Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-02-17, 19:29   #1801
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Jag kan bjuda dig på en kopp choklad istället om du vill, lille pojk.
Nån choklad hann det visst inte bli, för ny byter vi spår igen och idag blev det klart att jag börjar som tågvärd igen, fast hos SJ i Västerås denna gång! Ska bli riktigt skoj och intressant!
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-02-19, 11:53   #1802
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Nån choklad hann det visst inte bli, för ny byter vi spår igen och idag blev det klart att jag börjar som tågvärd igen, fast hos SJ i Västerås denna gång! Ska bli riktigt skoj och intressant!
Och det gör du ungefär samtidigt som jag slutar jobba i just Västerås och börjar i Enköping. Hä' sket sä'.


Grattis till nya jobbet! Önskar dig stort lycka till
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-07-30, 20:16   #1803
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Förarbordet är färdigbyggt! Dessutom uppgraderat såväl skärm som grafikkort - det blev en 32" gamingskärm och ett RTX 2080Ti från Asus. Att köra Train Simulator blev något helt annat än ett tangentbord...
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-07-31, 00:29   #1804
Kristian
Tidigare Krille400
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 1 020
Standard

Riktigt snyggt byggt, häftigt! Nedan en jämförelsebild från ett Traxx-lok, som även visar något positivt för min del (när det ändå är tal om "positiva tråden"): I maj började jag på gods efter nära 13 år med persontåg.

Senast redigerad av Kristian den 2022-07-31 klockan 04:05.
Kristian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-08-06, 01:00   #1805
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kristian Visa inlägg
Riktigt snyggt byggt, häftigt! Nedan en jämförelsebild från ett Traxx-lok, som även visar något positivt för min del (när det ändå är tal om "positiva tråden"): I maj började jag på gods efter nära 13 år med persontåg.
En viss skillnad där måste jag medge, din ser betydligt mer realistisk ut! Vilket lok är det? Ser ut att vara ett av de loken som inte rullar ner till kontinenten?

Grattis förresten till det nya jobbet. Kul med nya utmaningar, hoppas att du trivs
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-08-07, 00:13   #1806
Kristian
Tidigare Krille400
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 1 020
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
En viss skillnad där måste jag medge, din ser betydligt mer realistisk ut! Vilket lok är det? Ser ut att vara ett av de loken som inte rullar ner till kontinenten?

Grattis förresten till det nya jobbet. Kul med nya utmaningar, hoppas att du trivs
Det är 185 413, ett av de Sandahls-målade loken, Vectronen som skulle ha varit med ville inte vara med.

Tackar! Trivs ypperligt.
Kristian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-09-30, 20:02   #1807
micke321
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Lyrestad, , Sweden
Inlägg: 1 691
Skicka ett meddelande via MSN till micke321
Thumbs up

Idag gjorde jag officiellt min sista dag som slussvärd på Göta Kanals Västra del. Jobbat 2 säsongen där nu från dem öppna i maj till sista dan idag då vi stänger för säsongen.

Och börjar på måndag morron jobba inom Försvarsmakten igen... Så igen rast och vila här inte
__________________
MVH, Mikael
Webbmaster på Banbyggarna.se
Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer.
En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten.



http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/
micke321 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-09-30, 21:53   #1808
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av micke321 Visa inlägg
Idag gjorde jag officiellt min sista dag som slussvärd på Göta Kanals Västra del. Jobbat 2 säsongen där nu från dem öppna i maj till sista dan idag då vi stänger för säsongen.

