Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-09-02, 07:07   #1
LLJ
STW-member
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
Standard Fungerande växlingsvall!

Hej.

För de som är intresserade, så finns mitt växlingsvalls kit (humpyard kit) att ladda ner från TPR.

Man behöver vara inloggad i deras forum för ladda ner, men registrering är gratis

http://www.trainzproroutes.com/forum...pic.php?t=2782

/Lars

LLJ besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-09-02, 10:32   #2
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Hallå!
Det låter väldigt intressant. Jag har precis laddat hem det hela och ska prova ikväll efter jobbet. Tack så mycket!

mvh .... Mats
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-09-05, 19:37   #3
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Hej igen Lars!
Nu har jag provat växlingsvallen och jag måste säga att jag är imponerad. Har byggt en vall och en bangård på BHJ och det är riktigt roligt att se hur vagnarna rullar ner för backen och in på olika spår, precis som i verkligheten.
Jag hoppas att fler provar detta. Tack så mycket!

mvh .... Mats

Tåget dras över vallen inför växlingen.


Vagnarna rullar in på dom olika spåren.


Vagnar på den nybyggda bangården i Bergaryd.


Växlingen är avslutad men loket står kvar på vallen.

MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-09-05, 19:41   #4
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Nu kan jag ju inte tala för hela STW men om/när det blir dags för CD 2 så får vi anlita dig Mats till att göra lite snygga screens

Fasen vilka underbart snygga bilder. Är det återigen bara något enstaka BB just för att kunna ta bilderna eller? [][]

edit: Glöm frågan var det är någonstans. Glömde läsa texten mitt i all upphetsning
___________________________________
Fredrik
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-09-05, 23:37   #5
LLJ
STW-member
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
Standard

Hej Mats.

Snygg bangård. Skulle ha en Ub/Ue som växlar istället

Har du provat manuell mode så du själv väljer vilket spår vagnar skall till? (stäng av AUTO på ROUTE fliken)

/Lars

LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-09-06, 11:04   #6
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Hej!
Det var trevligt att ni gillade bilderna. [:I]
Jo, som sagt så är det på min elektrifierade version av BHJ som jag har byggt växlingsvallen.

Jag har faktiskt ett Ue utplacerat på den gamla bangården i min session som jag använder för att hämta dom färdigväxlade tågen på växlingsbangården. Att jag växlar med ett Rc-lok beror på att de gånger jag varit till Borlänge och tittat på växlingen där så har dom använt ett radiostyrt Rc-lok.

Jag har provat det manuella läget på din testlayout, men då hade jag lite problem att hänga med att växla spår och koppla ifrån vagnar, men det är ju bara att träna lite. Sedan så är min bangård mycket mindre med bara fem spår som alla slutar mot stoppbock så det borde inte vara några problem med att växla manuellt. När banan är klar och alla industrier fungerar som dom ska så måste ju tågen växlas manuellt så att rätt vagnar kommer till rätt industri.

mvh .... Mats


MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-09-06, 11:55   #7
LLJ
STW-member
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
Standard

Mats, du behöver inte koppla av när du kör i manuellt läge, bara ange spår för nästa vagn via panelens keypad. Automatisk avkoppling är fortfarande på så länge inte HUMP är avstängd på HUMP fliken.

Kör du i CAB (funkar bäst) eller DCC?

/Lars

LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-09-06, 12:31   #8
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Hej igen!
Nu kör jag i CAB-mode, men när jag provade din testlayout så hade jag nog DCC. Det var när jag precis hade laddat hem och installerat allt och jag gjorde ett väldigt snabbt test innan jag skulle åka till jobbet, så är mycket möjligt att jag hade råkat slå av HUMP just då och bara valde olika spår. Jag ska prova manuell växling i eftermiddag.

Sedan så har jag en fråga till dig Lars som inte gäller detta men väl LARS2. Varje gång jag startar min bana så får jag ett meddelande om att jag saknar något content och jag har kommit fram till att det har med LARS2 industrierna att göra (tar jag bort dom så fungerar allt). Kan detta bero på att jag saknar någon Product? I så fall, finns det ett paket med alla tillgängliga produkter att ladda hem? Just nu har jag 38 olika CDP-filer med laster.

mvh .... Mats
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-09-06, 13:33   #9
LLJ
STW-member
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
Standard

Hej Mats.

Förmodligen är det produkter som saknas. Kolla hos TPR.
Dessutom behövs cjlear/gjvh's containers, de finns på DS.

Finns tyvärr inget pack som innehåller allt.

/Lars

LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-09-06, 19:57   #10
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Leksand
Inlägg: 1 177
Standard

Tack för hjälpen Lars!
Jag laddade hem alla dina produkter i tråden "LARS and LARS2 Products" på TPR's forum samt 20ft + 40ft Containers ifrån DS och nu fungerar allt utan felmeddelanden.

Jag provade dessutom med manuell växling alldeles nyss och det gick alldeles utmärkt. Detta kommer jag att ha mycket kul med i framtiden.

mvh .... Mats
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Fungerande växlingsvall! LLJ Trainz - Allmänt om Trainz 9 2004-06-05 16:52
Prisvärt och väl fungerande grafikkort? Hengelo Trainz - Allmänt om Trainz 3 2004-02-20 13:11
En titt på denna gången på en fungerande sida! prymikom MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2003-11-18 19:34
Midtown-Madness 2 (fungerande dragspelsbus sökes) Olaf Lindström Off-topic 7 2003-03-01 08:58
Vägskydd med fungerande V? bobjörk MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2 2003-01-15 12:40



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:16.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009