Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > MS Trainsimulator 2 - Allmänt om MS Trainsimulator 2

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-02, 16:44   #61
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Artikeln du länkade till var över 3 år gammal men det stämmer ju det som stod i den. Det är ju där vi är idag.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-02, 18:06   #62
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Bob
Tror att Microsoft nog har svårt att överleva i dagens USA...
Ja, åtminstone om man kör vidare på den policen: locka med gottpåsen - känn dej blåst.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-03, 12:47   #63
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 071
Standard

Läste föresten i nån datablaska att Win XP ev. ska väckas till liv igen (givetvis med nytt namn får man anta) för att gaming överlag och Vista inte lirar ihop så där 100%-igt.
Det kan väl aldrig vara så att världsekonomins krisläge kom så lägligt att man kunde skylla på den när kombinationen MSTS-2 / Vista blev en för svår nöt att knäcka till och med för "Mr.Gates Team".
När man läser sånt här och ser Microsofts diffusa förklaringar ger det ju upphov till en del funderingar.
Att bara skylla på ekonomin köper jag inte, inte f*n står och faller Microsofts budget med 2 simulatorspel., det kan ju bara röra sej om någon promille av vad jätteelefanten Microsoft omsätter.
Enkel matematik: Hur många Windows operativsystem säljs kontra simulatorspel. Lär väl vara bra många 100.000:1.
Betänk då att Microsoft är lååååångt mycket mer än bara Windows och några spel.
Sen tror jag inte att herr Gates vill se sin skapelse haverera, han behöver ju bara hålla igen lite med sin välgörenhet om det kniper och idka den till Microsoft i stället .

Senast redigerad av ekankal den 2009-02-03 klockan 16:24.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-03, 23:28   #64
Perre
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Ösmo, Sweden.
Inlägg: 87
Angry Andra gången dom lägger ner TS2

Och det gör jag med... lägger ner allt jag har köpt som MS tillverkat. Jag kommer att slänga ut min PC/WIN dator nu o köpa en MAC. Har fått nog av det här j... företaget. Dom säger att dom ska satsa på sin kärnverksamhet som är OperativSystem. Klart man ska, men vad ska man ha ett OS till om det inte finns nåt man kan köra det på som är intressant för konsumenten, och då menar jag utöver Office paketet som f.ö bara är en överskattad o svindyr produkt. Jag undrar vad det blir för skit istället dom tänkt ta fram till sina OS som ingen vill ha. Jag lägger ner nu o växlar spår till MAC världen, att ha en dator för 25-30000 som bara kör ett värdelöst OS är helt enkelt för jävligt. Jag hatar verkligen företag som har en så betydande monopolställning att alla som är beroende av dom påverkas på ett eller annat sätt av såna här beslut.
__________________
// Perre
Perre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-03, 23:57   #65
Byggare Bob
Guest
 
Inlägg: n/a
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal
Att bara skylla på ekonomin köper jag inte, inte f*n står och faller Microsofts budget med 2 simulatorspel., det kan ju bara röra sej om någon promille av vad jätteelefanten Microsoft omsätter.

Jo tyvärr så gör den det.

Att simulera tåg är ingen "jätteprodukt" precis, och i och med att det mesta i spel och programvaruväg går att få tag på gratis på nätet (läs =fildelning!) så är marknaden för dessa produkter inte så lönsam längre.

Jag är ingen motståndare till MSTS 2, jag hade gärna sett att produkten kom ut. Felet var att det var Microsoft som utvecklade MSTS 2
  Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 00:52   #66
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 071
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Byggare Bob
Jo tyvärr så gör den det.

Att simulera tåg är ingen "jätteprodukt" precis, och i och med att det mesta i spel och programvaruväg går att få tag på gratis på nätet (läs =fildelning!) så är marknaden för dessa produkter inte så lönsam längre.
Och det tror du inte att ett företag som i princip gjort datavärlden till vad den är i dag inte kalkylerat med och haft en susning om förens nu?
Du tror alltså på fullaste allvar att ett färdigställande av FS/MSTS med sin marginella omsättning fäller Microsoft i graven? Det betvivlar jag verkligen.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 11:58   #67
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Flightsimulator X sålde mycket bra och kom in på topplistan över 10 mest sålda spel under ett år. Det var första gången ett flightsimspel gjorde det så det visar att MS simulatorspel verkligen sålde!

