jag gärna göra det - det ger mycket mer "körupplevelse"
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-19, 19:07   #8
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Responsen på detta forum har väl alltid varit dålig, oavsett?
Själv kan jag helt enkelt inte gå vidare till TANE. Det funkar bara inte på min dator. De gånger jag försökt fått in senaste uppdateringen så slutar det med blåskärm - något jag inte varit med om sen windows XP tiden med vanliga program.

Så mitt intresse för Trainz har helt enkelt dött sotdöden. TANE var redan oanvändbart segt på min dator och nu när jag inte ens kan uppdatera det så har iaf botten gått ur mig. Jag väntar på annan simulator med förhoppningar om bättre lycka där. I väntan på det så kanske TS2010 får duga om lusten kryper på...
Tyvärr har jag samma problem med TANE på min dator om att det går grymt segt, helt oanväntbart. Fast det är ju förståeligt, min dator börjar bli rätt gammal, 3-4 år utan några som helst uppdateringar, och redan från början rätt efter. Ny dator står på önskelistan, men andra saker har tyvärr prioritet. Längtar tills jag kan få igång TANE och kan hänga med i utvecklingen (släpps så grymt fina tåg till TANE), men just nu får jag behålla Trainz 2010 och använda det. Men hejar på er som använder TANE, ni lockar rejält!
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 17:45   #9
Trainsmith
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 165
Standard Tane och gammalt svenskt?

Respons kan jag lämna utan tvekan, allt som görs och läggs ut här är utan tvekan fantastiskt!!! :-)

Nu till en fråga, jag har äntligen skaffat TANE och undrar bara hur mycket av allt gammalt svenskt material som man vågar, kan, installera i TANE egentligen?
Verkar ju vara en del problem där vad jag förstår.
Trainsmith besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-12, 18:10   #10
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trainsmith Visa inlägg
Respons kan jag lämna utan tvekan, allt som görs och läggs ut här är utan tvekan fantastiskt!!! :-)

Nu till en fråga, jag har äntligen skaffat TANE och undrar bara hur mycket av allt gammalt svenskt material som man vågar, kan, installera i TANE egentligen?
Verkar ju vara en del problem där vad jag förstår.
Just nu precis allt, men man får vara beredd på att rätta fel själv.
Undantaget är alla vackra svenska signaler, men där hoppas vi Svenolov skall vakna ur sin "törnrosasömn" !!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-15, 22:40   #11
rock
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 106
Standard Har hökat....

Har hökat runt här sedan första trainz men har ju ingen kunskap o göra eget material men älskar de som byggs o ska erkänna jag är dålig på o tacka

Problemet är ju också att alla trainz versioner skapat kaos när man velat nyttja allt de fina här så har de inte funkat i nyare versioner o ha flera trainz i en burk är inget alternativ för mig. Men jag är nu på TANE SP1 o håller på och går igenom alla mina mappar och ska se vad som funkar o vad som man får fixa lite.

Ska nu städa o göra en speciell TANE material mapp för de som funkar i TANE av de härinne. En hel del funkar av banorna i alla fall o en del rullande material med o. Ska försöka slå ihop en del banor härinne till en större o sen börja med dom o leka igen. Älskar de här digitala tågande o måste få @rslet ur vagnen o bygga någe också. Kanske kommer en tråd med mina framsteg men kan nog inte släppa banor men man kan ju visa om de går bra om man lyckas foga ihop en drös med bitar o så.

De enda oroande är att dom redan annonserat om nästa steg efter TANE......

Börjar bli många versioner av trainz i hyllan nu :/

Hur man än vänder o vrider på de så finns de inget alternativ som är bra i dag för oss mindre kunniga o leka med än TANE. Där kan vi bygga lite banor med allt fint material i alla fall.
rock besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 15:09   #12
Trainsmith
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 165
Thumbs down volvobilar

Jag får nästan ingen amazon eller duett att funka i Tane?

Obsolete står det?
Trainsmith besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 15:42   #13
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Pröva med en Simca, min har jag kört i 35 års tid. 80 hästars V8 sidoventilad. Det är grejer det. Här i TANE-miljö.

Nisse
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Simca.jpg (176.1 KB, 135 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 16:13   #14
Trainsmith
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 165
Smile Jo, verkar ju bra....

.... men det har hänt en olycka och dom väntar på ambulansen. :-)
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2016-02-16 154058.jpg (238.2 KB, 134 visningar)
Trainsmith besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-16, 16:24   #15
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trainsmith Visa inlägg
Jag får nästan ingen amazon eller duett att funka i Tane?

Obsolete står det?
Dom kommer att bli uppdaterad, när jag hinner med det.

Då blir det bara en bil och till den, en texturegrupp.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:05.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009