Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Scenarios och scripts

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-02, 16:19   #1
ngtutp
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Sävsjö
Inlägg: 16
Standard Hjälp ang. tidtabell

Hejsan

Försöker få en AI-förare att köra på tidtabell med sitt lok från spår 1 till spår 2 där han skall koppla till sina vagnar, men när han ankommer spår 2 ställer han sig ett par meter ifrån och vägrar göra nått mer.

Det fungerar jättebra utan tidtabell!

Är det någon som vet vad jag gör för fel?

Hälsningar Robin
ngtutp besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-01-03, 06:51   #2
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Question

De där aiförarna lyder inte alltid order, det är jag ett levande bevis på, så många gånger som jag har försökt få dom att köra t.ex från Gamlestadstorget ja i den underbara rutten: PT GBG menar jag då i riktning mot: Guldheden, men dom bara stannar några meter från hållplatsen så får man köra genom spårsystemet där alldeles själv, har inte en aning om vad det kan vara för fel varken i ditt fall eller i mitt. mvh Johnny
__________________

Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-06, 06:10   #3
Hobo
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Filipstad
Inlägg: 239
Standard

Jag brukar göra tätare trackmarks samt byta ut den räls som ligger där det krånglar, samt se över instruktionerna. Då brukar sånt lösa sig.
Hobo besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-09, 03:26   #4
mr. desa
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 88
Standard

Kolla även om rälsen är "bruten" dvs, titta i kartbilden, zooma in till max och kolla att linjen som markerar rälsen är hel där du vill att AI-föraren skall köra. Ibland, blir det små glapp i den, fråga mig inte varför, och hittar inte AI förarna, det hela är fruktansvärt frustrerande och en av anledningarna till att jag nästan slutat med Trainz.

/stefan
mr. desa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-01-09, 12:17   #5
Jonmpa
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Vårberg
Inlägg: 1 011
Skicka ett meddelande via MSN till Jonmpa
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Jonmpa Visa inlägg
De där aiförarna lyder inte alltid order, det är jag ett levande bevis på, så många gånger som jag har försökt få dom att köra t.ex från Gamlestadstorget ja i den underbara rutten: PT GBG menar jag då i riktning mot: Guldheden, men dom bara stannar några meter från hållplatsen så får man köra genom spårsystemet där alldeles själv, har inte en aning om vad det kan vara för fel varken i ditt fall eller i mitt. mvh Johnny
Ni kan ta bort detta inlägg för det gäller inte längre, det var växlar som fattades! Men nu finns dom där. mvh Johnny
__________________

Jonmpa besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:45.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009