Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-10, 12:41   #1
Fredrik_Lund
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Lund
Inlägg: 6
Standard Dekaler

Hejsan,
Har börjat testa lite med DEM och dekaler i RW2 mest för att lära mig hur det fungerar till att börja med.

Att få in DEM data var faktiskt enklare än jag trodde med hjälp av RW Tools och de tips man kan hitta på nätet.

Nästa steg var att lägga in dekaler så jag laddade ner RWDecal och lyckades skapa dekaler.

Problemet som kvarstår är att få in dem i RW på ett lämpligt sätt. Efter mycket klurande så lyckades jag få in själva dekalerna i editorn, men verkar inte hålla rätt skala. Egentligen inte så konstigt eftersom skalan måste bero på vilken höj man använder när man dekalen skapas. Engligt RWdecal så ska de gå att få markers i editorn som man kan gå efter när man placerar dekalerna, dessa får jag inte upp alls.

Jag har tittat på tutorials för RWDecal men just sista steget är det knapphändigt med information om. Som jag förstår det ska man hitta dekaler och markörer relativ enkelt i editorn, men det gör inte jag och markörerna hittar jag inte alls.



Hur kopplar man de dekaler man skapat till ett projekt i RW? Går det överhuvudtaget och hur få man fram hjälpmarkörerna? Kan de bero på namngivning och placering av foldrarna i /Railworks/... ?

All tips välkomna!
Tack på förhand!
Fredrik_Lund besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-11-10, 22:12   #2
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Hej Fredrik
Jag följde de officiella Youtube-guider som finns (RWDecal på Youtube), och lyckades på så sätt att få in både dekaler och markörer i RW.
Det låter på det du skriver som att du gått samma väg, men jag vet inte hur långt du har kommit.

Hur du kopplar RWDecal till ditt projekt beskrivs i denna video: Installing and Configuring RWDecal (Ca 1:30 in i videon)

För att se dina markörer i RW så måste du markera att du vill ha dom synliga.
Det gör du i det rödmarkerade fältet på bilden nedan.

Hoppas att det här är till någon hjälp.
Jag har inte hållit på med RWDecal på ett bra tag, och man glömmer ju så lätt.
mvh .... Mats
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Markers.jpg (196.4 KB, 46 visningar)
__________________

Motörhead - Overkill

Senast redigerad av MatsH den 2010-11-10 klockan 22:15.
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:11.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009