Byggare Bob, om du läser runt på en del forum kan man läsa sig till att ACES har haft interna problem under längre tid och missat projektdeadline flera gånger. De har gång på gång klagat ljudligt (internt) att de är för lite med folk. ACES utvecklade 3 produkter samtidigt. Flightsimulator 11, Microsoft ESP och TS-2. Dom högre chferna tröttnade på att ACES inte kunde hålla tidsplaner samtidigt som de kostade ganska mycket i förhållande till vinsten deras produkter gav. När så krisen kom var det ett mycket passande tillfälle att kapa bort ACES

Dock har MS fått mycket badwill nu då de sålt in Microsoft ESP www.microsoft.com/esp till flera stora företag där detta nu rullar i olika projekt. Denna produkt kommer sluta säljas 31 mars och företagen som köpt ESP är nu väldigt förbannade att de köpt en produkt som inte längre kommer utvecklas. Går att läsa om på ESPs forum hur folk är förbannade.
__________________
Fredrik
Din lokala fotograf - www.brightphoto.se
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 17:15   #68
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Att Train Simulator inte har en jättemarknad, det vet alla. Men det borde ju också Microsoft vetat om, när dom satte igång MSTS2!? Det konstiga är att lägga ner projektet, när det nästan är klart och det är det som gör en så förbannad! Plus att det är andra gången det händer...

Att sen lägga ner utvecklingen av storsäljaren Flight Simulator, det är ännu konstigare????? Man undrar vad fasen dom håller på med!? Dom tappar ju all trovärdighet som företag och det måste väl vara mer värt att behålla den, än att förlora "några kronor"? Dom vill väl få sälja OS och spel i framtiden också!?

När det gäller OS, så känns det alltid som det är nån jäkla beta version dom släpper. Det är OK, om det framgår och dom säljer till reducerat pris. Att betala 3-4000 för nått som inte funkar bra, är samma som lurendrejeri. Jag brukar dock vänta nått/några år tills dom börjar fungera bättre (service packs) och priserna sänks...

EDIT: Att skylla på krisen är bara löjligt. Verkar vara en trend att skylla på den just nu!? Läst om massor av företag som varslar folk, trots dom går med storvinst.
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2009-02-04 klockan 17:21.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 17:42   #69
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Att skylla på krisen är bara löjligt. Verkar vara en trend att skylla på den just nu!? Läst om massor av företag som varslar folk, trots dom går med storvinst.
Det beror på vad företagarna ställt för budget. Blir utfallen lägre än budget, då blir ju kris.
Kanske har MS ställt för lågt budget från början. Vem vet?
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-08-27, 12:56   #70
DarkMaster
Tidigare Orbiter Fan
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 7
Standard

Inte första gången man ser något bra läggas ner. Får känslan och ett likvärdigt hat mot Microsoft som jag har mot Electronic Arts.

MS är tamighelvete ett av de rikaste företagen i värdeln om de inte redan är det vill säga. När dessutom simulatorerena säljer såpass bra varför lägga ner skiten?

Hela den här världen vad spel heter osv. kan dra åt helvete. Idag betarlar man 5-600 kr för högst 10 timmars underhåll. Med grafik. Det är det enda de satsar på. Men på den gamla tiden var det riktig kvalité. Jag undrar verkligen vart världen är påväg. Vad kommer det bli av simulatorer igentligen?

Har även till och med för mig att FS har fungerat som simulering för riktiga piloter i utbildning osv.

VAFAN tänker dom med röven?
DarkMaster besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-09-08, 20:07   #71
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Vet att detta är en ganska gammal diskution, men jag bläddrade tillbaka någon sida, och hittade det här på MSTS2-sidan som dem inte har tagit bort ännu! (Tsinder-sidan alltså)
Citat:
utveckling av nästa version av Train Simulator skjuts på obestämd tid.
Betyder det att MSTS-2 kan komma, men om några år?
__________________
//Bombardier Train



Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-09-08 klockan 20:44.
Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:50.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009