Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-06-09, 11:26   #1
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Smile Börjat bygga lite igen...

Har satt igång med en liten bana.... kallar den "Sommarbanan", ett board passar mig alldeles utmärkt, har skaffat en massa nytt material som jag tänker placera ut lite i "öar" och ha öppna landskap i banan i stort..... . För att fira denna banas påbörjan har familjen Rälsén bjudit in vänner och släkt till en grillkväll, observara att de kör tyskt tema denna kväll, några härliga kalla "Franziskaner" står på bordet och väntar, knackwursten ligger ännu på grillen.....
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Juni2010_1.jpg (120.2 KB, 775 visningar)
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!

Senast redigerad av stina den 2010-06-09 klockan 11:34.
stina besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-06-09, 21:18   #2
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Standard Trafiken igång....

Har satt ut lite trotjänare på banan.... de möts nedanför bostadsområdet där bl.a familjen Rälsén bor...., ett nybygge är på gång man har fraktat dit en massa sand, jord och en hjullastare.... Polisen håller nykterhetskontroll... men ännu har ingen lämnat festen.....!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Juni2010_2.jpg (123.4 KB, 749 visningar)
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-06-09, 21:33   #3
Blappe
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 226
Standard

Ahh. Härligt!!! Har saknat dom där små inläggen till varje bild. Kul att du börjat bygga igen.
Blappe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-06-09, 21:55   #4
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 072
Standard

Bara att hålla med ovanstående talare.
Alltid lika kul att kika på dina fina, detaljerade bilder, samtidigt som man småler åt dina finurliga kommenterer till dessa.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-06-14, 18:05   #5
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Standard Byggt lite tilll....

Nu är de igång.... skalbolaget "Bröderna Bräder" har satt igång att bygga en lyxvilla med utsikt över järnvägen.... . Det är den uppfiningsrike tågentrepenören Rutger Buffért som har skramlat ihop en massa pengar (växel) via sin motellkedja "Slipers-Inn" och hustruns Bantarbutik "Smalspårigt"... Denne man har ett stort tågintresse, så när huset är färdigt kommer han att sitta och titta på tågen nedanför.., läsa "Modelljärnvägsmagasinet" http://www.mj-magasinet.se/index.htm och dricka öl....
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Bygge.jpg (107.7 KB, 707 visningar)
Filtyp: jpg Bygge1.jpg (115.5 KB, 721 visningar)
Filtyp: jpg Bygge2.jpg (106.0 KB, 706 visningar)
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-06-15, 23:15   #6
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Smile Passar på mellan fotbollen o gräsklippning...

Har detaljerat lite till idag.... material till förrut nämnda bygge levereras ständigt... än så länge via vägburna fordon... huset ska tegelbeklädas... och mannen på taket har lite arbetsrelaterad musik i öronsnäckan till moblitelefonen: gamla goda Jethro Tull:s "Thick as a brick": http://www.youtube.com/watch?v=toHlMD50eYY-

Även ett agrikulturellt inslag finns: nordfrisiska kor o kort horns, kom de med järnvägen?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Bygge_4.jpg (112.8 KB, 687 visningar)
Filtyp: jpg Djur_1.jpg (105.0 KB, 677 visningar)
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-07-08, 22:39   #7
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Smile Snart är fotbolls-vm slut.... lite mer tid för bygge....

Snart är årets sporthändelse slut... dock är det nog Bandy-VM i Januari..... spännande.....
Har byggt lite ikväll, är förvisad till arbetsrummet, hustrun har kompisar hemma på tjejjunta...
Glassbilen har vi nog alla känslor inför.... nu har GLasse startat ett nytt körschema vilket innebär att ungarna som borde vara i säng senast 20.30 och föräldrarna som är mitt inne i ett avsnitt med "Sommar med Ernst" får sina rutiner brutna... detta föranledde ikväll ett litet protestmöte där man från föräldrarhåll verkligen sa ifrån... dock var några ungar med och log empatiskt mot stackars GLasse som gav ett halvt löfte att komma tidigare eller en dag som inte kolliderar med föräldrarnas TV-tittande.....

Dessutom framkom att man tänker skriva en stark protestskrivelse till MJUK (Muséeie Järnvägsklubben Unga Kvinnor) mot att man för bövelen inte måste köra med det där himla ångloket så sent på kvällen....
Bifogade bilder
Filtyp: jpg glassbilen_1.jpg (98.5 KB, 634 visningar)
Filtyp: jpg Ånglok_1.jpg (110.9 KB, 636 visningar)
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!