Och börjar på måndag morron jobba inom Försvarsmakten igen... Så igen rast och vila här inte
Och jag gjorde min sista dag på handelsträdgården jag sommarjobbade på idag. Tror det lutar åt en arbetsmarknadsutbildning för mig. Vill inte hamna på nån värdelös sök-jobb-kurs, som AF håller i. Har gått tillräckligt många sånna, som aldrig ger en nått.
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-10-01, 14:40   #1809
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Vissa år byter man jobb oftare än andra... Transportbranschen är som bekant ganska rörig och att hitta en bra arbetsgivare att stanna länge hos kan ibland vara svårt. Många åkare kan vara rätt speciella och lönen kan ibland vara låg som tusan. Men det är chaufförens marknad idag och en duktig förare kan genom att byta jobb helt enkelt både öka på lönen och förbättra arbetstiderna rejält.

Efter sommaren blev det en dryg månads utbildning och numer har jag lämnat de fyrkantiga skåpekipagen bakom mig och transporterar istället farligt gods i tankbil. Trivs riktigt bra med såväl kollegor och ledningen. Utöver det betydligt bättre arbetstider och lön än förut. Helt enkelt massa positivt!
__________________
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en.
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-01-15, 01:52   #1810
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Länge sen jag var in här... Blivit mycket tåg i verkligheten så man har väl inte kört enormt mycket tågsimulator senaste åren. Husköp och tillhörande projekt har tagit mycket tid senaste åren.

Nu har dessutom drömmen sen barnsben gått i uppfyllelse, jag ska bli lokförare på riktigt! Jag har kommit in på utbildningen och ska börja på SJ om drygt 2 veckor. Har skaffat mig en gammal Cabby-husvagn från -87 och ska flytta ner till Stockholm på deltid. Så det tyckte jag definitivt passar in i "positiva tråden". Lite sjukt ändå att man vad det lider kommer köra samma lok i verkligheten som man hade i MSTS för 15 år sen...
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-01-15, 14:16   #1811
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Länge sen jag var in här... Blivit mycket tåg i verkligheten så man har väl inte kört enormt mycket tågsimulator senaste åren. Husköp och tillhörande projekt har tagit mycket tid senaste åren.

Nu har dessutom drömmen sen barnsben gått i uppfyllelse, jag ska bli lokförare på riktigt! Jag har kommit in på utbildningen och ska börja på SJ om drygt 2 veckor. Har skaffat mig en gammal Cabby-husvagn från -87 och ska flytta ner till Stockholm på deltid. Så det tyckte jag definitivt passar in i "positiva tråden". Lite sjukt ändå att man vad det lider kommer köra samma lok i verkligheten som man hade i MSTS för 15 år sen...
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-01-15, 23:41   #1812
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
Länge sen jag var in här... Blivit mycket tåg i verkligheten så man har väl inte kört enormt mycket tågsimulator senaste åren. Husköp och tillhörande projekt har tagit mycket tid senaste åren.

Nu har dessutom drömmen sen barnsben gått i uppfyllelse, jag ska bli lokförare på riktigt! Jag har kommit in på utbildningen och ska börja på SJ om drygt 2 veckor. Har skaffat mig en gammal Cabby-husvagn från -87 och ska flytta ner till Stockholm på deltid. Så det tyckte jag definitivt passar in i "positiva tråden". Lite sjukt ändå att man vad det lider kommer köra samma lok i verkligheten som man hade i MSTS för 15 år sen...
Kul å höra, och varmt välkommen till SJ! Kommer du jobba i Stockholm, eller vad blir stationering när du är färdig?

//Vå-ombordare
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-01-16, 00:38   #1813
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Smile

__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-01-16, 02:54   #1814
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Kul å höra, och varmt välkommen till SJ! Kommer du jobba i Stockholm, eller vad blir stationering när du är färdig?

//Vå-ombordare
Hagalund till att börja med under utbildningen och när jag är färdig, men har flaggat redan under anställningsintervjun att jag helst vill ha stationering i Dalarna så snart möjligheten ges. Stockholm är för stort och för långt hemifrån
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-01-16, 19:38   #1815
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 911
Standard

Grattis Bönan!
Lokförare drömde man om att bli, när man var liten. Och nu har det tåget gått tyvärr..
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:22.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009