Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-04-14, 14:12   #1
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard Vem äger min bana?

I fredags gjorde jag stora arbeten med min SNJ-banan (Nynäsbanan) i TANE. Sparade route/session och avbröt TANE. Stängde inte av datorn. Tre timmer efteråt återvände jag till min bana – bara för att upptäcka att den hade massakrerats. Allt jag gjort var borta, spridda spårrester återstod.

Startade om TANE – och då hade min banan återuppstått. Men det är inte längre min banan – den har fått ett helt nytt kuidnummer, som jag tror är N3v:s (autosafe?).

I den bifogade bilden redovisas Contents route/sessions. Från Fors upptill och neråt redovisas mina banor under mitt kuidnummer; k: 170 o s v. Nynäsbanan har fått egna kuidnummer, varifrån vet jag inte.

SNJ är tydligen inte min bana längre. Kan jag fortsätta att jobba på den...?

Nisse
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Kuid-nr.jpg (83.5 KB, 145 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2018-04-14, 14:57   #2
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 362
Standard

Om det går att starta banan. Då är det väl bara att spara banan. Save As och då t.ex. med samma namn eller annat. Då borde den få ditt kuidnr. på nytt, men med annat nr.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2018-04-16, 06:38   #3
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 362
Standard

Hur gick det?

Provade du att spara banan på nytt?
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2018-04-16, 12:02   #4
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Sparade SNJ-banan (den med det nya okända kuid-numret Som Nynäsbanan . men det fungerade inte alls (se bild).

Men den stora viktiga frågan, som jag ytterst gärna vill ha svar på:

Vem äger min bana?

Nissse
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Nytt kuid-nr.jpg (155.8 KB, 114 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2018-04-16, 14:10   #5
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Jag brukar vara förlåtande mot spel men det här gillar jag inte att det kan hända.......
__________________
M v h
/Pursche
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2018-04-16, 17:18   #6
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Ja du Nisse, du lyckas med vad ingen annan kan åstadkomma. De kuid som åsätts dina alser verkar vara N3Vs. Dom kanske vill hjälpa till att få Nynäsbanan att funka i TANE genom att annektera dig som superkargör ?
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2018-04-16, 18:31   #7
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Superkargör = ????. Det troliga är att kuidnumren tillhör N3v. Min gissning är att det har något med Autosafe att göra.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2018-04-16, 18:33   #8
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 071
Standard

<kuid-2:xxxxxx> betyder att skaparen/author är okänd (har inget giltigt kuid nummer), och hur i hela friden Nisse har lyckats få till det på detta viset, det kan man ju verkligen fråga sej.

Dessutom låter det mindre troligt att banan hade "massakrerats" helt utan vidare av sej själv, utan att Nisse hade ett finger med i spelet.

Jag misstänker att Nisse har bommat/glömt/missat att ge oss all nödvändig information om EXAKT hur det gick till.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2018-04-16, 23:05   #9
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
<kuid-2:xxxxxx> betyder att skaparen/author är okänd (har inget giltigt kuid nummer), och hur i hela friden Nisse har lyckats få till det på detta viset, det kan man ju verkligen fråga sej.

Dessutom låter det mindre troligt att banan hade "massakrerats" helt utan vidare av sej själv, utan att Nisse hade ett finger med i spelet.

Jag misstänker att Nisse har bommat/glömt/missat att ge oss all nödvändig information om EXAKT hur det gick till.
Läs trådingressen. Det är exakt så det gick till. Jag var aldrig i närheten av datorn, Jag åt middag, tittade sedan på TV. Med andra ord; fråga inte mig, fråga N3v.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2018-04-17, 05:39   #10
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 292
Standard

Varför inte vidarebefordra detta till N3v, som givetvis kan svara på dina frågor.

Skicka en bugg rapport och redogör stegvis exakt vad du gjort, som t.ex. att du sparade/sparade inte routen
när du lämnade den för några timmar.
Kompletterat med dina bilder.

Jag kollar dagligen TANE på deras forum och rapporterna har drastiskt minskat. N3v till och med
uppmanar oss att sända in bugg rapporter.
Dessutom satte de upp som "krav" att vi som Beta testar skall skapa minst en bugg rapport.

Alternativ är att du går in på deras Forum och lägger in din rapport från ovan. Jag är säker på att nån kan bistå dig från forumet.
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2018-04-20, 22:35   #11
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Nu börjar skam gå på torra land (heter det så..?). Jag har ju flera TANE-banor, men nu går ingen att öppna, förutom SNJ-banan med det osannolika kuidnumret.

Har f ö skickat in en beskrivning av problemet med det märkliga kuidnumret till N3v-support. Får se om jag får svar.

Tills vidare är det bara att ominstallera TANE.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:25.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009