Senast redigerad av stina den 2010-07-08 klockan 22:47.
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-07-09, 11:22   #8
maxlk96
Medlem
 
Reg.datum: May 2009
Ort: stockholm,gustavsberg
Inlägg: 190
Skicka ett meddelande via MSN till maxlk96 Skicka ett meddelande via Skype™ till maxlk96
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av stina Visa inlägg
Snart är årets sporthändelse slut... dock är det nog Bandy-VM i Januari..... spännande.....
Har byggt lite ikväll, är förvisad till arbetsrummet, hustrun har kompisar hemma på tjejjunta...
Glassbilen har vi nog alla känslor inför.... nu har GLasse startat ett nytt körschema vilket innebär att ungarna som borde vara i säng senast 20.30 och föräldrarna som är mitt inne i ett avsnitt med "Sommar med Ernst" får sina rutiner brutna... detta föranledde ikväll ett litet protestmöte där man från föräldrarhåll verkligen sa ifrån... dock var några ungar med och log empatiskt mot stackars GLasse som gav ett halvt löfte att komma tidigare eller en dag som inte kolliderar med föräldrarnas TV-tittande.....

Dessutom framkom att man tänker skriva en stark protestskrivelse till MJUK (Muséeie Järnvägsklubben Unga Kvinnor) mot att man för bövelen inte måste köra med det där himla ångloket så sent på kvällen....
snyggt
__________________
Hälsningar Max

Jag Använde Trainz (Numera pluggar jag musik och får lite tid över för att Trainz'a )
maxlk96 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-07-09, 11:43   #9
Andreas
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sweden
Inlägg: 907
Skicka ett meddelande via MSN till Andreas Skicka ett meddelande via Skype™ till Andreas
Standard

Snyggt!
Men var kan man hitta det gula obyggda huset, samt allt tillbehör som ligger runt huset?
__________________
MVH Andreas

Blogg : http://oxiepagen.wordpress.com
Andreas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-07-09, 16:17   #10
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Thumbs up Huset vet jag inte....

Men byggtillbehör kan du söka på "WR" i Trainz Download 2004, sök och hitta figurer på "Neoklai", även här finns massor att hämta: http://www.trainzdepot.net/infusions...ad.php?catid=0

vegetation: http://www.greenery.name/mstsg/mstsg.htm
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-07-22, 23:32   #11
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Standard Byggt lite till....

Lite sämre väder.... då är det skönt att sätta sig på uteplatsen med den bärbara... som jag tidigare nämnt bygger jag för det mesta på ett "board", roligare att detaljera och man ser ett resultat direkt... nu håller man ju på för fullt med "bygget", en evig tid det tar.... .
I kväll har jag satt upp ett litet förortsområde.. bestående av 2 st. "Höghus", det är mycket man kan detaljera bara kring en sådan miljö... Tidseran ska väl föreställa 60-70 tal, men jag kommer nog att lägga in material av senare dato...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Nyttomr_1_ny.jpg (92.9 KB, 514 visningar)
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-07-23, 00:37   #12
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Standard En bild till....

På höjden ska ett litet samhälle byggas upp, möjligt att Änga kyrka får vara kvar... det finns ju viss anknytning till "Smålands Jerusalem", som Jönköping i folkmun ibland kallades för förr i tiden....
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Bygget_22juli.jpg (112.8 KB, 525 visningar)
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-07-23, 21:37   #13
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Jag gillar din kreativitet Stina, har själv "bott vid en järnväg i hela mitt liv". Hoppas huset är ordentligt pålat och kalkförstärkt annars blir väl byggherren lika skakig som jag.
Själv har jag inte tid med landskapsbygge, lok, vagnar, koppel och texturer tar all min tid just nu!

Lycka till:
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-07-29, 19:25   #14
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Standard Förort... börjar ta form...

Har satt mig lite igen.... fick nog lite inspiration från gårdagens tågfärd....
Förorten ska byggas upp.... har massor av detaljer.... bl.a ska en loppmarknad kunna hållas alldeles intill busshållplatsen.... gamla tågtidningar och dylikt ska avyttras... det går även ett rykte om att man inom en snar framtid ska kunna köpa "Trainz 2004 och 2006" där, direktimport från någonstans... Auran kommer att skicka ut spioner.... då de lyckats snappa upp ryktet via intensivt detektivarbete på nätet....
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Förort29juli_1nyare.jpg (47.1 KB, 439 visningar)
Filtyp: jpg Förort29juli_2_nyare.jpg (48.3 KB, 430 visningar)
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!

Senast redigerad av stina den 2010-07-29 klockan 19:28.
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-02, 23:48   #15
stina
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
Standard Lagt till lite på "Sommarbanan"

Dåligt på TV... passat på att detaljera lite i stället.... Spår ska läggas till så att förorten Brölboda åtminstone får en hållplats. Det kommer inte att finnas någon större station på banan...., det finns helt enkelt inte plats... det blir ju en hel del öppna landskap: http://www.youtube.com/watch?v=uuOUev9EgI8, de trötta medlemmarna i tågfotoklubben "Slipers" har varit ute o fotat och de bidrar också med en bild...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Jvgbygge_1.jpg (205.8 KB, 415 visningar)
Filtyp: jpg från skogen_1.jpg (260.4 KB, 408 visningar)
Filtyp: jpg från skogen_2.jpg (173.0 KB, 402 visningar)
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare!
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:02.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009